- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Automobilio pasirinkimą dažniausiai lemia simpatija tam tikram prekės ženklui, automobilio kaina, jo eksploatavimo kaštai ir degalų sąnaudos. Tačiau retas vairuotojas, rinkdamasis naują transporto priemonę, pagalvoja apie tai, kokią įtaką automobilis gali turėti sveikatai. Hibridiniai automobiliai – vieni iš tų, kuriuos verta turėti omenyje. Įvairūs tyrimai rodo, kad šie automobiliai turi gerokai daugiau privalumų nei vien tik ekologiškumas ir ekonomiškumas. Jų tylus veikimas gali turėti teigiamos įtakos klausai ar net virškinimui.
Saugo klausą
Mūsų ausys gali „ištverti“ tam tikrą garso kiekį per dieną. Paprastai tai siekia apie 85 decibelus per 8 valandas. Didesnis triukšmo kiekis pradeda žaloti klausą. Vidutiniame automobilyje triukšmo lygis siekia apie 70 decibelų. Jį kelia variklis, oro kondicionierius, vėjas, padangų garsas, vibracija. Klausant muzikos, triukšmas dar labiau padidėja ir gali pasiekti net 90 decibelų. Specialistai pabrėžia, kad ilga kelionė tokiomis sąlygomis gali turėti negrįžtamų pasekmių klausai. Automobiliai su hibridiniais varikliais išsiskiria ypatingai tyliu veikimu ir jau ne vienerius metus patenka į tyliausių automobilių sąrašus. Tai reiškia, kad vairuojant hibridinį automobilį saugomos ir vairuotojų bei keleivių, ir praeivių ausys.
Išlaiko vertę
Įvairių duomenų analizė rodo, jog hibridiniai automobiliai pasižymi aukšta perpardavimo verte, o jų nusidėvėjimas yra labai mažas. Pavyzdžiui, kaip teigia „Mototojos“ „Toyota“ pardavimų vadovas Gediminas Jekenta, hibridinio „Toyota Prius“ ar „Toyota RAV4“ vairuotojai po penkerių metų pardavę savo automobilį gali tikėtis atgauti net 40 proc. jo vertės. Tai gerokai daugiau, nei pavyktų gauti pardavus dyzelinu varomą automobilį. Pagrindinis tokios tendencijos faktorius – auganti hibridinių automobilių paklausa.
Mažina stresą
Vairuotojai automobilyje kasdien praleidžia labai daug laiko ir net nepagalvoja apie tai, kokią įtaką tai daro jų sveikatai. Tyrimais įrodyta, kad supantis triukšmas kelia stresą. Jis taip pat daro įtaką ir kraujotakai bei virškinimui. Todėl galima teigti, kad pasirinkus tylesnį automobilį, pavyzdžiui, hibridą ar varomą elektra, galima sumažinti patiriamą stresą ir apsaugoti organizmą nuo triukšmo sukeliamų sveikatos sutrikimų.
„Kelionės dažnam vairuotojui tampa tokia įprasta rutina, kad jie net nebepastebi, kiek daug triukšmo juos supa automobilyje. Dažnas net nesusimąsto, kad gali būti kitaip. Kol nepersėda į hibridą. Ne kartą esame girdėję iš hibridus pradėjusių vairuoti žmonių, jog pajutus tokį komfortą paprasčiausiai nebesinori vėl sėsti prie tradicinio automobilio vairo“, – sako G. Jekenta.
Tausoja aplinką
Nors renkantis automobilį dažniausiai galvojama apie jo technines savybes bei kainą, vis dažniau įvertinami ir taršos rodikliai. Vairuotojai tampa vis sąmoningesni ir dėmesingesni aplinkai, o rinkdamiesi automobilį atkreipia dėmesį į tai, kokią įtaką aplinkai šis turės. Būtent todėl hibridiniai automobiliai vis dažniau ir patenka į sąmoningų pirkėjų akiratį. Pavyzdžiui, „Toyota“ hibridinių modelių išskiriamo anglies dvideginio rodikliai yra tarp žemiausių savo klasėje. Kitaip nei dyzeliniai automobiliai jie pasižymi ir mažu kenksmingų azoto oksidų kiekiu (NOx).
Aplinkos taršos svarbą rodo ir tai, kad didieji pasaulio miestai skiria ypatingą dėmesį šiai problemai. Paryžius, Meksikas, Madridas ir Atėnai nusprendė, kad dyzelinu varomi automobiliai 2025 m. jų megapoliuose nebevažinės. Miestų merai patikino skatinsią elektrinių, hibridinių ir vandenilinių transporto priemonių naudojimą.
„Visa automobilių pramonė pamažu atsisako tradicinių vidaus degimo variklių ir aktyviai ieško jiems alternatyvų. Klimato kaita yra labai reali problema, kurią išspręsti galima tik išdrįsus pakeisti savo įpročius ir būnant atsakingesniais. Hibridai yra vienas iš žingsnių šio tikslo link“, – įsitikinęs G. Jekenta.
Taupo pinigus
Sėdint už hibridinio automobilio vairo galima ne tik mėgautis tyliu jo veikimu bei nauda aplinkai, bet ir sutaupyti pinigų. Šių automobilių ekonomiškumą ypač lengva pajusti tiems, kurie didžiąją laiko dalį praleidžia vairuodami mieste. Pavyzdžiui, anot G. Jekentos, „Toyota“ hibridiniai automobiliai yra tiesiog sutverti miesto gyvenimui. Dėl dažno variklių išjungimo sutaupoma didelis kiekis degalų ir tuo pačiu pinigų. Vidutinės hibridinių modelių degalų sąnaudos tesiekia nuo 3,3 l/100 km (mažiausio modelio - „Toyota Yaris“) iki 5,0 l/100 km (didžiausio - „Toyota RAV4“ visureigio).
Šių metų sausio – rugsėjo mėnesiais hibridinių automobilių gamintojo „Toyota“ modelių „Auris“, „Yaris“, „Prius“, „C-HR“ ir „RAV4“ su hibridiniais varikliais pardavimai Lietuvoje pasiekė 898 automobilius arba beveik 50 proc. daugiau nei 2016 m. tuo pačiu laikotarpiu. Lietuvoje parduodama daugiau hibridinių „Toyota“ automobilių nei Latvijoje (514) ar Estijoje (754).
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Seimas linkęs švelninti Alkoholio kontrolės įstatymą
Antradienį Seimas po svarstymo pritarė įstatymo pataisoms, kuriomis būtų suvienodintas renginiuose leidžiamų pardavinėti alkoholinių gėrimų stiprumas. Taip pat siūloma leisti maisto pristatymo platformoms teikti informaciją apie gėrimų gamintoj...
-
G. Skaistė: biudžeto pajamų surinkimas iš PVM kovą toliau gerėjo
Metų pradžioje smukus valstybės pajamoms iš pridėtinės vertės mokesčio (PVM) ir kai kuriems analitikams teigus, kad šiemet gali būti nepasiektas jo surinkimo planas, finansų ministrė Gintarė Skaistė sako, kad kovo mėnesį tiek PVM, t...
-
Nakvynės kainos Dainų šventės metu gali būti net dvigubai didesnės2
Nors iki Dainų šventės liko dar beveik trys mėnesiai, nakvynės vietos viešbučiuose jau pildosi. Planuojama, kad Dainų šventė šiais metais sulauks rekordinio dalyvių skaičiaus – net 37 tūkst. Tiesa, žmones gąsdina p...
-
Seimo komitetas: subsidija jaunos šeimos būstui neturi būti siejama su vaikų skaičiumi
Seimo Biudžeto ir finansų komitetas antradienį nutarė, kad valstybės subsidija jaunoms šeimos, regionuose įsigyjančioms būstą, neturi priklausyti nuo vaikų skaičiaus. ...
-
EIMIN skiria beveik 35 mln. eurų projektų įgyvendinimui
Ekonomikos ir inovacijų ministerija skiria beveik 35 mln. eurų finansavimą 35 projektams, numatomiems įgyvendinti Vidurio ir vakarų Lietuvos regione, pagal priemones „Inopažanga“ ir „Inobranda“. ...
-
M. Skuodis ragina kelių projektų finansavimui pasitelkti viešojo ir privataus sektorių partnerystę
Siekiant užtikrinti valstybinės reikšmės kelių infrastruktūros projektų įgyvendinimą, susisiekimo ministras Marius Skuodis ragina pasitelkti viešojo ir privataus sektorių partnerystės (VPSP) modelį. ...
-
Lietuvos pramonė sausį–kovą augo 0,1 proc.
Pramonės produkcijos vertė Lietuvoje sausį-kovą siekė 8,7 mlrd. eurų (to meto kainomis) ir, palyginti su 2023 metų tuo pat laiku, augo 0,1 proc. (palyginamosiomis kainomis). ...
-
Patarėjas: prezidentas – už progresyvumą didinant mokesčius gynybai10
Prezidento vyriausiasis patarėjas Frederikas Jansonas sako, kad šalies vadovas pasisako už progresyvumą didinant mokesčius šalyje gynybos finansavimo reikmėms. ...
-
Šilumininkas pasakė, kokia temperatūra turi būti patalpose: kitaip pažeidžiamos žmogaus teisės21
Dėl atšalusių orų Vilniui ir didelei daliai kitų šalies savivaldybių atnaujinus arba tęsiant šildymo sezoną, Lietuvos šilumos tiekėjų asociacijos prezidentas Valdas Lukoševičius sako, kad patalpų šildymas ne...
-
G. Nausėda su „Invegos“ vadovu aptars priemones gynybos pramonei, Ukrainos atstatymui
Prezidentas Gitanas Nausėda antradienį susitiks su Nacionalinės plėtros įstaigos „Investicijų ir verslo garantijos“ („Invega“) vadovu Dainiumi Vilčinsku. ...