- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Politikų ir gyventojų nuomonės dėl taršos mokesčio – priešingos. Pirmieji aiškina, kad jis būtinas siekiant žalesnės planetos, antrieji mano, kad planetos gelbėjimas ne jų kišenei. Apklausa rodo, kad taršos mokesčiui nepritaria 6 iš 10 gyventojų. Paradoksas ir Vilniuje vykusiame tarptautiniame transporto ir inovacijų forume: ministras rodė žmones gabensiantį droną, o čia pat autobusų stotyje – taršus savivaldybių transportas, praneša LNK.
Paradoksas: automobilis 2014 metų gamybos, nuvažiavęs tik 100 tūkst. kilometrų, o jo išmetama tarša patikrinimo centruose skirtinga.
Tapatybės nenorėjęs atskleisti šiaulietis sako, kad pamatęs tokius skaičius nustebo.
O kol gyventojai uoliai tikrina taršos parametrus, tarp parlamentarų įsiplieskė aršios diskusijos.
Ekspertai tikina, kad automobilių taršos mokestis itin svarbus ir privalomas.
Tik dalis visuomenės įžvelgia jo naudą ir poreikį.
„Biškį Lietuvoj dar su pinigiukais nelabai kaip yra“, – sakė vienas gyventojas.
„Jeigu kažkas kompensuotų normaliai ir tos mašinos būtų pigesnės, tai galėtume ir su tais elektromobiliais važiuoti, bet, kai tiek uždirbame ir tos kompensacijos tokios menkos, tai nelabai“, – teigė kitas gyventojas.
„Tegul prasideda nuo ministerijų ir savivaldybių. Tegu ten keičia, parodo pavyzdį, o ne taip, kad iš karto ant žmonių užkrauna ir pirmyn“, – sakė dar vienas gyventojas.
Tegul prasideda nuo ministerijų ir savivaldybių.
LRT užsakymu atlikta apklausa parodė, kad taršos mokesčiui nepritaria daugiau nei pusė – 6 iš 10 apklaustųjų. 3 iš jų pasisako, kad toks mokestis yra reikalingas. Tik 1 neturi nuomonės.
Simonas Gentvilas siūlo keisti automobilių taršos apmokestinimą paliekant ir registracijos mokestį, ir įvedant naujus automobilių taršos mokesčius. Be kita ko, numatyta didinti akcizą dyzelinui.
Tačiau toks būdas, kai gyventojams krenta didelė mokesčių našta, atrodo nepriimtinas Europos Komisijos nariui Virginijui Sinkevičiui.
Bet ekonomistai pripažįsta: gyventojai taršos mokestį susimokėti išgalėtų.
Vilniuje vykusiame tarptautiniame transporto ir inovacijų forume politikai ir verslo atstovai kalbėjo ir apie netaršų viešąjį transportą.
Parodoje – žmones galėsiantys gabenti dronai, o čia pat, Vilniaus autobusų stotyje – kelis dešimtmečius skaičiuojantis taršus autobusas.
Rajonų merai sako, kad atnaujinti autobusų parką – ne lengviausiai įgyvendinamas tikslas.
Iki 2050 metų Europos Sąjungos narės yra sutarusios pasiekti, kad Europa virstų nuliniu CO2 emisijų žemynu.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Liberalai „laisviečius“ kaltina įžūlumu, tarsis dėl savo siūlymo gynybos finansavimui
Vienas valdančiųjų liberalų lyderių Eugenijus Gentvilas trečiadienį įžūliu pavadino koalicijos partnerių „laisviečių“ siūlymą dėl būdų padidinti gynybos finansavimą, bandys formuluoti savo iniciatyvą. ...
-
Pieno supirkimo kaina Lietuvoje per metus augo dešimtadaliu
Vidutinė natūralaus pieno supirkimo kaina kovą siekė 42,31 cento už kilogramą ir buvo 10,8 proc. didesnė nei pernai tuo pat metu. Lyginant su vasariu, supirkimo kaina kilo 0,3 proc. ...
-
Lietuvos bankas: Lietuvos auksas pernai pabrango 9 proc.
Lietuvos aukso atsargų rinkos vertė, nepaisant susilpnėjusio JAV dolerio euro atžvilgiu, pernai išaugo 9 proc. iki 355 mln. eurų, sako Lietuvos banko (LB) atstovas. ...
-
„Laisviečiai“ gynybą finansuoti siūlo iš savivaldybių GPM, akcizų, didesnio pelno mokesčio5
Laisvės partija trečiadienį paskelbė, kad surinkti reikiamas papildomas lėšas krašto apsaugai siūlo perskirstant savivaldybėms šiuo metu tenkančią gyventojų pajamų mokesčio (GPM) dalį, didinant akcizus ir vienu procentiniu pun...
-
„Investuok Lietuvoje“: Lietuvos konkurencingumas patiria iššūkių, yra mažesnis nei regione
Lietuvos ekonomikos konkurencingumas patiria iššūkių bei mažėja regione, teigia užsienio investicijų skatinimo agentūra „Investuok Lietuvoje“. ...
-
I. Žilienė: elektros tinklų sujungimas kainuos apie 270 mln. eurų, įtaka tarifui bus maža2
Šiaurės vakarų ir rytų elektros perdavimo tinklų sujungimo projekto, kurį siekiama pripažinti ypatingos valstybinės svarbos, įgyvendinimas kainuos apie 270 mln. eurų, sako energetikos viceministrė Inga Žilienė. ...
-
Politikams svarstant apie gynybos pramonės plėtrą, institucijos sutarė gilinti ryšius1
Politikams svarstant būdus stiprinti vietinę pramonę, kelios valstybės institucijos trečiadienį sutarė gilinti ryšius, kad padėtų įmonėms kurti inovacijas gynybos srityje. ...
-
2022 metais vadovai uždirbo 58 proc. daugiau nei šalies vidurkis3
2022 metais vidutiniškai daugiausia uždirbo įvairaus lygio vadovai – 2,9 tūkst. eurų neatskaičius mokesčių, arba 58 proc. daugiau nei 1,83 tūkst. eurų siekęs šalies vidurkis, skelbia Valstybės duomenų agentūra. ...
-
LEA laikinai stabdo paraiškas saulės elektrinėms ir kaupikliams
Lietuvos energetikos agentūra (LEA) trečiadienį laikinai sustabdė verslo, ūkininkų ir atsinaujinančių išteklių energijos bendrijų paraiškų priėmimą saulės elektrinėms ir kaupikliams įsirengti, trečiadienį pranešė agent...
-
Viceministrė: taršaus automobilio teisę važiuoti siūloma pratęsti iki septynių darbo dienų5
Aplinkosaugininkams bei kitų institucijų pareigūnams nustačius, jog automobilis viršijo išmetamųjų dujų normą, jo techninę apžiūrą siūloma naikinti ne po dviejų parų kaip numatyta dabar, bet po septynių darbo dienų, sako aplinkos...