Gaivins smėliu užneštą Šventosios uostą

Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos vadovai žada gaivinti prieš trejus metus atidarytą ir smėliu užneštą Šventosios uostą. O kad jis realiai galėtų veikti, jūroje planuojama pastatyti molus.

Prieš trejus metus iškilmingai atidarytas Šventosios uostelis realiai veikė tik vieną dieną. Nuo keliolikos centimetrų iki trijų metrų išgilinta uosto akvatorija jau kitą dieną buvo užnešta smėlio, todėl jachtos įplaukti į uostą nebegalėjo.

„Buvo neteisingas sprendimas ir tai yra įrodyta atliktais paskaičiavimais. Aš buvau sukvietęs mokslininkus ir jie aiškiai pasakė, kad mes nesitikėjom, jog iškasus duobę platformos prastūmimui bus skelbiamas uosto atidarymas“, – sako Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos generalinis direktorius Arvydas Vaitkus.

Tuometinis Jūrų uosto direkcijos vadovas Eugenijus Gentvilas tikėjosi, kad uosto vidaus akvatorijoje įrengta prieplauka galės priimti iki 70 nedidelių pramoginių laivų, tačiau jie taip ir neatplaukė, nors akvatoriją bandyta gilinti ne kartą. Dabar po įplaukos kanalą braido poilsiautojai, pramogauja vandens motociklai, juo išplaukia tik žvejai.

Vis dėlto Uosto direkcija planuoja atstatyti Šventosios uostą. Esą jūroje nutiesus kelių šimtų metrų molus, uostas būtų apsaugotas nuo smėlio sąnašų. Nors pripažįstama, kad valyti akvatoriją vis tiek reikėtų.

Į Šventosios uostą jau investuota apie 10 mln. litų. Skaičiuojama, kad molų, krantinių ir kitos infrastruktūros statybos kainuotų dar apie 200 mln. Didžiąją dalį lėšų numatoma gauti iš Europos Sąjungos fondų. Statybas planuojama pradėti 2015 metų pavasarį.

„2014 metais baigus projektavimo darbus, mes iki 2015 metų galime turėti rangovą, jeigu yra užtikrintas finansavimas. Tokiu atveju pastatyti uostą iki 2019 metų yra tikrai pakankamai realu“, –Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos Infrastruktūros departamento direktorius Vidmantas Paukštė.

Prie Šventosios uosto atkūrimo ir miesto plėtros ketina prisidėti ir Palangos savivaldybė, privatus verslas.



NAUJAUSI KOMENTARAI

klausimelis

klausimelis portretas
Tai gal ponas E.Gentvilas uosta tai direktorei ir atidare, kad ji saugiai kas menesi gautu tuos ,,niekinius" 10 000 Lt? Beje, ir ant tarpininkavimo pilietybes gavimui uz nezinomus nuopelnus Lietuvai ponui T.M.Haseltonui taip pat puikuojasi E.Gentvilo pavarde. Neskaniai kvepia, ponas Eugenijau...

1

1 portretas
Taigi turime liūdną situacija, kai nekompetetingi vadovai švaisto mokesčių mokėtojų pinigus , vengia prisiimti atsakomybę. Ekspertai nuo pat pradžių dėste E.Gentvilui, kad pirma reikia pastatyi apsauginius molus Šventosios uoste, kurie apsaugotų nuo užnešimo, o tik poto įrenginėti prieplaukas ir kitą infrastruktūrą. Tačiau uosto vadovas ar dėl nekompetencijos trūkumo ar turėdamas savų interesų ignoravo ekspertų nuomones ir spartino darbus, kurie pradėti nuo kito galo. Taigi šiandien turime investuota virš 5 mln. Lt, administracijos kaštai milžiniški (vien uosto direktorės alga siekia virš 10 000 Lt per mėnesį), o Šventosios uostas savo tikslinės funkcijos taip ir neatlieka, kadangi akvatorija užnešta.
VISI KOMENTARAI 2
  • Skelbimai
  • Pranešk
    naujieną
  • Portalo
    svečias
  • Klausk
    specialisto
  • Diskusijos
  • Orai
  • TV
    programa
  • Pažintys
  • Žaidimai
  • Horoskopai
  • Naujienlaiskis
  • RSS
  • Facebook
  • Twitter

Galerijos

Daugiau straipsnių