Eurokomisarė: Lietuvos politikai vieningi dėl „Rail Balticos“

  • Teksto dydis:

Lietuvos politikų požiūris į „Rail Balticą“ leidžia tikėtis, kad europinės geležinkelio vėžės projektas išliks prioritetinis, nepaisant permainų valdžioje, teigia Vilniuje viešinti už transporto politiką atsakinga eurokomisarė.

„Susidariau įspūdį, kad nepriklausomai nuo politinės lyderystės, „Rail Baltica“ visuomet turės visišką paramą Lietuvoje. Tai man labai stiprus signalas, ypač turint omenyje, kad dar yra spręstinų klausimų. Seimo pirmininkas, parlamentarai, premjeras parodė aiškią valią, kad projektas yra prioritetinis ir jie dirbs konstruktyviai“, – antradienį spaudos konferencijoje Vilniuje sakė Violeta Bulc.

Antradienį V. Bulc susitiko su Seimo pirmininku Viktoru Pranckiečiu, premjeru Sauliumi Skverneliu, kitais politikais, o kaip vieną svarbiausių susitikimų temų ji įvardijo „Rail Balticą“.

Eurokomisarė pabrėžė projekto strateginę svarbą ne tik Lietuvai ir Baltijos šalims, bet ir visai Europos Sąjungai.

Įgyvendinant preliminarios 5,8 mlrd. eurų vertės „Rail Balticos“ projektą, bus nutiesta tiesioginė geležinkelio jungtis tarp Baltijos šalių ir Europos geležinkelio tinklo. Keleiviniai traukiniai linija galės važiuoti iki 240 kilometrų per valandą greičiu, o krovininiai – iki 120 km. Projektą numatoma užbaigti iki 2026 metų.

Saugumas keliuose

Lietuva per kelerius metus pastebimai pagerino eismo saugumo keliuose statistiką, teigia eurokomisarė V. Bulc. Pasak jos, šis klausimas išlieka vienas prioritetinių Europos Sąjungos transporto sektoriuje.

„Noriu pagirti Lietuvą, jūs pasiekėte puikių rezultatų nuo 2010 iki 2016 metų ir sumažinote žuvusiųjų keliuose skaičių 37 proc. Jūsų pradinė statistika buvo išties prasta, bet dabartinė pažanga teikia vilčių. Malonu girdėti, kad ir toliau ketinate gerinti padėtį šioje srityje“, – spaudos konferencijoje antradienį Vilniuje kalbėjo už transporto politiką atsakinga Europos Komisijos narė.

Pasak jos, saugumo keliuose užtikrinimas yra vienas iš ES prioritetų.

„Saugumas keliuose yra kertinis 3-iojo mobilumo paketo akmuo ir bus dirbama įvariais lygiais, siekiant suteikti pagalbą šalims narėms kovoti su „nebyliu žudiku“ (nelaimėmis keliuose – BNS), nusinešančiu per metus po 26 tūkstančius gyvybių Europos keliuose“, – sakė V. Bulc.

Pagal sumažėjusių žūčių keliuose skaičių, 2016 metais Lietuva buvo antra ES po Čekijos: Čekijai pavyko jį sumažinti 26,2 proc., Lietuvai – 22,3 proc.

Vertinant 2010–2016 metus, Lietuva pagal pažangą buvo antroje vietoje po Portugalijos.

Vis dėlto žūstančiųjų keliuose skaičius Lietuvoje vis dar išlieka didelis. Pavyzdžiui, šiemet sausį eismo nelaimės nusinešė 25 žmonių gyvybes, pernai tuo pat laiku – dešimt.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių