Estijos institucija: Baltijos šalys turi skubiai steigti „Rail Baltica“ įmonę

  • Teksto dydis:

Baltijos valstybės turėtų nedelsti ir steigti bendrą europinės vėžės geležinkelio "Rail Baltica" įmonę. Jos statyba, atsižvelgiant į Europos fondų paskirstymo taisykles, turėtų prasidėti iki 2020 metų, o ne 2021-2027 metais.

Tai pareiškė Estijos Techninės priežiūros institucija, atlikusi naują tyrimą, rašo Estijos agentūra "ERR News", kuri remiasi dienraščio "Eesti Päevaleht" informacija.

"Patariama, kad statyba būtų pradėta kuo greičiau, geriausiai iki 2020 metų, kaip nurodyta "Aecom" studijoje, ir kuo daugiau darbų turi būti atlikta per pirmąjį finansinį laikotarpį", - sakoma tarptautinės konsultacijų įmonės "Triniti" ataskaitoje, kuri parengta vasarį, tačiau paskelbta tik dabar.

Iki šiol projektas buvo rengiamas pagal JAV architektūros ir inžinerijos konsultacijų įmonės "Aecom" rekomendacijas.

Trys Baltijos šalys - Lietuva, Latvija ir Estija - ketina pasinaudoti Europos infrastruktūros tinklų priemone, ne tik tiesiant geležinkelį, bet ir įsigyjant žemę. Manoma, jog žemės išpirkimas kainuos 149 mln. eurų (apie 514 mln. litų).

Žemės pirkimo fondas turi būti mažiau nei 10 proc. viso projekto išlaidų, todėl bendra projekto vertė siektų apie 1,5 mlrd. eurų (apie 5,18 mlrd. litų), sakoma pranešime.

Siekiant palengvinti statybą ir Europos fondų naudojimą, trijų šalių vyriausybės turi įsteigti bendrą įmonę, nepriklausomą nuo jų geležinkelių operatorių ir infrastruktūros. Pasak "Triniti" konsultantų, vyriausybės taip pat turėtų susitarti dėl bendrų naujojo geležinkelio įstatymų.

Praėjusią savaitę Lietuva sutarė su Europos Komisija dėl "Rail Baltica" projekto bendros įmonės steigimo principų. Kompromisas numato, kad visa Lietuvos infrastruktūra lieka šaliai.

Europos Komisijos koordinatorius projektui "Rail Baltica" Pavelas Telička sakė manantis, jog bendrovė galėtų būti įsteigta kitų metų pradžioje, ji teiktų paraiškas ES projekto finansavimui. Bendros įmonės būstinė būtų Rygoje, tačiau Lietuva nori, kad "Rail Baltica" jungtų ir visas tris Baltijos šalių sostines, ir uostamiesčius.



NAUJAUSI KOMENTARAI

rail

rail portretas
Kas tas rail? Ar mes kokiam urve gyvenam kad rašinėjam nesuprantamus lietuvai hieroglifus?
VISI KOMENTARAI 1

Galerijos

Daugiau straipsnių