- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Ilgų eilių pasienyje su Baltarusija problema, kaip ir legendinė Vilniaus oro uosto taksistų problema, atrodo amžinos ir niekaip neįveikiamos nors ir dedama daug pastangų. O juk prastovos pasienyje trikdo darbą Lietuvos vežėjams, kurie sukuria apie 6 proc. šalies bendrojo produkto.
Per parą – 100 tūkst. eurų nuostolių
Lietuvos nacionalinės vežėjų automobiliais asociacijos „Linava“ specialistai periodiškai vykdo stebėsenos išvykas į pasienio postus. Neseniai atlikta asociacijos narių apklausa ir nustatyta, kad kertant ilgomis eilėmis itin garsėjantį Lietuvos-Baltarusijos pasienio kontrolės postą Medininkai-Kamenyj Log, abejose pusėse eilėse tenka laukti vidutiniškai 22 valandas. Ir dėl taip susiklosčiusios situacijos yra kalta Lietuvos, o ne Baltarusijos pusė.
Tai apsunkina Lietuvos vežėjų darbą, trukdo laiku įvykdyti įsipareigojimus klientams, atsiranda finansinių nuostolių.
„Tai apsunkina Lietuvos vežėjų darbą, trukdo laiku įvykdyti įsipareigojimus klientams, atsiranda finansinių nuostolių. Pasienio posto pralaidumas per parą siekia vos 67,6 proc. Vietoje numatytų 1000 transporto priemonių per parą pravažiuoja vidutiniškai vos 676 automobiliai. Tai yra vidutiniai skaičiai, piko metu arba kai vyksta profilaktiniai patikrinimai pravažiuoja dar mažiau vilkikų“, - sako „Linavos“ prezidentas Erlandas Mikėnas.
Asociacijos „Linava“ skaičiavimais, dėl to kiekvieną parą vežėjai praranda po 100 tūkst. eurų, nes vieno automobilio paros prastova, pagal įvairias skaičiavimo metodikas, vidutiniškai vertinama mažiausiai 300 eurų nuostoliu. Tačiau dėl prastovų ne tik verslas patiria nuostolių, nemažai praranda ir valstybė gaudama mažiau mokesčių iš vežėjų.
Vairuotojas: eilės metų metus nemažėja
Jau daugiau kaip 10 metų tarptautinių krovinių pervežimų įmonėje vairuotoju dirbantis Laimonas Akstinas sako, kad dažnai visą parą tenka prastovėti prie Lietuvos-Baltarusijos sienos. Jei per sieną pravažiuotų be eilių, jis per tą parą galėtų vežti jau naują krovinį, o dabar patiria nuostolius ir įmonė, ir jis pats. Vairuotojas piktinasi, kad problema visiems gerai žinoma, bet jau daug metų niekas nesikeičia – eilės pasienyje nemažėja. Pasak L. Akstino, siūlymai ne kartą teikti ir aptarti kartu su Susisiekimo ministerijos ir Muitinės departamento pareigūnais, tačiau situacija nesikeičia.
„Linava“ mato keletą nesibaigiančių eilių pasienyje priežasčių ir sprendimo būdų. Pasienio postuose trūksta pareigūnų, dėl to nepilnai formuojamos pamainos. Postų darbuotojams trūksta motyvacijos, taip pat ir finansinės – atlyginimai maži. Tarp pasienio tarnybų nėra bendros unifikuotos informacinės sistemos ir ryšio tarp pasienio kontrolės postų ir palaukimo aikštelių. Tokia sistema leistų derinti veiksmus, greitinti postų darbą.
Spartinti darbus ir pasiekti numatytą posto pralaidumą trukdo ir neoptimizuoti patikros procesai. Medininkų pasienio kontrolės postas paskutinį kartą buvo modernizuotas prieš 20 metų ir nebeatitinka šiandieninių reikalavimų. Automobilių, norinčių kirsti sieną kasmet vis daugėja, prekių srautai vis didėja, o pasienio postų pralaidumas nepakitęs. Tai ne vien Muitinės departamento ir pasienio tarnybų problema. „Šį klausimą turi spręsti Vyriausybė, pirmiausia didindama šių tarnybų finansavimą. Jei valstybė suskaičiuotų, kiek pinigų ji praranda dėl nesumokėtų mokesčių, manau, kad būtų nemaloniai nustebinta“, - pastebi „Linavos“ prezidentas.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Seimo opozicija pristatys siūlymus dėl gynybos finansavimo
Seimo opozicijos atstovai ketina pateikti savo siūlymus dėl gynybos finansavimo. ...
-
Seimas svarstys pataisas dėl grynųjų pinigų apvalinimo
Seimas antradienį svarstys, ar nuo kitų metų vasario pradėti apvalinti prekių ir paslaugų krepšelio galutinę sumą ir taip pamažu atsisakyti 1 ir 2 centų monetų. ...
-
Lietuviai šluoja keliones Velykoms: kokios kainos?
Margučius užsienyje ridens penktadaliu daugiau lietuvių nei pernai. Didžioji dalis gyventojų keliauja ten, kur jau šilta ir šviečia saulė. Populiariausios kryptys išlieka panašios, tačiau kelionių organizatorių atlikta apk...
-
G. Nausėda: turime viltį teikiančių ženklų dėl Zarasų aplinkkelio projekto1
Prezidentas Gitanas Nausėda teigia, kad Zarasų aplinkkelio projektas, kuris leistų didžiajai daliai sunkiosios technikos judėti ne per gyvenvietę, pajudėjo pirmyn. Šalies vadovas mano, kad projektas galėtų toliau būti įgyvendinamas vie&scaron...
-
G. Nausėda su 13 valstybių prezidentų ragina ES didinti investicijas į gynybą
Prezidentas Gitanas Nausėda su 13 kitų valstybių prezidentais kreipėsi į Europos Sąjungai pirmininkaujančios Belgijos premjerą, Europos Vadovų Tarybos ir Europos investicijų banko (EIB) pirmininkus dėl poreikio didinti investicijas į gynybos sektor...
-
Prasidėjo pasaulinė pinigų savaitė: finansinis raštingumas padeda nepakliūti į sukčių pinkles
Kovo 18 d. prasideda Pasaulinė pinigų savaitė (Global Money Week), skirta ugdyti jaunosios kartos finansinį raštingumą, kuris padeda apsaugoti savo pinigus. Lietuvos banko Finansinio raštingumo centro inicijuotoje reprezentatyvioje visuomen...
-
Investuoti pradeda dar pradinėse klasėse: kokias klaidas daro rizikos nebijantis jaunimas?2
Vis daugiau jaunimo pradeda investuoti dar nesulaukę pilnametystės. Ekspertai tikina, kad vyresnių gyventojų investicijos būna saugesnės, o jaunimas dažniau rizikuoja. ...
-
G. Nausėda nepritaria gynybos reikmėms didinti PVM tarifą, mažinti GPM dalį3
Prezidentas Gitanas Nausėda nepritaria kai kurioms siūlomoms papildomo gynybos finansavimo alternatyvoms, kuriomis būtų sumažinta savivaldybėms tenkanti gyventojų pajamų mokesčio (GPM) dalis bei didinamas pridėtinės vertės mokesčio (PVM) tarifas. ...
-
Papildomas krašto apsaugos finansavimas: keturi variantai (apžvalga)7
Siekiant didinti krašto apsaugos finansavimą nuo 2,5 proc. iki 3 proc. bendrojo vidaus produkto (BVP) Finansų ministerija parengė ir pirmadienį premjerės Ingridos Šimonytės susitikime su valdančiosios koalicijos partneriais, verslo ir prof...
-
E. Gentvilas: siūlymus gynybos finansavimui traktuoju kaip žingsnį į priekį3
Seimo Liberalų sąjūdžio frakcijos seniūnas Eugenijus Gentvilas sako, kad susitikime dėl gynybos finansavimo dar nebuvo prieita prie bendro matymo, tačiau keturi galimi mokesčių pakeitimų variantai bus aptariami partijų ir kitų organizacijų viduje....