E.Gentvilo planai: už 130 milijonų litų gilinsime Klaipėdos uostą

Klaipėdos jūrų uostas tirs galimybes pagilinti akvatoriją iki 16 metrų. Uosto direkcija netrukus skelbs galimybių studijos konkursą, teigia uosto vadovas.

„Balandžio mėnesį skelbiame konkursą tam, kad būtų išsiaiškinta, ar galima būtų gilinti iki 16 metrų“, - penktadienį spaudos konferencijoje po uosto tarybos posėdžio sakė Eugenijus Gentvilas.

Anot jo, gavus Europos Sąjungos finansavimą kartu su mokslininkais tikimasi atlikti ir studiją, kuri atsakytų, iki kokio maksimalaus gylio būtų galima gilinti uostą.

„Galbūt nustatys mokslininkai, kad galima, pavyzdžiui, (gilinti - BNS) iki 16,8 metro. Tada ir sieksime gilinimo iki 16,8 metro“, - kalbėjo uosto vadovas.

Pasak E.Genvilo, balandį bus pradėtas metus truksiantis Klaipėdos uostas gilinimas nuo 13 iki 14,5 metro. 130 mln. litų vertės darbus per metus atliks Nyderlandų bendrovė „Van Oord Dredging and Marine Contractors“.

Anot E.Gentvilo, investavus į uosto gilinimą ir infrastruktūrą, uostas būtų teoriškai pajėgus aptarnauti iki 63 mln. tonų krovinių per metus.

„Norint krauti 50 mln. tonų, galima nieko nedaryti, užtenka, kad ateitų krovinys, esamos infrastruktūros užtektų, tiesa, reikia išgilinti iki 14,5 metro, bet daugiau investicijų nereikia ir galime aptarnauti 50 mln. srautą. Tolesnis augimas - iki 63 mln. tonų - jau įmanomas tik papildomai investuojant, tiek iš uosto direkcijos, tiek krovos kompanijų pusės“, - kalbėjo uosto vadovas.

Uosto plėtros programa numato, kad 50 mln. tonų uostas galėtų krauti jau po 4 metų, o 82 mln. tonų - iki 2030 metų.

„80 mln. tonų faktiškai šitame uoste tilpti negalėtų, mano manymu, nes atsiranda gamtosaugos reikalavimai - “Natura 2000„, UNESCO saugomos teritorijos. Miesto kvartalai gyvenamieji - galbūt yra rezervas“, - kalbėjo E.Gentvilas.

Uosto vadovo teigimu, šiemet uostas tikisi perkrauti 40,7 mln. tonų krovinių: „Pagilinus farvaterį, tas kiekis gali būti pasiektas. Bet tai nereiškia, kas apsiraminame ir neinvestuojame. Turi būti daromos investicijos“.

2011 metais Klaipėdos uostas perkrovė 36,6 mln. tonų krovinių - 16,9 proc. daugiau nei užpernai, kai perkrauta 31,3 mln. tonų krovinių.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Lokys ir hidrostatyba

Lokys ir hidrostatyba portretas
cia ne Sventosios uostas,ten dingo i vandeni 4 milijonai eurosajuzo mokesciu moketoju pinigu,o cia tai rimtai,pirmiausia studijos-vizijos susimokant,o toliau juros uznesimas,keisti tie Lietuvos prokurorai ar gal jau Lietuvos saugumui reiketu paisdometi studijomis -vizijomis ir gilinimais

IDIJO TAI

IDIJO TAI portretas
KADA KLAIPEDOS UOSTAS ARBA LIETUVOS NACIONALINIS LAIVYNAS PAGALIAU ISIGYS ZEMKASE TAI PROTUI NESUVOKIAMAS TRYPCIOJIMAS MILIJONU BARSTYMAS KAI JIE GALI PASILIKTI LT JUK IR DUJU TERMIN REIKES IR SVENTAJAI IR GAL NET GILIAV UOSTUI IR SIAIP KIKVIENAIS METAIS GILINAMAS UOSTAS

na ir

   na ir portretas
STT NEIZVELGE KORUPCIJOS.....KAI GENTVILAS LEIDO VIETOJ JAUKAUS ,MAZU NAMUKU SU UPELIU IR TILTUKAIS,KVARTALO DRAGUNUOSE PAKEISTI PASKIRTI I DAUGIAAUKSCIU KVARTALA, TO PASEKME-UZTVINDOMI KITAPUS GATVES NAMU RUSIAI, KAI LYDAVO ANT PIEVOS PELKE PROBLEMU NEKELE , SIAI DIENAI VANDUO KRIOKLIU PARVARO PER BORDIURUS IR ZOLYNUS,TAI GAL IS....TU 3 MLN....HM..HM...ZINOT KOKIU...PADENGTU NUOSTOLIUS. todel pilnai tikiu ,kad ir uoste bus pro sali..
VISI KOMENTARAI 8

Galerijos

Daugiau straipsnių