- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Prieš metus įsteigtas Lietuvos suskystintų gamtinių dujų (SGD) klasteris šios platformos rėmuose užsimezgusias verslo partnerystes sėkmingai nukreipia generuojant inovatyvius sprendimus, kurie praplės SGD pritaikymo galimybes ir palengvins šio kuro distribuciją. Kovo 30 d. Klaipėdoje bus pasirašyti susitarimai dėl SGD varomo geležinkelio lokomotyvo sukūrimo bei išmanaus SGD transportavimo konteinerio gamybos.
Žengia į perspektyvias verslo nišas
SGD distribucija ir pritaikymas – pagrindiniai iššūkiai siekiant spartesnės SGD infrastruktūros plėtros Baltijos jūros regione. Lietuvos SGD klasterio nariai pirmuosius jungtinius projektus inicijavo atsižvelgdami būtent į šias aplinkybes.
Reikšmingus susitarimus pasirašysiančius šalių atstovus Klaipėdoje pasveikins LR susisiekimo Ministras Rokas Masiulis. Dar dirbdamas LR energetikos ministru jis ėmėsi Lietuvos SGD klasterio kūrimo iniciatyvos. Į klasterio gretas įsiliejus pirmajam tarptautiniam partneriui – JAV automatikos sprendimų korporacijai „Emerson“ – R. Masiulis išreiškė tvirtą tikėjimą, kad ši verslo bendradarbiavimo platforma suteiks postūmį konkrečių projektų įgyvendinimui ir naujų produktų kūrimui Lietuvoje.
„Džiugu matyti, kad klasterio veiklos kryptis yra būtent tokia, kokia ir buvo užprogramuota, kad verslo partnerystė ir toliau vystoma ne tik nacionaliniu, bet ir tarptautiniu lygmeniu. Lietuva investuoja į SGD distribucijos infrastruktūrą, tad klasterio narių pastangos palengvinti SGD paskirstymą bei sudaryti sąlygas SGD pritaikyti transporto sektoriuje yra itin svarbios. Imdamiesi iniciatyvos šiuose naujuose projektuose klasterio nariai žengia į verslo nišas, kurios Lietuvai padėti galėtų pelnyti lyderės statusą Baltijos jūros regione“, – kalbėjo R. Masiulis.
Unikalus sprendimas transporto sektoriuje
Dirbdami prie SGD varomo geležinkelio lokomotyvo sukūrimo projekto savo inžinerinius ir technologinius resursus sujungia klasterio nariai ir partneriai „Lietuvos geležinkeliai“, Klaipėdos jūrų krovinių kompanija „BEGA“, „Klaipėdos nafta“, Vilniaus Gedimino technikos universitetas ir Klaipėdos universitetas.
SGD varomas lokomotyvas būtų naudojamas uostą aptarnaujančių geležinkelių logistikoje ir turėtų tapti unikaliu SGD taikymo transporto srityje pavyzdžiu, atveriančiu švaraus kuro panaudojimo galimybes geležinkelyje. SGD nėra sieros, azoto oksidų, mažesnis CO2 išmetimas. Deginant SGD nesusidaro kietosios dalelės, tampančios pagrindine smogo priežastimi.
Manoma, kad naujasis technologinis sprendimas taip pat sudarytų sąlygas mažesnėms kuro sąnaudoms bei išlaidoms. Kaimyninės Lenkijos patirtis parodė, kad fiksuotais maršrutais važiuojantys SGD varomi sunkvežimiai gali sunaudoti iki 40 proc. mažiau kuro.
Gamyba turėtų prasidėti šiemet
Klasterio inicijuotas projektas dėl išmanaus SGD transportavimo konteinerio gamybos nukreiptas į geresnių SGD distribucijos sąlygų kūrimą. Reikšmingą impulsą jo imtis suteikė kertinio žaidėjo Lietuvos SGD rinkoje – „Klaipėdos naftos“ – statomas SGD distribucijos centras. Infrastruktūros plėtra ir naujų SGD paskirstymo galimybių atsiradimas diktuoja kokybiškos distribucijos įrangos poreikį. Išmanieji konteineriai, kuriuos planuojama pradėti gaminti Lietuvoje, bus skirti SGD laikymui, o taip pat tarnaus kuro gabenimui. Klientus Baltijos jūros regiono šalyse ir už jų ribų šios talpos galės pasiekti tiek keliais, tiek geležinkeliu arba jūriniu transportu.
Tikimasi, kad pirmieji Lietuvoje pagaminti SGD konteineriai bus pagaminti ir pradėti naudoti dar šių metų pabaigoje. Jėgas šiame projekte sujungia viena didžiausių inžinerinės pramonės įmonių Lietuvoje AB „Vakarų laivų gamykla“ ir pasaulinėje rinkoje sėkmingai dirbantys technologijų gamybos gigantai – JAV korporacija „Emerson“ bei norvegų kompanija „DNV-GL“.
„Galimybę šiame projekte bendradarbiauti su tarptautiniais partneriais išties vertiname. Jų įsitraukimas naudingas ne vien technologiniu aspektu. Veikdami globaliai, šie partneriai būsimam produktui atveria naujas rinkos perspektyvas ir sustiprina jo pozicijas rinkodaros prasme. Manau, projektas naudingas visoms šalims –užsienio partneriai irgi išlošia gaudami galimybę susikurti sau papildomą veiklos sferą“, – kalbėjo „Vakarų laivų gamyklos“ generalinis direktorius Arnoldas Šileika.
Verslo partnerystės pamatas – solidus
Vienerius gyvavimo metus skaičiuojančio SGD klasterio valdybos pirmininkas, „Lietuvos geležinkelių“ generalinis direktorius Mantas Bartuška akcentavo, kad ši organizacija jau išlaikė svarbų egzaminą – susitarimų pasirašymas įrodo šio klasterio reikalingumą ir liudija apie kryptingą jo veiklą: „Abu nauji projektai subrandinti panaudojant skirtingų partnerių kompetencijas – tai nuteikia labai optimistiškai tiek vertinant kuriamų produktų konkurencingumą, tiek paties klasterio potencialą. Vertingos žinios ir aukšta bendradarbiavimo kultūra yra tai, kuo galima didžiuotis, ir tai, ką būtina panaudoti“.
Šiuo metu Lietuvos SGD klasteriui priklauso dešimt narių. Klasteris įsteigtas siekiant, kad Lietuva taptų SGD technologijų ir distribucijos centru Baltijos jūros regione bei užtikrinti efektyvų bendradarbiavimą energetikos, švietimo, mokslo, verslo srityse.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
R. Pocius: VERT reikia daugiau galių tikrinant, ar tiekėjų sutartys teisėtos
Valstybinei energetikos reguliavimo tarybai (VERT) trūksta galių reguliuoti nepriklausomus elektros tiekėjus, teigia rinkos reguliuotojo vadovas. ...
-
LB kiek pablogino šių metų šalies BVP prognozę – augs 1,6 proc.
Lietuvos bankas (LB) kiek pablogino gruodį skelbtą prognozę – dabar jo analitikai mano, kad šių metų šalies bendrasis vidaus produktas (BVP) augs 1,6 procento. ...
-
Seimas svarstys pataisas dėl grynųjų pinigų apvalinimo1
Seimas antradienį svarstys, ar nuo kitų metų vasario pradėti apvalinti prekių ir paslaugų krepšelio galutinę sumą ir taip pamažu atsisakyti 1 ir 2 centų monetų. ...
-
Seimo opozicija pristatys siūlymus dėl gynybos finansavimo1
Seimo opozicijos atstovai ketina pateikti savo siūlymus dėl gynybos finansavimo. ...
-
Lietuviai šluoja keliones Velykoms: kokios kainos?
Margučius užsienyje ridens penktadaliu daugiau lietuvių nei pernai. Didžioji dalis gyventojų keliauja ten, kur jau šilta ir šviečia saulė. Populiariausios kryptys išlieka panašios, tačiau kelionių organizatorių atlikta apk...
-
G. Nausėda: turime viltį teikiančių ženklų dėl Zarasų aplinkkelio projekto1
Prezidentas Gitanas Nausėda teigia, kad Zarasų aplinkkelio projektas, kuris leistų didžiajai daliai sunkiosios technikos judėti ne per gyvenvietę, pajudėjo pirmyn. Šalies vadovas mano, kad projektas galėtų toliau būti įgyvendinamas vie&scaron...
-
G. Nausėda su 13 valstybių prezidentų ragina ES didinti investicijas į gynybą
Prezidentas Gitanas Nausėda su 13 kitų valstybių prezidentais kreipėsi į Europos Sąjungai pirmininkaujančios Belgijos premjerą, Europos Vadovų Tarybos ir Europos investicijų banko (EIB) pirmininkus dėl poreikio didinti investicijas į gynybos sektor...
-
Prasidėjo pasaulinė pinigų savaitė: finansinis raštingumas padeda nepakliūti į sukčių pinkles
Kovo 18 d. prasideda Pasaulinė pinigų savaitė (Global Money Week), skirta ugdyti jaunosios kartos finansinį raštingumą, kuris padeda apsaugoti savo pinigus. Lietuvos banko Finansinio raštingumo centro inicijuotoje reprezentatyvioje visuomen...
-
Investuoti pradeda dar pradinėse klasėse: kokias klaidas daro rizikos nebijantis jaunimas?3
Vis daugiau jaunimo pradeda investuoti dar nesulaukę pilnametystės. Ekspertai tikina, kad vyresnių gyventojų investicijos būna saugesnės, o jaunimas dažniau rizikuoja. ...
-
G. Nausėda nepritaria gynybos reikmėms didinti PVM tarifą, mažinti GPM dalį3
Prezidentas Gitanas Nausėda nepritaria kai kurioms siūlomoms papildomo gynybos finansavimo alternatyvoms, kuriomis būtų sumažinta savivaldybėms tenkanti gyventojų pajamų mokesčio (GPM) dalis bei didinamas pridėtinės vertės mokesčio (PVM) tarifas. ...