Duodamas startas SGD varomo lokomotyvo gamybai

  • Teksto dydis:

Prieš metus įsteigtas Lietuvos suskystintų gamtinių dujų (SGD) klasteris šios platformos rėmuose užsimezgusias verslo partnerystes sėkmingai nukreipia generuojant inovatyvius sprendimus, kurie praplės SGD pritaikymo galimybes ir palengvins šio kuro distribuciją. Kovo 30 d. Klaipėdoje bus pasirašyti susitarimai dėl SGD varomo geležinkelio lokomotyvo sukūrimo bei išmanaus SGD transportavimo konteinerio gamybos.

Žengia į perspektyvias verslo nišas

SGD distribucija ir pritaikymas – pagrindiniai iššūkiai siekiant spartesnės SGD infrastruktūros plėtros Baltijos jūros regione. Lietuvos SGD klasterio nariai pirmuosius jungtinius projektus inicijavo atsižvelgdami būtent į šias aplinkybes.

Reikšmingus susitarimus pasirašysiančius šalių atstovus Klaipėdoje pasveikins LR susisiekimo Ministras Rokas Masiulis. Dar dirbdamas LR energetikos ministru jis ėmėsi Lietuvos SGD klasterio kūrimo iniciatyvos. Į klasterio gretas įsiliejus pirmajam tarptautiniam partneriui – JAV automatikos sprendimų korporacijai „Emerson“ – R. Masiulis išreiškė tvirtą tikėjimą, kad ši verslo bendradarbiavimo platforma suteiks postūmį konkrečių projektų įgyvendinimui ir naujų produktų kūrimui Lietuvoje.

„Džiugu matyti, kad klasterio veiklos kryptis yra būtent tokia, kokia ir buvo užprogramuota, kad verslo partnerystė ir toliau vystoma ne tik nacionaliniu, bet ir tarptautiniu lygmeniu. Lietuva investuoja į SGD distribucijos infrastruktūrą, tad klasterio narių pastangos palengvinti SGD paskirstymą bei sudaryti sąlygas SGD pritaikyti transporto sektoriuje yra itin svarbios. Imdamiesi iniciatyvos šiuose naujuose projektuose klasterio nariai žengia į verslo nišas, kurios Lietuvai padėti galėtų pelnyti lyderės statusą Baltijos jūros regione“, – kalbėjo R. Masiulis.

Unikalus sprendimas transporto sektoriuje

Dirbdami prie SGD varomo geležinkelio lokomotyvo sukūrimo projekto savo inžinerinius ir technologinius resursus sujungia klasterio nariai ir partneriai  „Lietuvos geležinkeliai“, Klaipėdos jūrų krovinių kompanija „BEGA“, „Klaipėdos nafta“, Vilniaus Gedimino technikos universitetas ir Klaipėdos universitetas.

SGD varomas lokomotyvas būtų naudojamas uostą aptarnaujančių geležinkelių logistikoje ir turėtų tapti unikaliu SGD taikymo transporto srityje pavyzdžiu, atveriančiu švaraus kuro panaudojimo galimybes geležinkelyje. SGD nėra sieros, azoto oksidų, mažesnis CO2 išmetimas. Deginant SGD nesusidaro kietosios dalelės, tampančios pagrindine smogo priežastimi.

Manoma, kad naujasis technologinis sprendimas taip pat sudarytų sąlygas mažesnėms kuro sąnaudoms bei išlaidoms. Kaimyninės Lenkijos patirtis parodė, kad fiksuotais maršrutais važiuojantys SGD varomi sunkvežimiai gali sunaudoti iki 40 proc. mažiau kuro.

Gamyba turėtų prasidėti šiemet

Klasterio inicijuotas projektas dėl išmanaus SGD transportavimo konteinerio gamybos nukreiptas į geresnių SGD distribucijos sąlygų kūrimą. Reikšmingą impulsą jo imtis suteikė kertinio žaidėjo Lietuvos SGD rinkoje – „Klaipėdos naftos“ – statomas SGD distribucijos centras. Infrastruktūros plėtra ir naujų SGD paskirstymo galimybių atsiradimas diktuoja kokybiškos distribucijos įrangos poreikį. Išmanieji konteineriai, kuriuos planuojama pradėti gaminti Lietuvoje, bus skirti SGD laikymui, o taip pat tarnaus kuro gabenimui. Klientus Baltijos jūros regiono šalyse ir už jų ribų šios talpos galės pasiekti tiek keliais, tiek geležinkeliu arba jūriniu transportu.

Tikimasi, kad pirmieji Lietuvoje pagaminti SGD konteineriai bus pagaminti ir pradėti naudoti dar šių metų pabaigoje. Jėgas šiame projekte sujungia viena didžiausių inžinerinės pramonės įmonių Lietuvoje AB „Vakarų laivų gamykla“ ir pasaulinėje rinkoje sėkmingai dirbantys technologijų gamybos gigantai – JAV korporacija „Emerson“ bei norvegų kompanija „DNV-GL“.

„Galimybę šiame projekte bendradarbiauti su tarptautiniais partneriais išties vertiname. Jų įsitraukimas naudingas ne vien technologiniu aspektu. Veikdami globaliai, šie partneriai būsimam produktui atveria naujas rinkos perspektyvas ir sustiprina jo pozicijas rinkodaros prasme. Manau, projektas naudingas visoms šalims –užsienio partneriai irgi išlošia gaudami galimybę susikurti sau papildomą veiklos sferą“, – kalbėjo „Vakarų laivų gamyklos“ generalinis direktorius Arnoldas Šileika.

Verslo partnerystės pamatas – solidus 

Vienerius gyvavimo metus skaičiuojančio SGD klasterio valdybos pirmininkas, „Lietuvos geležinkelių“ generalinis direktorius Mantas Bartuška akcentavo, kad ši organizacija jau išlaikė svarbų egzaminą – susitarimų pasirašymas įrodo šio klasterio reikalingumą ir liudija apie kryptingą jo veiklą: „Abu nauji projektai subrandinti panaudojant skirtingų partnerių kompetencijas – tai nuteikia labai optimistiškai tiek vertinant kuriamų produktų konkurencingumą, tiek paties klasterio potencialą. Vertingos žinios ir aukšta bendradarbiavimo kultūra yra tai, kuo galima didžiuotis, ir tai, ką būtina panaudoti“.

Šiuo metu Lietuvos SGD klasteriui priklauso dešimt narių.  Klasteris įsteigtas siekiant, kad Lietuva taptų SGD technologijų ir distribucijos centru Baltijos jūros regione bei užtikrinti efektyvų bendradarbiavimą energetikos, švietimo, mokslo, verslo srityse.



NAUJAUSI KOMENTARAI

o lokomotyva

o lokomotyva portretas
irgi nuomuosimes triguba kaina???
VISI KOMENTARAI 1

Galerijos

Daugiau straipsnių