- BNS inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
-
(papildyta)" typeof="foaf:Image" src="https://kauno.diena.lt/sites/default/files/styles/940x000/public/sites/default/files/test/1__312e57_3.jpg?itok=l6jlUjBi">
„Bankų sargas“: bankai ir jų probleminiai klientai neturėtų nutraukti sutarčių (papildyta)
Bankų ir įsipareigojimų nevykdančių klientų ginčuose reikėtų kuo anksčiau surasti ir pasiūlyti problemų sprendimo variantų ir, jei įmanoma, išvengti kredito sutarties nutraukimo.
Tai numatyta Lietuvos banko Priežiūros tarnybose parengtose ir patvirtintose įsiskolinimų, susidariusių klientams nesilaikant finansinių įsipareigojimų pagal kredito sutartis, valdymo gairėse, pranešė centrinis bankas.
"Nors Civiliniame kodekse įtvirtinta kredito įstaigų ir jų klientų, turinčių sunkumų vykdyti įsipareigojimus, pareiga bendradarbiauti, tačiau kasdienė praktika ne visuomet atitinka teisės aktų reikalavimus. Naujosiose gairėse pateikti tinkamo praktinio bendradarbiavimo pavyzdžiai, kurių įgyvendinimas padės mažinti įtampą ieškant optimalių sprendimų, kai vartotojai turi sunkumų grąžinti paskolas", - pranešime sakė Lietuvos banko Priežiūros tarnybos Finansinių paslaugų ir rinkų priežiūros departamento direktorius Vilius Šapoka.
Pasak Lietuvos bankų klientų asociacijos generalinio direktoriaus, Vartotojų ir bankų tarybos nario Rūtenio Paukštės, valdymo gairės turėtų pagerinti klientų ir kredito įstaigų santykį bei apsaugoti bankų klientus nuo nepamatuotų sankcijų.
"Neretai matome situacijas, kai kredito įstaiga, klientui vėluojant vykdyti įsipareigojimus, elgiasi vienašališkai, užima galios poziciją. Suprantama, kad kreditus grąžinti būtina, tačiau visgi sankcijos turi būti taikomos protingai ir paisant kliento interesų", - pranešime spaudai teigė R.Paukštė.
Gairėse numatyta, kad kredito įstaiga turi nuolat stebėti kliento finansinių įsipareigojimų vykdymą, o pastebėjusi, kad jie nevykdomi, - nedelsdama apie tai informuoti klientą. Be to, kredito įstaiga turėtų išsiaiškinti įsipareigojimų nevykdymo priežastis, kad būtų galima kuo anksčiau surasti bei pasiūlyti klientui problemų sprendimo variantų ir skolos pertvarkymo būdų.
Klientas savo ruožtu turėtų per protingą terminą informuoti kredito įstaigą apie atsiradusius sunkumus vykdyti kredito sutartį, pateikti papildomos informacijos, reikalingos jo mokumui ir gebėjimui vykdyti finansinius įsipareigojimus įvertinti. Jis taip pat gali ir pats kreiptis raštu į kredito įstaigą dėl skolos pertvarkymo.
Kredito įstaiga neturėtų taikyti klientui neadekvačių ir neprotingai didelių netesybų. Bet kokie mokesčiai, kuriuos klientas turėtų sumokėti, kad būtų padengti kredito įstaigos nuostoliai, atsirandantys dėl kliento laikino nemokumo, turėtų būti tik kompensuojamojo pobūdžio.
Gairės parengtos Vartotojų ir bankų tarybos iniciatyva. Šią tarybą Lietuvos bankas, siekdamas tvarios finansų rinkos plėtros ir ieškodamas būdų veiksmingai spręsti bankų ir jų paslaugų vartotojų asociacijų problemas, įsteigė 2012-ųjų liepą. Joje dirba finansinių paslaugų vartotojų interesams atstovaujančių institucijų ir Lietuvos bankų asociacijos deleguoti atstovai, o tarybos veiklą koordinuoja Lietuvos banko Priežiūros tarnyba.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Bankų pelnas vėl viršijo rekordus ir tai dar – ne pabaiga?1
Bankų pelnas šiemet – beveik 1 mlrd. eurų. Tai yra du kartus daugiau nei 2022-aisiais. Beje, tiek pelno bankai uždirbo jau atskaičius laikinąjį solidarumo įnašą į šalies biudžetą. Bendra sumokėta suma perkopė 250 mln. eu...
-
KT vertins, ar kailinių žvėrelių verslo draudimas neprieštarauja Konstitucijai3
Konstitucinis Teismas (KT) ėmėsi svarstyti, ar parlamento įteisintas kailinių žvėrelių verslo draudimas atitinka pagrindinį šalies įstatymą. ...
-
Už šūkį „šlovė Ukrainai“ – išpuoliai prieš lietuvius užsienio kurortuose
Lietuvių turistų atostogas svetur vis dažniau apkartina netikėti susidūrimai su ten pat ilsėtis atvykstančiais rusais. Užtenka pasakyti „šlovė Ukrainai“ ir dūžta lėkštės, į poilsiautojus skraido stiklinės. Tokį i&scaro...
-
Elektromobilių vairuotojus Kaune pasitinka pokyčiai: atsiskaitymas už įkrovimą – mobiliąja programėle3
Kauno mieste 23 elektromobilių įkrovos stoteles įrengusi savivaldybės administracija, reaguodama į elektros kainų svyravimus ir piktnaudžiavimo atvejus, imasi neišvengiamo sprendimo. Nuo balandžio 22 d. (pirmadienio) pradeda veikti apmokėjimo s...
-
Lietuvos specialistai nuskenavo Bučos ir Borodyankos teritorijas Ukrainoje: buvo apgadinti dronai
Statybos sektoriaus vystymo agentūra (SSVA) baigė karo suniokotų Bučos ir Borodyankos teritorijų Ukrainoje fotografavimą dronais, kad vėliau galėtų būti sukurtas 3D miestų planavimo įrankis. ...
-
A. Mazuronis prognozuoja, kad šios kadencijos Seimas nepadidins mokesčių dėl gynybos3
Opozicinės Darbo partijos lyderis Andrius Mazuronis sako, kad šiemet kadenciją baigiantis Seimas nepadidins mokesčių dėl gynybos, o pastaraisiais mėnesiais vykusios diskusijos buvo skirtos imituoti sprendimų paiešką. ...
-
M. Lingė: maitinimo sektoriuje bankrotų mažėja, įdarbinama vis daugiau žmonių2
Seimo Biudžeto ir finansų komiteto pirmininkas konservatorius Mindaugas Lingė sako, kad įdarbinimai maitinimo sektoriuje auga, bankrotų mažėja, daugėja pradedančių veiklą įmonių, tuo metu Ugdymo ir gydymo įstaigų maisto gamintojų asociacijos va...
-
Maitinimo sektoriaus atstovų protestas prie Vyriausybės: prašo grąžinti lengvatinį PVM tarifą7
Apie 100 protestuotojų – maitinimo sektoriaus atstovų – prie Vyriausybės rūmų Vilniuje penktadienį surengtame mitinge reikalauja grąžinti iki šių metų galiojusį lengvatinį 9 proc. pridėtinės vertės mokesčio (PVM) tarifą. ...
-
Seimas spręs, ar verslui lengvinti ginklų dalių gamybą2
Seimas spręs, kokiais atvejais ginklų dalių gamybą įtraukti į nelicencijuojamų veiklų sąrašą. ...
-
Kai kuriems elektros vartotojams – nemaloni žinia4
Nemaloni žinia elektros vartotojams, pamirštantiems ar tyčia nedeklaruojantiems suvartotos elektros energijos. Jei vartotojai naudojasi ne išmaniuoju skaitikliu ir daugiau nei metus nedeklaruoja suvartotos elektros kiekio, nuo kitų metų jiems...