Baltijos jūroje bus hibridinis laivas

Po poros metų Baltijos jūroje pasirodys pirmasis keleivinis jūrų keltas, kuris bus varomas vėjo energija.

Atlikus įvairius tyrimus keltų laivybos kompanija „Viking Line“ nusprendė laive „Viking Grace“ įdiegti naujovę. Jame bus sumontuotas 24 metrų aukščio 4 metrų diametro cilindras, vadinamas rotorine bure. Cilindrą iš abiejų pusių „aptekanti“ vėjo jėga suks aplinki ašį taip suteikdama laivui papildomą eigos galią. Tai yra vadinamasis Magnuso efektas, kai besisukantį cilindrą iš dviejų pusių spaudžiantis vėjas kelis kartus padidina savo jėgą. Šį įrenginį dar 1922 metais užpatentavo inžinierius Antonas Fletneris iš Vokietijos.

Naują technologiją specialiai šiam jūrų keltui parengė suomių kompanija „Norsepower“. Jame A.Fletnerio išradimas gerokai patobulintas. „Norsepower“ įrenginys 2016 metais pasaulinėje laivybos technologijų parodoje „Electric and Hybrid Marine World Expo“, kuri vyko Amsterdame, buvo įvertinta „Metų inovacijos“ prizu.

Patobulintą „Norsepower“ cilindrą laive „Viking Grace“ planuojama įdiegti 2018 metais. Šį Suomijos inžinierių kompanijos „Norsepower“ darbą itin gerai įvertino Europos Sąjungos institucijos. Projektas gavo finansinę paramą pagal ES tyrimų ir inovacijų programą „Europos Sąjungos horizontai 2020“.

Nepriklausomi ekspertai tikina, kad laive įrengus rotorinę jėgainę (Rotor Sail Solution) per metus, priklausomai nuo vėjo, galima sutaupyti iki 20 proc. kuro.

„Viking Line“ laivas „Viking Grace“ jau ir taip yra nemažai naujovių. Jo korpusas yra tokios formos, kuri plaukiant nesukelia bangos. Baltijos jūroje „Viking Grace“ yra vienintelis dujomis varomas jūrų keltas. Bet jo karaliavimas naudojant suskystintas gamtines dujas (SGD) tęsis nebeilgai. Dar vieną dujomis varomą laivą statosi ta pati „Viking Line“. Apie dujinių laivų naudojimą jūrų keltuose yra paskelbusi ir Estijos kompanija „Tallink“.

Įdiegus šiame laive dar ir rotorinį vamzdį, jis greičiausiai taps pačiu ekologiškiausiu laivu pasaulyje.

Pirmasis dujomis varomas jūrų keltas „Viking Grace“ statytas 2013 metais. Jis buvo pritaikytas specialiam maršrutui tarp Švedijos Stokholmo ir Suomijos Turku uostų pakeliui užsukant į Alandų salų Mariehamno uostą.

Šių eilučių autoriui laivu „Viking Grace“ 2014 metais teko plaukti iš Mariehamno į Turku. Kelto laivagalyje į akis krenta didžiulės SGD talpos. Jūroje keltas plaukia gerokai švelniau ir tyliau. Keltas „Viking Grace“ išskirtinis dar ir tuo, kad jame įrengta didžiausia Baltijos jūros keltuose parduotuvė. Mat ji yra itin populiari, nes į Mariehamną užsukantiems laivams taikomas prekių pardavimo režimas be muitų.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Pastebėjimas

Pastebėjimas portretas
Plaukiau. Puikus laivas.
VISI KOMENTARAI 1

Galerijos

Daugiau straipsnių