Atsakingas verslas: kartais įmonėms tai – tik įvaizdis

Prezidentūroje ketvirtadienį susirinko beveik 200 įvairių įmonių atstovų. Atsakingo verslo konferencija – didžiausias tokio pobūdžio renginys Lietuvoje.

Prezidentės teigimu, šiuo metu kaip niekad svarbu, kad verslas vadovautųsi vertybėmis, sąžine ir atsakomybės principais.

Pernykštis tyrimas Lietuvoje parodė, kad daugumai šalies įmonių socialinė, aplinkosaugos, etinė atsakomybė yra įvaizdžio dalis. Skandinavijoje tai – strategijos dalis.

Mūsų visuomenė, kaip ir dauguma žmonių visame pasaulyje, neigiamai vertina tradicinę pragmatišką, itin liberalią politiką. Ir toks požiūris atsispindi rinkimų rezultatuose.

Atsakingo verslo asociacijos vadovės teigimu, skandinavai dirba, o ne galvoja, kaip gražiai pasakyti, kad dirba. Lietuva, skirtingai nei Latvija ir Estija, neturi atsakomybės indekso, tad suskaičiuoti, kiek išties atsakingų bendrovių šalyje – sunkiai įmanoma. Maždaug keturios dešimtys lietuviškų įmonių prisijungusios prie pasaulinio susitarimo, pagal kurį privalo atsiskaityti, ar laikosi 10 pagrindinių principų.

Konferencijoje teigta, kad prie verslo atsakomybės kėlimo turi prisidėti ir visa visuomenė, nes būtent ji perka prekes ir paslaugas, todėl gali rinktis, iš ko tai daryti.

„Mūsų visuomenė, kaip ir dauguma žmonių visame pasaulyje, neigiamai vertina tradicinę pragmatišką, itin liberalią politiką. Ir toks požiūris atsispindi rinkimų rezultatuose. Tai atsitiko Lietuvoje ir tai vyksta daugumoje Europos valstybių, Jungtinėse Valstijose. Žmonės iš politikų pasigenda jautrumo, apsaugos, socialinės gerovės, jie nemato atsakomybės, o tik politikų žodžius. Būtent atsakingo požiūrio reikia ir verslui“, – sakė prezidentė Dalia Grybauskaitė.

„Labai dažnai mes girdime, kad atsakingas verslas yra tas, kuris dalinasi savo pelnu. Taip, be abejonės, turbūt pati pirmoji verslo misija yra ta, jeigu turi pinigų – duoti. Apie tai kalba visos religijos – mes turim dalį savo pajamų atiduoti. Tai turbūt aktualu kiekvienam visuomenės nariui.

Bet aš manau, kad verslas geriausiai savo atsakomybę demonstruoja suvokdamas, kaip jis uždirba pinigus, koks yra jo poveikis. Nes turbūt verslas, kuris aukoja pinigus vaikų namams arba krepšiniui, muzikai, teatrui, išties yra nuostabus, bet, jeigu jis nemoka arba moka minimalius atlyginimus, tai mes tuomet tikrai kalbame apie verslą, kuris tik nori atrodyti gražus“, – pabrėžia Atsakingo verslo asociacijos direktorė Onė Alijošiutė.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių