Ant lietuvių stalų vėl atsiranda jautienos

  • Teksto dydis:

Statistikos departamento duomenimis, 2015 metais, lyginant su 2014 m., vienas Lietuvos gyventojas per metus vidutiniškai suvartojo net 25 proc. daugiau jautienos bei veršienos – apie 5 kg vienam žmogui. Bendrai mėsos suvartojimas augo 6,3 proc. – iki 84 kg per metus vienam žmogui. Nors kol kas jautienos suvartojama mažiau nei paukštienos ar kiaulienos, spartus metinis pokytis rodo, kad lietuvių mitybos įpročiai pamažu kinta – jie ieško sveikesnių alternatyvų ir naujų skonių.

„Pastebimas didėjantis jautienos ir veršienos vartojimas mūsų nestebina, nes visuomenė pamažu sąmoningai ima gerinti savo racioną – tam įtakos turi nuolatinė edukacija apie šios mėsos naudą: įvairiuose šaltiniuose jautiena nurodoma kaip itin daug geležies turinti mėsa, naudinga sportuojantiems, nėščioms moterims ir metantiems svorį. Anksčiau atlikti „Nielsen“ tyrimai rodo, kad net 56 proc. lietuvių jaučiasi turintys antsvorio, o net 84 proc. jų šią problemą sprendžia sureguliuodami mitybą, tad pirkėjo krepšelio pokyčiui tai turėjo nemažai įtakos“, - sako „BIOVELA Group“ rinkodaros departamento vadovė Rasa Jankauskaitė

Dar 2013 m. Visuomenės sveikatos instituto atliktas tyrimas parodė, kad tik penktadalis lietuvių rinkdamiesi maistą galvoja apie jo naudą sveikatai – tokių buvo 21,3 proc. Pasak respondentų, labiausiai maisto produktų pasirinkimą lemia jų kaina – 36,8 proc., kiek mažiau, produkto skonis – 27,9 proc. Akivaizdu, kad, praėjus keliems metams, mitybos specialistų rekomendacijos žiniasklaidoje ir naujų sveiko maisto restoranų atsiradimas davė rezultatų.

„Kita priežastis, kodėl daugėja besirenkančių jautieną ar veršieną – didėjanti gyventojų perkamoji galia: po krizės atsistačius piniginiams srautams ir pirkėjų nuotaikoms, susiformavo paklausa geresnės kokybės prekėms. Ne išimtis – ir jautiena. Remiantis 2016 m. vasarį Baltijos šalių sostinių prekybos centruose surinktais duomenimis, vidutiniam  maisto krepšeliui Vilniuje pirkėjas išleidžia daugiau nei pernai – 310 eurų per mėnesį. Be to, populiarumo šiai mėsai pridėjo ir iš Vakarų atėjusi bei Lietuvoje greitai prigijusi jautienos kepsnių bei mėsainių kultūra, – įžvalgas pateikia „BIOVELA Group“ rinkodaros departamento vadovė Rasa Jankauskaitė. – Ne paskutinį vaidmenį vaidina ir patriotiškumas: ypač didelį aktyvumą jaučiame lietuviškos jautienos pardavimuose, nes vartotojai įvertino vietinės mėsos kokybę ir patikimumą, todėl noriai perka vietinių ūkininkų produkciją. Didėjantį susidomėjimą lietuviška jautiena jaučiame ir iš mūsų eksporto partnerių, tačiau kol kas paklausa viršija pasiūlą, todėl jautienos eksporto lubos dar nepasiektos, o galimybės neišnaudotos.“

Lietuvos statistikos departamento duomenimis, per metus padidėjo žuvies ir žuvies produktų bei  grūdinių kultūrų sunaudojimas: žuvies suvalgoma 2 kg daugiau (nuo 17 iki 19 kg per metus), kviečių ir rugių suvartojama 1 kg daugiau nei pernai – atitinkamai po 94 ir 16 kg vienam žmogui per metus. Tačiau ne visų sveikos mitybos rekomendacijų visuomenė pratusi klausytis, nes daržovių ir vaisių suvartojimas mažėjo: jeigu pernai vienas žmogus suvalgydavo 100 kg daržovių, šiemet šis skaičius šiek tiek mažesnis – 98 kg; vaisių ir uogų suvalgoma 1 kg mažiau – nuo 79 iki 78 kg, netgi bulvių vartojama mažiau – 94 kg (nuo 96 kg) per metus.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių