- Mindaugas Samkus, BNS
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Šiemet visiškai uždraudus alkoholio reklamą, pastebimai išaugo nealkoholinių gėrimų reklama. Daugiausiai alkoholį reklamavę lauko stendai, interneto svetainių reklamjuostės ar žurnalai šiemet vis dažniau demonstravo visureigius, čiužinius, maisto produktus ar vaistus, rodo tyrimų bendrovės „Kantar TNS“ duomenys.
„2017 metais alkoholio reklamos gross išlaidos (neskaičiuojant nuolaidų – BNS) žiniasklaidoje sudarė 3 proc., tikėtina, tiek šiais metais prarado reklamos rinka. Bendrą metinį rezultatą šiemet gali pagerinti rudenį laukiamas politinės reklamos augimas, turėtų atsigauti lauko ir spaudos reklama“, – BNS sakė „Kantar TNS“ reklamos monitoringo vadovė Giedrė Juronienė.
Jos teigimu, pernai daugiausiai alkoholio buvo reklamuojama lauko stenduose, kur jis buvo antras pagal išlaidų dydį ir sudarė 11,3 proc. šios reklamos pajamų. Alkoholio sektoriaus išlaidos interneto reklamjuosčių reklamai sudarė 8,3 proc., reklamai žurnaluose – 7,1 proc., vidaus televizijos reklamos - 4,7 proc., televizijoje 2,3 proc., kituose žiniasklaidos kanaluose po dalį procento.
„Šiais metais kaip alternatyva alkoholio reklamai 8 kartus išaugo nealkoholinių alkoholio produktų reklamos išlaidos žiniasklaidoje, tačiau tai sudarė vos 0,5 proc. visos reklamos rinkos. Stebint praėjusių metų tendencijas, nealkoholinių alkoholio produktų reklamos apimtys vasaros metų turėtų dar labiau išaugti“, – sakė G. Juronienė.
„Kantar TNS“ duomenimis, šiemet per penkis mėnesius, palyginti su pernai sausiu–geguže, lauko reklamoje labiausiai išaugo socialinės reklamos, čiužinių ir visureigių reklama, internete didėjo maisto produktų, mažmeninės prekybos ir pramonės įmonių reklama, žurnaluose – optikos parduotuvių, vaistų nuo kosulio ir gerklės ligų bei visureigių reklama.
Perspėja dėl vaistinių reklamos
Šiemet penktadalį visos reklamos rinkos sudarė trys kategorijos – parduotuvių tinklai (11 proc. rinkos, 83 proc. metinis augimas), prekybos centrai (5,2 proc. ir 26,5 proc.) ir vaistinės (4,9 proc. ir 36,5 proc.).
„Jei įsigaliotų šiuo metu svarstomas vaistinių reklamos draudimas, reklamos rinka prarastų apie 5 proc. išlaidų, tiek per penkis mėnesius sudarė vaistinių reklama žiniasklaidos kanaluose. Vaistų reklama šiemet sudarė 8,6 proc. reklamos rinkos, tai reiškia, kad jei draudimai paliestų vaistinių ir vaistų reklamos kategorijas bendrai, žiniasklaida netektų maždaug 13,5 proc. reklamai išleidžiamų biudžetų“, – sako G. Juronienė.
„Kantar TNS“ duomenimis, vaistinių reklama šiuo metu sudaro 5,3 proc. interneto reklamjuosčių, 5,1 proc. televizijos, 4,5 proc. žurnalų, 4,2 radijo, po 2 proc. lauko statinės, kino ir laikraščių, 1,2 proc. vidaus televizijos reklamos biudžetų.
Visiškas alkoholio reklamos draudimas įsigaliojo nuo šių metų sausio. Šiuo metu Seime diskutuojame ir dėl vaistinių bei vaistų reklamos apribojimų.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
2022 metais vadovai uždirbo 58 proc. daugiau nei šalies vidurkis
2022 metais vidutiniškai daugiausia uždirbo įvairaus lygio vadovai – 2,9 tūkst. eurų neatskaičius mokesčių, arba 58 proc. daugiau nei 1,83 tūkst. eurų siekęs šalies vidurkis, skelbia Valstybės duomenų agentūra. ...
-
LEA laikinai stabdo paraiškas saulės elektrinėms ir kaupikliams
Lietuvos energetikos agentūra (LEA) trečiadienį laikinai sustabdė verslo, ūkininkų ir atsinaujinančių išteklių energijos bendrijų paraiškų priėmimą saulės elektrinėms ir kaupikliams įsirengti, trečiadienį pranešė agent...
-
Viceministrė: taršaus automobilio teisę važiuoti siūloma pratęsti iki septynių darbo dienų3
Aplinkosaugininkams bei kitų institucijų pareigūnams nustačius, jog automobilis viršijo išmetamųjų dujų normą, jo techninę apžiūrą siūloma naikinti ne po dviejų parų kaip numatyta dabar, bet po septynių darbo dienų, sako aplinkos...
-
Ant Vyriausybės stalo – vandenilio plėtros iki 2050-ųjų gairės1
Vyriausybė trečiadienį svarstys Energetikos ministerijos parengtą vandenilio plėtros Lietuvoje 2024–2050 metais gairių projektą, kuriomis siekiama sukurti žaliojo vandenilio ekosistemą ir infrastruktūrą, nustatyti pagrindines jo plėtros krypt...
-
ESO: dėl snygio elektros neturi 2 tūkst. vartotojų2
Dėl savaitės pradžioje Lietuvoje iškritusio šlapio sniego elektros vis dar neturi daugiau nei 2 tūkst. vartotojų, daugiausia – Utenos ir Panevėžio regionuose, BNS informavo „Energijos skirstymo operatorius“ (ESO). ...
-
Sugriežtinus patikrą rusiškų grūdų importo į Lietuvą neliko, bet išaugo jų tranzitas2
Lietuvai prieš mėnesį sugriežtinus iš Rusijos ir Baltarusijos į Lietuvą įvežamų grūdų kontrolę, jų importas per šį laiką beveik sustojo, tačiau tačiau smarkiai išaugo tranzitas į kitas Europos Sąjungos (ES) rinkas,...
-
KT skelbs sprendimą ginče dėl bankrutavusio žmogaus baudų valstybei nurašymo
Konstitucinis Teismas (KT) trečiadienį skelbs sprendimą, kokiais atvejais baigus fizinio asmens bankroto procesą nenurašomos jo valstybei mokėtinos baudos ir ar toks reglamentavimas atitinka Konstituciją, pranešė KT. ...
-
Seimas leido atverti dar daugiau įmonių svarbių duomenų
Seimas pagerino duomenų prieinamumą ir platesnį jų naudojimą – tikimasi, kad tai padės kurti naujas ir plėtoti esamas elektronines viešąsias paslaugas ir produktus, paskatins spartesnę verslo plėtrą. ...
-
D. Vilčinskas: „Invegos“ finansavimu jau domisi ir dvejopos paskirties, ir gynybos pramonė
Nacionalinės plėtros įstaigos „Investicijų ir verslo garantijos“ („Invega“) finansavimu jau domisi dvejopos paskirties ir gynybos pramonės įmonės, sako bendrovės vadovas Dainius Vilčinskas. ...
-
Seimas toliau ieškos būdų griežtinti atsakomybę už saugos pažeidimus darbo vietoje1
Seimas antradienį nusprendė toliau svarstyti Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (SADM) teikiamą įstatymų pataisų paketą, kuriuo siekiama geriau užtikrinti darbuotojų saugą, ypač jei dirbama statybose. Tai, pasak iniciatorių, galima padaryti...