Kaip iki 2020-ųjų pasikeis pasaulinė makaronų rinka?

  • Teksto dydis:

Patogumas vartoti, orientacija į sveikatingumą ir didėjantis vartotojų pripažinimas – dar labiau augina greitai paruošiamų makaronų gamybą pasaulyje. Anot Pasaulinės pramonės analitikų, kurie šių metų balandžio mėnesį paskelbė greitai paruošiamų makaronų rinkos ataskaitą, iki 2020 metų šio produkto suvartojimas turėtų pasiekti 145,8 milijardus pakelių. Tai lems greitai paruošiamų produktų vartojimo augimas besivystančiose šalyse ir vis didesnis produkto pripažinimas tarp vartotojų.

Pasaulinė greitai paruošiamų makaronų rinka krypsta sveikatingumo linkme. Šio produkto vartotojai Kinijoje ir kitose Azijos šalyse yra pasiruošę mokėti net dvigubai daugiau už porciją makaronų, tiesa, jie mieliau renkasi sveikesnius, mažiau druskos ir riebalų turinčius greitai paruošiamus makaronus.

Per metus – daugiau nei milijonas pakelių

Per ateinančius kelerius metus aukščiausios kategorijos produktų, taip vadinamų „premium“, gamyba bus pagrindinis faktorius, lemsiantis Kinijos greitai paruošiamų makaronų rinkos augimą. Kompanijos jau dabar ieško būdų, kaip pagerinti produktų gamybos linijas, kaip gaminti produktus, turinčius pridėtinę vertę ir galinčius generuoti didesnę maržą. Pasaulinės greitai paruošiamų makaronų asociacijos duomenimis, 2014 m. buvo suvartota 102,740 milijonai pakelių greitai paruošiamų makaronų. Šį kiekį padalijus visiems planetos gyventojams, kiekvienam atitektų net po 14 vienetų šio produkto. Praėjusiais metais net 43 proc. visų pagamintų greitai paruošiamų makaronų suvalgė kinai, kaimynai lenkai tuo tarpu suvartojo 300 mln. vienetų, vokiečiai – 180 mln., čekai – 90 mln., o Jungtinės Karalystės gyventojai – 380 mln. vienetų.

Didesnės pajamos – daugiau makaronų

Pagrindiniai elementai, nulėmę fantastišką greitai paruošiamų makaronų populiarumą visame pasaulyje yra: palyginti nedidelė kaina, maisto produkto kokybė, milžiniška skonių įvairovė ir ypač trumpas paruošimo laikas. Šiandien greitai paruošiamų makaronų galima įsigyti visame pasaulyje: nuo greito maisto kavinių Jungtinėse Amerikos Valstijose iki pakelės prekeivių Indijoje ar Saudo Arabijoje. Disponuojamos pajamos ir įvairiuose pasaulio regionuose vyraujanti perkamoji vartotojų galia bei ekonominė situacija - sukuria tokį šio produkto poreikį. Pasaulinės tendencijos rodo, kad tipiškai vartotojai, turintys didesnes pajamas, suvartoja daugiau greitai paruošiamų makaronų. Kad ir kaip keistai tai beskambėtų, tačiau daug dirbantys žmonės visiškai neturi laiko gaminti maisto ir pasisotina greitai paruošiamu patiekalu, kurį gali valgyti neatitraukdami akių nuo kompiuterio arba vykdami į susitikimą.

Ateities tendencija – sveiki makaronai

Ateityje makaronų suvartojimas turėtų augti tose šalyse, kurios dabar nepatenka į TOP daugiausiai greitai paruošiamų makaronų suvartojančių šalių sąrašą. Gamintojai ateityje vis daugiau dėmesio skirs makaronų maistinės vertės didinimui, praturtinant juos įvairiais žmogui naudingais elementais, tokiais, kaip natūralūs vitaminai, mineralai, kalcis, beta karotinas ir kt. Be funkcinių inovacijų diegimo gaminant makaronus, gamintojai orientuosis ir į estetines pakuočių inovacijas, visa tai turėtų skatinti produkto pardavimus.

Kur didžiausia rinka?

Azijos ir Ramiojo vandenyno regionas yra didžiausia greitai paruošiamų makaronų rinka. Šis regionas ateinančiais metais turėtų labiausiai išsiveržti į priekį vertinant makaronų suvartojimą ir aplenkti tokias šalis, kaip Kinija, Indija, Vietnamas. Artimuosiuose Rytuose ir Afrikoje greitai paruošiamų makaronų suvartojimas taip pat turėtų didėti. Metinis produkto augimo tempas ten planuojamas 7,8 proc. Pagrindinės priežastys, lemsiančios išaugusį produkto vartojimą: besikeičiantys vartotojų valgymo įpročiai, smarkiai auganti žmonių populiacija, viduriniosios klasės didėjimas, augančios šeimos pajamos ir priemiesčių bei kaimų rinkos potencialo išnaudojimas.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių