- DMN inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Vienas iš svarbiausių saugumo faktorių kelyje - pasirinktų padangų kokybė ir tipas. Didmiesčiuose gyvenantiems ir užmiestyje mažiau besilankantiems gyventojams specialistai pataria rinktis padangas pagamintas iš kieto mišino, o daugiau laiko praleidžiantiems už miesto, sunkiai pravažiuojamuose keliuose, turėtų rinktis minkšto mišinio žiemines padangas.
Artėjant šaltąjam metų sezonui kyla dilema kokias padangas pasirinkti. Didelė pasiūla ir skirtingi parametrai neretai paklaidina vairuotojus. Internetinės padangų parduotuvės „Padangos 123” specialistas pasakoja, kad padangas vairuotojai turėtų rinktis atsižvelgdami į savo gyvenimo tempą, gyvenamąją vietovę ir netgi laisvalakio pomėgius.
Vairuotojams daugiausiai laiko praleidžiantiems mieste specialistas pataria rinktis kieto mišinio žiemines padangas. Tokios gamybos padangos pritaikytos geriems, dažnai valomiems keliams. Tinka šlapiai dangai, tačiau prastas sukibimas ant ledo ir sniego. Šių padangų eksploatacijos laikotarpis - ilgiausias.
Vairuotojai, kurių kelyje dažniau pasitaiko rečiau valomi keliai turėtų rinktis vidutinio kietumo žiemines padangas.
Šios padangos tap pat labiausiai pritaikytos miestų gyventojams. Padangų sukibimas su danga vidutiniškas tiek su rudenišku, sausu ar šlapiu keliu, tiek su snieguotu ar apledėjusiu.
Vairuotojai gyvenantys kaimo vietovėse ar mėgstantys dažniau apsilankyti gamtoje turėtų rinktis minkšto mišinio žiemines padangas. Šios padangos pritaikytos prastiems beveik nevalomiems keliams. Su danga geriausiai sukimba snieguotame ir apledėjusiame kelyje, prasčiau – šlapiame bei sausame kelyje. Šios padangos tarnauja trumpiausiai, todėl jas turėtų rinktis žmonės nuvažiuojantys mažiausius atstumus.
Dygliuotas padangas patartina rinktis nevalomuose ruožuose dažnai besilankantiems vairuotojams. Itin geras sukibimas ant dangos padengtos ledu ar sniegu. Tačiau I. Bakanauskas pažymi, kad šios padangos sukelia nemažą triukšmą, todėl jas eksploatuojant stipriai sumažėja važiavimo komfortas.
Padangų kokybė, kuri tiesiogiai įtakoja mašinos stabilumą ir vairuotojo saugumą kelyje priklauso nuo padangų eksplotacijos laikotarpio. Prieš priimant sprendimą pirkti padangas, specialistas pataria pasiteirauti kiek laiko šios padangos yra sandėliuojamos.
„Nors padangų gamintojai miglotai apibrėžia padangų eksplotacijos tinkamumo laikotarpį, tačiau nurodo, kad maksimalus padangų sandėliavimo laikotarpis – 5 metai, o eksplotavimo – 10 metų. Po šio laikotarpio padangą patartina utilizuoti, nepriklausomai nuo protektoriaus būklės. Gaila, kad nėra atlikti tikslūs tyrimai, kuriuose atsispindėų kaip bėgant metams padanga nusidėvi“, - pasakoja „Padangos 123” specialistas Ignotas Bakanauskas.
Padangų kokybė ir būsimos eksploatacijos trukmė priklauso nuo individualios kiekvieno vairuotojo situacijos.
Tam, kad padangos techniniai rodikliai būtų išnaudojami maksimaliai reikia kruopščiai jas atsirinkti arba pasikonsultuoti su specialistu, kuris jums padės išsirinkti tinkamiausią variantą.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Eismo sąlygas naktį sunkins rūkas
Penktadienio naktį eismo sąlygas sunkins rūkas, įspėja Automobilių kelių direkcija. 16 val. duomenimis, dėl dulksnos ir silpno lietaus didžiojoje Lietuvos dalyje magistralinių, krašto ir rajoninių kelių dangos buvo šlapios. Klaipėdo...
-
Į ekonomiškiausio titulą pretenduoja ir dyzeliniai, ir hibridiniai automobiliai3
Jau trečią savaitę vykstančiame konkurse „Metų automobilis 2014” vis didesnio šalies gyventojų dėmesio susilaukia ne tik pretendentai į „Tautos automobilį 2014“. Pastaruoju metu, kai degalinėse paliekamos sumos sudaro ...
-
Keičiamas eismas Vakarinio aplinkkelio, Sidaronių ir Šešuolių gatvėse
Vilniaus miesto savivaldybė informuoja, kad nuo lapkričio 21 dienos keičiamas eismas Vakarinio aplinkkelio, Sidaronių, Šešuolių gatvėse. Iš Sidaronių g. ir Viršuliškių skg. išvažiavimai bus galimi deši...
-
Šiemet vilkikų sukeltiems eismo įvykiams atlyginti BTA jau skyrė 23 mln. litų
Ne gyvybės draudimo bendrovės BTA duomenimis, per 2013 m. 10 mėnesių vilkikų patiriamoms žaloms atlyginti bendrovė skyrė daugiau kaip 23 milijonus litų. O tai yra 5 procentais daugiau nei pernai tuo pačiu laikotarpiu. Vilkikų eismo įvyk...
-
Rytoj 10 Vilniaus autobusų ir troleibusų stotelių savanoriai dalins gerves ir tulpes4
VŠĮ „Savanorių centras“ rytoj Vilniuje rengs akciją „Labas rytas, Vilniau!“, kurios metu 40 savanorių dešimtyje Vilniaus autobusų ir troleibusų stotelių išdalins 3000 gervių ir tulpių. Pasak centro vadov...
-
Rekonstruos dar vieną transeuropinio tinklo kelio E77 ruožą
"Avesko kelių" įmonių grupei priklausanti kelių tiesimo ir tiltų statybos įmonė "Šiaulių plentas" už 32,867 mln. litų rekonstruos transeuropinį kelią Ryga-Kaliningradas. Automobilių kelių direkcija pranešė, jog...
-
Naktį eismo sąlygas sunkins rūkas
Trečiadienio naktį eismo sąlygas sunkins rūkas, perspėja Automobilių kelių direkcija. Be to, vietomis gali palyti, temperatūra kai kur nukris iki 0 laipsnių. 16 val. duomenimis, antradienį Telšių apskrityje bei Akmenės rajone magistralini...
-
Ar Kauno autobusuose ir troleibusuose – saugu?8
Statistika teigia, kad nusikalstamų veikų viešajame transporte mažėja. Vis dėlto visuomenę vis dar sukrečia ciniški chuliganizmo, vagysčių atvejai, o kartais net kraujo dėmės troleibuso salone. ...
-
Kelių direkcijos vadovas: pavasarį penktadalis kelių gali būti nepravažiuojami
Lietuvos automobilių kelių direkcijos vadovas perspėjo, kad trūkstant finansavimo keliams, kitą pavasarį penktadalis šalies kelių gali tapti nepravažiuojami. Skirmanto Skrinsko teigimu, po 2009 metų ekonominės krizės metinis kelių finansavi...
-
Vakarinio aplinkkelio II etapas užbaigtas, projekto vertė – 211 mln. Lt
Vilniuje Vakarinio aplinkkelio II etapo statybos darbus, pradėtus prieš kiek daugiau nei dvejus metus, rangovams pavyko pabaigti šešiais mėnesiais anksčiau. Automobiliams nuo šiandien jau atverta šešių eismo ...