Žalieji koridoriai Vilniuje pagaliau veikia

Eismo valdymo sistemos dalis – transporto arba žaliųjų koridorių įrengimas – už kurią pagal konsorciumo sutartį buvo atsakingas „Siemens“, yra įgyvendinta ir veikia.

Vilniuje šiuo metu veikia 6 transporto koridoriai , kuriuose esančios sankryžos dirba koordinuotai ir leidžia eismo dalyviams judėti greičiau ir saugiau. Veikiantys transporto koridoriai:

1. Vilniaus oro uostas–Žaliasis tiltas
2. Žaliasis tiltas–Kalvarijų g.–Kareivių g.
3. Žaliasis tiltas–Arsenalo g.–Antakalnio g.–Nemenčinės pl. (iki Saulėtekio al.)
4. J. Basanavičiaus g. (nuo Švitrigailos g.)–Savanorių pr. (iki Riovonių g.)
5. Vasario 16-osios g.–Tauro g.–Šopeno g.–Pylimo g.–Jakšto g.
6. T. Narbuto g.–Kęstučio g.–Vytauto g. (Žvėrynas)

Vilnius yra vienas pirmųjų Rytų Europos miestų, kuriame įdiegta intelektuali eismo valdymo sistema. Nepriklausomi tarptautiniai ekspertai „Economist Intelligence Unit“ įvertino Vilniaus miestą už iniciatyvas, sprendžiant ženkliai išaugusio automobilių skaičiaus mieste sukeliamas transporto spūstis. Intelektualios eismo valdymo sistemos diegimas Vilniuje pristatomas kaip pavyzdinis projektas kitiems Europos miestams, susiduriantiems su panašiomis eismo valdymo problemomis.

„Remiantis Lietuvos Policijos eismo priežiūros tarnybos pateikiama oficialia statistika, lyginant su praėjusių metų tuo pačiu laikotarpiu, avaringumas Vilniaus gatvėse sumažėjo beveik 30 proc., o pagal mūsų specialistų atliktus matavimus, įdiegus intelektualią eismo valdymo sistemą, kai kuriuose koridoriuose pralaidumas padidėjo iki 30 proc. Taip pat turėjo sumažėti automobilių sunaudojamas degalų kiekis, o tuo pačiu – ir aplinkos tarša“, – teigia „Siemens“ transporto ir pramonės skyrių direktorius Kęstutis Čiplys.

Veikiantys žalieji koridoriai esą teikia eismo dalyviams ir visiems miestiečiams daug privalumų:

 Sumažėjusios spūstys;

 Išaugęs transporto srautų vidutinis greitis;

 Mažiau avarijų;

 Išaugęs eismo dalyvių saugumas;

 Gerėja miesto ekologinė situacija.

Kol kas naudotis visais žaliųjų koridorių privalumais vilniečiai ir kiti miesto svečiai negali, nes nėra įdiegta viešojo transporto prioriteto sistema.

Pagal sutartį užsakovas – SĮ „Susisiekimo paslaugos“ – pageidavo šviesoforuose ir viešojo transporto priemonėse įrengti specialią įrangą, kuri šviesoforus „perspėtų“ apie artėjantį autobusą ar troleibusą, ir leistų pastariesiems greičiau kirsti sankryžą.

„Siemens“ atstovų teigimų, ilgą laiką „Urbico“, įmonė, atsakinga už viešojo transporto prioriteto sistemos įrengimą, ieškojo techninio sprendimo prisiimtiems pagal sutartį užsakovo reikalavimams įgyvendinti ir šiuo metu teigia jį radusi, tačiau darbai dar nepradėti. Todėl visi kaltinimai dėl neva neefektyvių transporto koridorių, kurių „veikimą“ reikšmingai įtakoja didelis, intensyvus ir nesureguliuotas viešojo transporto judėjimas, turėtų būti adresuojami būtent šiam konsorciumo nariui, rašoma pranešime.

Esą viešai „Urbico“ svaidomi nepagrįsti kaltinimai dėl eismo valdymo sistemos neefektyvumo, neveikimo ar darbų vėlavimo yra tik būdas nuslėpti ar bent jau nukreipti dėmesį nuo pastaruoju metu „Urbico“ slegiančių problemų. Kaip tikrąsias konsorciumo iširimo priežastis „Siemens“ atstovai nurodo: kertinių konsorciumo sutarties principų nepaisymas ir atsisakymas vykdyti prisiimtus įsipareigojimus bei sudėtinga „Urbico“ finansinė padėtis. Daugiau kaip pusę metų nematydama jokių pokyčių ir patirdama vis didesnius nuostolius „Siemens“ rugsėjo viduryje buvo priversta pasitraukti iš konsorciumo.

„Dar kartą norėtume pareikšti, jog visi „Siemens“ prisiimti įsipareigojimai diegiant automatizuotą šviesoforų sistemą Vilniaus mieste yra pilnai įvykdyti. Šiuo metu „Siemens“ ir toliau atlieka darbus, susijusius su sistemos palaikymu bei eksploatavimu. Bet kokie kaltinimai mūsų adresu dėl vėlavimo ar darbų neatlikimo neturi pagrindo ir yra skleidžiami siekiant nukreipti visuomenės dėmesį nuo bendrovės „Urbico“ sutartinių įsipareigojimų nevykdymo“, – teigia „Siemens“ generalinis direktorius Lietuvoje Audris Barcevičius.


Šiame straipsnyje: šviesoforai

NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių