- DMN inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Eismo valdymo sistemos dalis – transporto arba žaliųjų koridorių įrengimas – už kurią pagal konsorciumo sutartį buvo atsakingas „Siemens“, yra įgyvendinta ir veikia.
Vilniuje šiuo metu veikia 6 transporto koridoriai , kuriuose esančios sankryžos dirba koordinuotai ir leidžia eismo dalyviams judėti greičiau ir saugiau. Veikiantys transporto koridoriai:
1. | Vilniaus oro uostas–Žaliasis tiltas |
2. | Žaliasis tiltas–Kalvarijų g.–Kareivių g. |
3. | Žaliasis tiltas–Arsenalo g.–Antakalnio g.–Nemenčinės pl. (iki Saulėtekio al.) |
4. | J. Basanavičiaus g. (nuo Švitrigailos g.)–Savanorių pr. (iki Riovonių g.) |
5. | Vasario 16-osios g.–Tauro g.–Šopeno g.–Pylimo g.–Jakšto g. |
6. | T. Narbuto g.–Kęstučio g.–Vytauto g. (Žvėrynas) |
Vilnius yra vienas pirmųjų Rytų Europos miestų, kuriame įdiegta intelektuali eismo valdymo sistema. Nepriklausomi tarptautiniai ekspertai „Economist Intelligence Unit“ įvertino Vilniaus miestą už iniciatyvas, sprendžiant ženkliai išaugusio automobilių skaičiaus mieste sukeliamas transporto spūstis. Intelektualios eismo valdymo sistemos diegimas Vilniuje pristatomas kaip pavyzdinis projektas kitiems Europos miestams, susiduriantiems su panašiomis eismo valdymo problemomis.
„Remiantis Lietuvos Policijos eismo priežiūros tarnybos pateikiama oficialia statistika, lyginant su praėjusių metų tuo pačiu laikotarpiu, avaringumas Vilniaus gatvėse sumažėjo beveik 30 proc., o pagal mūsų specialistų atliktus matavimus, įdiegus intelektualią eismo valdymo sistemą, kai kuriuose koridoriuose pralaidumas padidėjo iki 30 proc. Taip pat turėjo sumažėti automobilių sunaudojamas degalų kiekis, o tuo pačiu – ir aplinkos tarša“, – teigia „Siemens“ transporto ir pramonės skyrių direktorius Kęstutis Čiplys.
Veikiantys žalieji koridoriai esą teikia eismo dalyviams ir visiems miestiečiams daug privalumų:
Sumažėjusios spūstys;
Išaugęs transporto srautų vidutinis greitis;
Mažiau avarijų;
Išaugęs eismo dalyvių saugumas;
Gerėja miesto ekologinė situacija.
Kol kas naudotis visais žaliųjų koridorių privalumais vilniečiai ir kiti miesto svečiai negali, nes nėra įdiegta viešojo transporto prioriteto sistema.
Pagal sutartį užsakovas – SĮ „Susisiekimo paslaugos“ – pageidavo šviesoforuose ir viešojo transporto priemonėse įrengti specialią įrangą, kuri šviesoforus „perspėtų“ apie artėjantį autobusą ar troleibusą, ir leistų pastariesiems greičiau kirsti sankryžą.
„Siemens“ atstovų teigimų, ilgą laiką „Urbico“, įmonė, atsakinga už viešojo transporto prioriteto sistemos įrengimą, ieškojo techninio sprendimo prisiimtiems pagal sutartį užsakovo reikalavimams įgyvendinti ir šiuo metu teigia jį radusi, tačiau darbai dar nepradėti. Todėl visi kaltinimai dėl neva neefektyvių transporto koridorių, kurių „veikimą“ reikšmingai įtakoja didelis, intensyvus ir nesureguliuotas viešojo transporto judėjimas, turėtų būti adresuojami būtent šiam konsorciumo nariui, rašoma pranešime.
Esą viešai „Urbico“ svaidomi nepagrįsti kaltinimai dėl eismo valdymo sistemos neefektyvumo, neveikimo ar darbų vėlavimo yra tik būdas nuslėpti ar bent jau nukreipti dėmesį nuo pastaruoju metu „Urbico“ slegiančių problemų. Kaip tikrąsias konsorciumo iširimo priežastis „Siemens“ atstovai nurodo: kertinių konsorciumo sutarties principų nepaisymas ir atsisakymas vykdyti prisiimtus įsipareigojimus bei sudėtinga „Urbico“ finansinė padėtis. Daugiau kaip pusę metų nematydama jokių pokyčių ir patirdama vis didesnius nuostolius „Siemens“ rugsėjo viduryje buvo priversta pasitraukti iš konsorciumo.
„Dar kartą norėtume pareikšti, jog visi „Siemens“ prisiimti įsipareigojimai diegiant automatizuotą šviesoforų sistemą Vilniaus mieste yra pilnai įvykdyti. Šiuo metu „Siemens“ ir toliau atlieka darbus, susijusius su sistemos palaikymu bei eksploatavimu. Bet kokie kaltinimai mūsų adresu dėl vėlavimo ar darbų neatlikimo neturi pagrindo ir yra skleidžiami siekiant nukreipti visuomenės dėmesį nuo bendrovės „Urbico“ sutartinių įsipareigojimų nevykdymo“, – teigia „Siemens“ generalinis direktorius Lietuvoje Audris Barcevičius.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Eismo sąlygas naktį sunkins rūkas
Penktadienio naktį eismo sąlygas sunkins rūkas, įspėja Automobilių kelių direkcija. 16 val. duomenimis, dėl dulksnos ir silpno lietaus didžiojoje Lietuvos dalyje magistralinių, krašto ir rajoninių kelių dangos buvo šlapios. Klaipėdo...
-
Į ekonomiškiausio titulą pretenduoja ir dyzeliniai, ir hibridiniai automobiliai3
Jau trečią savaitę vykstančiame konkurse „Metų automobilis 2014” vis didesnio šalies gyventojų dėmesio susilaukia ne tik pretendentai į „Tautos automobilį 2014“. Pastaruoju metu, kai degalinėse paliekamos sumos sudaro ...
-
Keičiamas eismas Vakarinio aplinkkelio, Sidaronių ir Šešuolių gatvėse
Vilniaus miesto savivaldybė informuoja, kad nuo lapkričio 21 dienos keičiamas eismas Vakarinio aplinkkelio, Sidaronių, Šešuolių gatvėse. Iš Sidaronių g. ir Viršuliškių skg. išvažiavimai bus galimi deši...
-
Šiemet vilkikų sukeltiems eismo įvykiams atlyginti BTA jau skyrė 23 mln. litų
Ne gyvybės draudimo bendrovės BTA duomenimis, per 2013 m. 10 mėnesių vilkikų patiriamoms žaloms atlyginti bendrovė skyrė daugiau kaip 23 milijonus litų. O tai yra 5 procentais daugiau nei pernai tuo pačiu laikotarpiu. Vilkikų eismo įvyk...
-
Rytoj 10 Vilniaus autobusų ir troleibusų stotelių savanoriai dalins gerves ir tulpes4
VŠĮ „Savanorių centras“ rytoj Vilniuje rengs akciją „Labas rytas, Vilniau!“, kurios metu 40 savanorių dešimtyje Vilniaus autobusų ir troleibusų stotelių išdalins 3000 gervių ir tulpių. Pasak centro vadov...
-
Rekonstruos dar vieną transeuropinio tinklo kelio E77 ruožą
"Avesko kelių" įmonių grupei priklausanti kelių tiesimo ir tiltų statybos įmonė "Šiaulių plentas" už 32,867 mln. litų rekonstruos transeuropinį kelią Ryga-Kaliningradas. Automobilių kelių direkcija pranešė, jog...
-
Naktį eismo sąlygas sunkins rūkas
Trečiadienio naktį eismo sąlygas sunkins rūkas, perspėja Automobilių kelių direkcija. Be to, vietomis gali palyti, temperatūra kai kur nukris iki 0 laipsnių. 16 val. duomenimis, antradienį Telšių apskrityje bei Akmenės rajone magistralini...
-
Ar Kauno autobusuose ir troleibusuose – saugu?8
Statistika teigia, kad nusikalstamų veikų viešajame transporte mažėja. Vis dėlto visuomenę vis dar sukrečia ciniški chuliganizmo, vagysčių atvejai, o kartais net kraujo dėmės troleibuso salone. ...
-
Kelių direkcijos vadovas: pavasarį penktadalis kelių gali būti nepravažiuojami
Lietuvos automobilių kelių direkcijos vadovas perspėjo, kad trūkstant finansavimo keliams, kitą pavasarį penktadalis šalies kelių gali tapti nepravažiuojami. Skirmanto Skrinsko teigimu, po 2009 metų ekonominės krizės metinis kelių finansavi...
-
Vakarinio aplinkkelio II etapas užbaigtas, projekto vertė – 211 mln. Lt
Vilniuje Vakarinio aplinkkelio II etapo statybos darbus, pradėtus prieš kiek daugiau nei dvejus metus, rangovams pavyko pabaigti šešiais mėnesiais anksčiau. Automobiliams nuo šiandien jau atverta šešių eismo ...