„Volvo“ sėkmingai išbandė pusiau autonominę autovilkstinę

Pusiau autonominė transporto priemonių vilkstinė, kurią sudarė vienas vilkikas ir trys lengvieji automobiliai, visu gražumu pasirodė Švedijos Halkeredės mieste esančiame Volvo autodrome. Išbandymų tikslas – pasiruošti sekančiam etapui, kuris įvyks jau bendro naudojimo keliuose.

Pusiau autonominė autovilkstinė leidžia transporto priemonėms važiuoti gana arti viena kitos. Taip sumažinama tikimybė, jog susiformuos ilgi kamščiai, taip pat net 20% sumažinamos kuro sąnaudos. Volvo testų metu automobiliai buvo maždaug 6 metrų atstumu vienas nuo kito, o vilkstinė judėjo 90 km/h greičiu. Visą tą laiką lengvųjų automobilių vairuotojai… „kapstėsi“ po savo planšetinius kompiuterius.

„Turiu pripažinti, jog iš pradžių jaučiausi neįprastai, visą laiką lauki, jog tuoj tuoj reikės imti viską į savo rankas ir pačiam kontroliuoti situaciją“,- pastebėjo projekto techninis vadovas Erikas Kiolingas. „Tačiau priprasti galima vos ne žaibiškai. Tai panašu į atvejį, kai tave nusprendė pavėžėti kaimynas, tik šiuo atveju visąlaik už vairo sėdi tu pats.“

Šis projektas – tai eilinis Europos Sąjungos remiamas SARTRE programos etapas, formaliai Volvo pradėtas dar 2009 m. rugsėjo mėnesį. Prieš keletą mėnesių buvo atlikti pirmieji bandymai, tik iš pradžių dalyvavo vienas automobilis. Tačiau viena mašina – ne vilkstinė, taigi dabartinis testas su keturiais automobiliais, kai priekyje – vedantysis – tai jau daug žymesnis pasiekimas. Savo ruožtu, jau rudenį Volvo ketina išbandyti keturių automobilių vilkstinę realiomis sąlygomis.


Šiame straipsnyje: Volvotransportasbandymastestas

NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių