Vokiečiai šalies keliuose nepageidauja „sunkvežimių – monstrų“

Vokietijos Susisiekimo ministras Peteris Ramsaueris paskelbė apie planus nuo 2011 metų sausio 1-osios šalies kelius atverti „vilkikams– monstrams“, kurių priekabų ilgis siekia apie 25 metrus, o maksimalus gabenamas svoris – 60 tonų, informuoja „Deutsche Welle World“.

Tai – 7 metrais ilgesni ir 20 tonų sunkesni už šiuo metu Vokietijos keliais „teisėtai“ vykstančius didžiausius sunkvežimius.

"Tai bus bandomasis etapas, kuriame šių transporto priemonių svorį apribosime iki 40 – 44 tonų sunkvežimiais", - sakė Transporto ministerijos parlamentinis valstybės sekretorius Andreasas Scheueris. Tačiau net ir tokiomis aplinkybėmis norą dalyvauti šiame eksperimente išreiškė 400 įmonių.

Vokietijos automobilių klubas ACE (Auto Club Europa) atliko piliečių apklausą. Paaiškėjo, kad 86 procentai respondentų pasisako prieš „gigavilkikus“.

ACE rezultatai nenustebino. „Mokesčių mokėtojai baiminasi, kad kelių remontui reikės papildomų lėšų, o dalis transporto įmonių dar ir praturtės“, - taip skubotą ilgųjų vilkikų pasirodymą keliuose įvertina vokiečiai.

Vokietijos automobilininkų klubas ADAC (Allgemeiner Deutscher Automobil-Club e.V.), įtakingiausias tarp Vokietijos vairuotojų, nepasisako prieš bandymus, tačiau projekto iniciatoriams pateikia keletą sąlygų. Pavyzdžiui, tokie autotraukiniai turėtų būti bandomi ne tik magistralėse, bet ir krašto keliuose.

„Jei šie vilkikai bus galutinai įteisinti, jie neišvengiamai trauks į miestus vedančiais keliais, todėl būtina patikrinti eismo riziką siauresnių ir lėtesnių atkarpų ruožuose“, - nurodė ADAC Transporto viceprezidentas Ulrichas Klausas Beckeris.

„Gigavilkikų“ pasirodymą kritikuoja ir Vokietijos federalinės žemės. Šiaurės Reino-Vestfalijos žemės Susisiekimo ministras Harry Kurtas Voigtsbergeris paskelbė apie nenorą į savo „valdas“ įsileisti ilgųjų vilkikų.

„Toks transportas pernelyg apkrauna kelius ir tiltus, jų lenkimas – rizikingas kitiems vairuotojams“, - teigė politikas.

Tai ne pirmas bandymas į kelius paleisti „sunkvežimius – monstrus“. 2007-ųjų spalį projektą sustabdė transporto ministras Wolfgangas Tiefensee, nurodo žurnalas „Spiegel“.

ADAC prieš 3 metus vilkikų apkrovimo padidinimą 20 tonų vertino ypatingai kritiškai. Esą stipriai padidėja stabdymo kelias. Be to, eismo žieduose ar siaurose gatvėse sudaromos kliūtys kitiems eismo dalyviams, neišlaikomas saugus atstumas.

Į valdžią 2009 m. atėjusi vadinamoji „Geltonųjų – juodųjų“ koalicija su Angela Merkel priešakyje nutarė planus atgaivinti.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių