Vilnius–Kaunas: lietuviškomis dešromis grįsta magistralė

Prieš 40 metų pradėta eksploatuoti magistralė Vilnius – Kaunas nuo to laiko pasikeitė neatpažįstamai, kitais metais šis du didžiausius Lietuvos miestus jungiantis kelias taps greitkeliu.

Neliko laiko net mergoms

1965 m. pradėta tiesti magistralė buvo didžiausias to meto projektas visoje Sovietų Sąjungoje. Tokio kelio, kaip buvo numatyta, nebuvo ne tik Sąjungos šalyje, bet ir visoje Europoje. 

„Tie žmonės tada padarė stebuklą, ne tik todėl, kad pasiaukojamai dirbo, bet ir todėl, kad įrodė Sovietų Sąjungai, kad toks kelias turi atsirasti būtent Lietuvoje“, - kalbėjo susisiekimo ministras Eligijus Masiulis.

Magistralę tiesęs Zigmantas Michnevičius itin geru žodžiu mini tuometinį Automobilių transporto ir plentų ministrą Vladislovą Martinaitį, kuris, anot jo, su lietuviškomis dešromis važiuodavo į Maskvą ir išsikovodavo pinigų šio kelio tiesimui.

„Geras buvo ministras, jis neleido skriausti kelininkų. Jei finansavimo pritrūkdavo, iškart vykdavo į Maskvą ir visus reikalus sutvarkydavo“,- pasakojo Z.Michnevičius.

Pasak kelininko, tuo metu nebuvo nei tokios technikos, kokią dabar turi kelius tiesiantys specialistai, nei tokių galimybių. „Dabar pasižiūri kompiuteryje kas ir kur, o tada važiuodavo žmonės ir patys spręsdavo kur geriau tiesti kelią. Būdavo reikia rasti metalo, išvažiuoja tiekėjas ir dingsta trims paroms, pačiam tenka ieškoti“, - prisiminimais dalinosi Z.Michnevičius.

Anot jo, šią magistralę tiesę žmonės dirbdavo nuo ryto iki nakties, nelikdavo laiko net mergoms.

„Tačiau matome ir vieną blogybę, jei nebūtų šio kelio, Vievio gyventojai gyventų ramiau, nebūtų buvę ir Kazokiškių sąvartyno“, - teigė jis.

Skirti dideli pinigai

Penkerius metus trukusiai magistralės statybai buvo išleista tuo metu pasakiška suma – 18 mln. rublių. Tuo metu per parą šiuo keliu tepravažiuodavo tik apie 6 tūkst. automobilių. Dabar, kasdien, anot E.Masiulio, juo važiuoja 23-33 tūkst. automobilių, todėl turi būti ir sąlygos tokiam transporto intensyvumui.

Pasak E.Masiulio, darbai greitkelyje virsiančioje magistralėje nesustos ir ateityje. Jau dabar aišku, kas joje bus daroma  2012 – 2018 metais. Greitkelio ruožas Vilnius – Kaunas turėtų pailgėti dar maždaug 25 kilometrais, dar greičiau bus galima važiuoti nuo Molūvėnų iki Vilniaus, ties Karčiupiu ir Rumšiškėmis.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių