- Dovilė Jablonskaitė
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Bendrovės "Vilniaus troleibusai" situacija prasta - mažėja keleivių, gilėja skolos. Ieškant išeičių užsimenama apie darbuotojų atlyginimų karpymus. Šie atkerta: jei skriausite - streikuosime.
„Jei direktorius negaus algos, tai nieko tokio, tačiau jei darbuotojai – jau blogai“, - susitikimo metu su "Vilniaus troleibusų" profesinės sąjungos pirmininke Danuta Iljina praėjusį trečiadienį kalbėjo naujasis bendrovės vadovas Vidmantas Striška. Skambėjo gražiai, solidarizavęsis su darbuotojais įmonės direktorius kėlė pasitikėjimą.
Tačiau šiomis dienomis pasigirdo kalbų, kad „Vilniaus troleibusų“ valdyba svarsto galimybę troleibusų vairuotojų atlyginimus sumažinti apie 20 proc. Tuo metu paties V.Striškos alga po Naujųjų metų padidėtų ir būtų tokia, kokią gaudavo ankstesnis ilgametis „Vilniaus troleibusų“ vadovas Jonas Bagdonavičius dar prieš krizę.
Pats V.Striška tokią informaciją vadina „gryniausia nesąmone“. „Iš kur jūs tai ištraukėte?“ – klausimu į klausimą atsakė neseniai paskirtas „Vilnaus troleibusų“ vadovas.
Tačiau portalo žiniomis, paskutinėmis lapkričio dienomis priimdama į darbą V.Strišką, įmonės valdyba paliko galioti ankstesnį savo nutarimą, kuriuo sumažintas darbo užmokesčio koeficientas vadovui taikomas tik iki šių metų pabaigos. Tai reiškia, kad po sausio 1-osios V.Striška gautų ikikrizinę algą, perkopusią 9 tūkst. litų.
Savivaldybės Rinkodaros ir viešųjų ryšių skyriaus vedėja Rūta Dirsienė, pasikalbėjusi su „Vilniaus troleibusų“ valdybos pirmininku Arūnu Totoraičiu, paaiškino, kad alga į ikikrizinį lygį grįžtų tada, jei valdyba iki Naujųjų metų nesušauktų dar vieno susirinkimo.
„Tačiau jį tikrai planuojama sušaukti. Tada ir būtų sprendžiamas įmonės direktoriaus atlyginimo dydžio klausimas“, - aiškino R.Dirsienė.
Vilniaus vicemeras Romas Adomavičius užtikrino, kad privilegijų V.Striškai tikrai nebus. Girdi, „Vilniaus troleibusų” vadovo atlyginimas skaičiuojamas pagal bendrovės darbuotojų vidutinio mėnesinio darbo užmokesčio dydį, dauginant jį iš tam tikro koeficiento. Vadinasi, jei algos mažėtų darbuotojams, analogiškai susitrauktų ir įmonės vadovo.
R.Adomavičius nepaneigė, kad darbuotojų atlyginimai mažės – tai esą diktuoja situacija darbo rinkoje.
Tuo metu vos prieš savaitę su V.Striška apie įmonės ir jos darbuotojų ateitį kalbėjusi D.Iljina apie algų karpymus sakė nieko neišgirdusi.
„Gal tai provokacija? Noriu priminti, kad yra kolektyvinė sutartis ir vienašališkai niekas sprendimų priimti negalės, turės kalbėtis su mumis. Dar iš J.Bagdonavičiaus buvome gavę tam tikrų pasiūlymų, kaip taupyti. Dėl kai kurių dalykų galima eiti į kompromisus, pavyzdžiui, dėl 13-o atlyginimo. Jis galėtų būti išmokamas dalimis arba jo išmokėjimas atidėtas kuriam nors laikui“, - svarstė D.Iljina.
Ji atkreipė dėmesį, jei kalba pasisuktų darbuotojų algų mažinimo link, būtų pradėta skubiai ruoštis streikui.
Praėjusią savaitę kalbėdamasis su portalu V.Striška užsiminė apie ketinimus peržiūrėti įmonės administracijos veiklą. "Apie darbuotojus - troleibusų vairotojus, mechanikus ir pan. nekalbu. Turiu minty tik administracijos personalą. Jau dabar matau, kad rezervo jame yra", - per pirmąsias darbo dienas padarytomis įžvalgomis dalijosi V.Striška.
Jis neneigė, kad administracijos lauks restruktūrizacija, su kai kuriais darbuotojais greičiausiai teks atsisveikinti.
Antradienį V.Striška užsiminė, kad pagal įmonės ekonominius rodiklius gali mažėti ir kitų darbuotojų algos. „Kalbėsimės, aiškinsim situaciją, ieškosime kompromisų. Nenorėčiau, kad darbuotojams mažėtų alga, nes ji tikrai nėra išpūsta. Be to, aš tuo nesuinteresuotas, nes jei mažės darbuotojų atlyginimai, mažės ir mano. Juk atėjau statyti, o ne griauti“, - kalbėjo V.Striška.
Šiuo metu jo atlyginimas yra daugiau nei 7 tūkst. litų.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Eismo sąlygas naktį sunkins rūkas
Penktadienio naktį eismo sąlygas sunkins rūkas, įspėja Automobilių kelių direkcija. 16 val. duomenimis, dėl dulksnos ir silpno lietaus didžiojoje Lietuvos dalyje magistralinių, krašto ir rajoninių kelių dangos buvo šlapios. Klaipėdo...
-
Į ekonomiškiausio titulą pretenduoja ir dyzeliniai, ir hibridiniai automobiliai3
Jau trečią savaitę vykstančiame konkurse „Metų automobilis 2014” vis didesnio šalies gyventojų dėmesio susilaukia ne tik pretendentai į „Tautos automobilį 2014“. Pastaruoju metu, kai degalinėse paliekamos sumos sudaro ...
-
Keičiamas eismas Vakarinio aplinkkelio, Sidaronių ir Šešuolių gatvėse
Vilniaus miesto savivaldybė informuoja, kad nuo lapkričio 21 dienos keičiamas eismas Vakarinio aplinkkelio, Sidaronių, Šešuolių gatvėse. Iš Sidaronių g. ir Viršuliškių skg. išvažiavimai bus galimi deši...
-
Šiemet vilkikų sukeltiems eismo įvykiams atlyginti BTA jau skyrė 23 mln. litų
Ne gyvybės draudimo bendrovės BTA duomenimis, per 2013 m. 10 mėnesių vilkikų patiriamoms žaloms atlyginti bendrovė skyrė daugiau kaip 23 milijonus litų. O tai yra 5 procentais daugiau nei pernai tuo pačiu laikotarpiu. Vilkikų eismo įvyk...
-
Rytoj 10 Vilniaus autobusų ir troleibusų stotelių savanoriai dalins gerves ir tulpes4
VŠĮ „Savanorių centras“ rytoj Vilniuje rengs akciją „Labas rytas, Vilniau!“, kurios metu 40 savanorių dešimtyje Vilniaus autobusų ir troleibusų stotelių išdalins 3000 gervių ir tulpių. Pasak centro vadov...
-
Rekonstruos dar vieną transeuropinio tinklo kelio E77 ruožą
"Avesko kelių" įmonių grupei priklausanti kelių tiesimo ir tiltų statybos įmonė "Šiaulių plentas" už 32,867 mln. litų rekonstruos transeuropinį kelią Ryga-Kaliningradas. Automobilių kelių direkcija pranešė, jog...
-
Naktį eismo sąlygas sunkins rūkas
Trečiadienio naktį eismo sąlygas sunkins rūkas, perspėja Automobilių kelių direkcija. Be to, vietomis gali palyti, temperatūra kai kur nukris iki 0 laipsnių. 16 val. duomenimis, antradienį Telšių apskrityje bei Akmenės rajone magistralini...
-
Ar Kauno autobusuose ir troleibusuose – saugu?8
Statistika teigia, kad nusikalstamų veikų viešajame transporte mažėja. Vis dėlto visuomenę vis dar sukrečia ciniški chuliganizmo, vagysčių atvejai, o kartais net kraujo dėmės troleibuso salone. ...
-
Kelių direkcijos vadovas: pavasarį penktadalis kelių gali būti nepravažiuojami
Lietuvos automobilių kelių direkcijos vadovas perspėjo, kad trūkstant finansavimo keliams, kitą pavasarį penktadalis šalies kelių gali tapti nepravažiuojami. Skirmanto Skrinsko teigimu, po 2009 metų ekonominės krizės metinis kelių finansavi...
-
Vakarinio aplinkkelio II etapas užbaigtas, projekto vertė – 211 mln. Lt
Vilniuje Vakarinio aplinkkelio II etapo statybos darbus, pradėtus prieš kiek daugiau nei dvejus metus, rangovams pavyko pabaigti šešiais mėnesiais anksčiau. Automobiliams nuo šiandien jau atverta šešių eismo ...