Vairavimas sutemus: kokių saugumo priemonių reikėtų imtis?

Nors dienos metu nutinka daugiau eismo įvykių, paprastai skaudesnės pasekmės būna įvykusių naktį, neapšviestuose keliuose.

„Renault“ vairavimo mokyklos instruktoriai pataria, kaip būti saugesniems kelyje sutemus.

Vairavimas sutemus yra daug pavojingesnis ir sudėtingesnis negu dienos metu. Pagrindinė priežastis – ribotas matomumas kelyje, kai tampa sunkiau pastebėti kliūtis ir kitus eismo dalyvius.

„Matomumas keliuose, kurie nėra apšviesti gatvės žibintų, priklauso nuo gero automobilio išorės apšvietimo ir žibintų, veidrodėlių bei langų švaros“, – teigia vairavimo mokyklos direktorius Zbigniew Weseli.

Žmonės, nakties metu važiuojantys neapšviestais keliais, turėtų sumažinti automobilio greitį. Tipiški artimųjų šviesų žibintai apšviečia apie 50 metrų kelio.
Atsižvelgiant į vairuotojo reakcijos laiką, šis atstumas yra pakankamas sustabdyti automobilį, judantį maždaug 60-70 km/h greičiu.

„Kad galėtume sustabdyti automobilį, nakties metu pastebėję nenumatytą kliūtį kelyje, visada turėtume važiuoti tokiu greičiu, kuris leistų sureaguoti ir priversti automobilį sustoti iki pasieksime tą akimirką matomos kelio atkarpos galą. Esant sutemoms, šios atkarpos ilgis priklauso nuo priešakinių šviesų apšviečiamo atstumo. Jei priešinga kryptimi judantis eismas neleidžia mums naudoti priešakinių šviesų, tai dažniausiai priverčia sumažinti greitį“, – paaiškina instruktoriai.

Sutemus tampa sudėtinga tinkamai įvertinti situaciją kelyje.

„Reikėtų įsidėmėti, jog teisingai įvertinti atstumą ir judėjimo greitį remiantis šviesomis yra labai sudėtinga. Ypač tai jaučiasi, jei priekiniai transporto priemonės žibintai yra išdėstyti netipiškai. Pavyzdžiui, arti vienas kito esantys žibintai sukuria iliuziją, jog automobilis – toliau nuo mūsų, negu jis iš tiesų yra“, – sako instruktoriai.

Dėl šios priežasties, vairuojant naktį patariama atsargiau manevruoti, pavyzdžiui, keisti važiavimo kryptį ar lenkti, nes tą darant reikia gerai įvertinti atstumą iki kitų transporto priemonių.

Blogesnis matomumas nakties metu verčia vairuotojus naudotis papildomomis priemonėmis ir ženklais. Vairuotojai gali pastebėti kliūtis kelyje naudodamiesi kitų automobilių šviesomis.

„Priešais važiuojančio automobilio užpakalinių žibintų šviesos ir retkarčiais užsižiebiančios stabdymo šviesos gali informuoti mus apie pavojų, su kuriuo susidūrė priekyje esantis vairuotojas. Kai pasieksime tą pačią vietą, mes taip pat galime tikėtis kliūties. Jei šviesos ar artėjančio automobilio švytėjimas staiga dingsta, tai dažniausiai reiškia, jog automobilį užstoja kalnas. Tada nereikėtų pradėti lenkti, nes greitai priešais pasirodys automobilis“, – pasakoja vairavimo mokyklos instruktoriai.

Žiemą greitai pradeda temti, o tai reiškia, kad dažniausiai vairuojame tamsiu paros metu. Todėl šiuo metų laiku ypač svarbu būti apdairiems ir tinkamai pasirengti vairavimui naktį.


Šiame straipsnyje: vairavimasautomobilissaugumas

NAUJAUSI KOMENTARAI

Keliu erels

Keliu erels portretas
Ka cia nesamones rasot. Butu viskas gerai kad kasnors istatymus normalius leistu. Leiskit susideti xenon ir bus geras tas matomumas. Susidedi kad pagerinti matomuma tai ne jie baudas deda.

Čiubaka

Čiubaka portretas
Nu kur gi ne, kai kiekvienas bambukas susimes xenon'us tai iš viso nepavažiuosi. Ir taip puse pusgalvių spigina į akis

degradupasaulis

degradupasaulis portretas
Nesuprantu esmes to straipsnio. kam rasyti, kas ir taip aisku lyg is keliu eismo knygutes nupyle... NONSENSE. tavo ziniai matomumui pagerinti naudingiausi yra geltonos sviesos zibintai, kas ne visose salyse legalu, beto pries toki susitikus (prasilenkiant) vienas kito neapakini...
VISI KOMENTARAI 7

Galerijos

Daugiau straipsnių