Uoste daugės gigantiškų krovinių

Atsiradus poreikiui į „Mažeikių naftą" ir Ignalinos atominę elektrinę gabenti sunkiasvorius krovinius, prabilta apie būtinybę Klaipėdos uoste įrengti sunkiasvoriams kroviniams pritaikytą terminalą.

Patvirtino sunkiasvorių sąrašą

Ūkio ministerijai paskelbus sunkiasvorių krovinių gabenimo per Klaipėdos uostą sąrašą paaiškėjo, kad čia galėtų atsirasti dar sunkesnių krovinių nei „Mažeikių naftai" skirti reaktoriai, iš miesto išgabenti prieš dvi savaites.

Iki kitų metų vidurio „Mažeikių nafta" planuoja atsigabenti net 1200 tonų sveriantį įrenginį. Tačiau jei uostas nebus pasirengęs jį priimti, šį įrenginį gali tekti pjauti per pusę.

Ūkio ministerijos sekretorius Anicetas Ignotas minėjo, kad šiemet ir kitais metais per Klaipėdos uostą į Ignalinos atominę elektrinę reikės transportuoti apie 200 panaudoto kuro konteinerių, kurių kiekvienas svers po 95 tonas.

Negalėjo priimti kolonos

Jau atlikta ir naujos atominės elektrinės statybos Lietuvoje studija. Reikės atsigabenti įrenginį, kurio svoris siekia 1100 tonų, ir 10 įrenginių, kurie svertų nuo 500 iki 700 tonų. Dar apie 200 įrenginių turėtų sverti 100 tonų.

Pagal patvirtintą Lietuvos energetikos plėtros planą, pasak A.Ignoto, per uostą būtų gabenama ir iki 200 tonų sveriančių 10 turbinų.

Planai verčia uostą tinkamai pasirengti priimti tokius krovinius.

„Kai užpernai spalį sudegė dalis „Mažeikių naftos" įrenginių, ji Ispanijoje įsigijo 700 tonų svėrusią koloną. Tačiau Klaipėdos uostas jos negalėjo priimti. Įrenginį teko parduoti, o Mažeikiuose virinti naują iš atskirų dalių", - prisiminė A.Ignotas.

Krantinės nepritaikytos svoriui

Sunkumų kilo ir prieš dvi savaites priimant jau minėtus du po 534 tonas svėrusius reaktorius.

Krovinių gabenimo ir ekspedijavimo bendrovės „Arijus" vadovas Arijus Ramonas teigė, kad uosto krantinės nėra pritaikytos sunkiasvoriams kroviniams.

Iškeltus reaktorius teko nuleisti ant ratinės platformos, kuri galėjo stovėti ne arčiau kaip 25 metrai iki krantinės krašto.

Uoste ir laivuose nėra tokių kranų, kurie sunkų krovinį galėtų perkelti iš laivo atokiau nuo krantinės. Klaipėdos uoste turėtų būti pasirinktas atskiras terminalas, per kurį ateityje keliautų sunkiasvoriai kroviniai. Jo krantinė turėtų būti sutvirtinta, kad krovinius būtų galima iškrauti arčiau krašto. Sunkiasvorių gabenimo terminalą rengiamasi parinkti konkurso būdu.



NAUJAUSI KOMENTARAI

SUSIJĘ STRAIPSNIAI

Galerijos

Daugiau straipsnių