Trūko, trūksta, trūks. Ko? Vilkikų vairuotojų

Transporto sektorius vienas iš dinamiškiausių ir labiausiai besikeičiančių verslo šakų. Kiekvieną dieną čia nutinka kažkas naujo ir tai kas buvo svarbu vakar, šiandien jau gali būti bereikšmis įvykis. Pastovūs čia yra tik keletas dalykų: problemos Rusijoje, žiema visada užklumpa kelininkus nepasiruošusius ir tolimųjų reisų vilkikų vairuotojų trūkumas.

Būtent apie pastarąją problemą nemažai diskutuota visų praėjusių metų eigoje. Šiandien galime apibendrinti, kokie buvo 2012 m. šiuo klausimu.

Per visus prabėgusius metus darbo biržoje užregistruota 7 272 darbo pasiūlymai tolimųjų reisų vairuotojams. Pasak darbo biržos specialistų, sezoniškumas neturi didelės įtakos vairuotojų paklausai. Įprastai jų reikia vienodai visais metų mėnesiais. Jei lygintume su 2011 m., vairuotojų poreikis išaugo 16 proc.

Darbo birža kol kas negalėjo pateikti duomenų kiek vairuotojų buvo įdarbinta, tačiau tai, kad užsienio šalių piliečiams buvo išduoti 3 018 leidimų dirbti tolimųjų reisų vairuotojais byloja apie tai, kad Lietuvos rinkoje tokių specialistų trūkumas yra labai didelis.

Šį trūkumą buvo bandoma sumažinti dalį bedarbių siunčiant į perkvalifikavimo kursus. 741 asmuo buvo mokomas C ir CE kategorijų vairuotojo specialybės arba lankė pavojingų krovinių vežimo pažymėjimui gauti reikalingus kursus.

Valstybinė įmonė “Regitra” taip pat pateikė duomenis apie vairuotojus gavusius C ir CE kategorijos pažymėjimus. 2012 m. C kategorijos egzaminą išlaikė 5560 gyventojų, CE kategorijos – 6324 gyventojai (bendras išlaikymo procentas atitinkamai buvo 59 proc. ir 52 proc.).

Galima pasidžiaugti tuo, kad praėjusiais metais laikiusių ir išlaikusių C ar CE kategorijos egzaminus buvo gerokai daugiau nei prieš tai buvusiais metais. Gal tai padės bent iš dalies kompensuoti praėjusiais metais padidėjusį vilkikų vairuotojų poreikį. Išlaikiusiųjų iš pirmo karto procentas beveik nepakito.

Vairuotojai nedygsta kaip grybai po lietaus. Norint, kad Lietuvos rinka būtų pakankamai aprūpinta aukštos klasės specialistais reikia ne vienerių metų įdirbio. Atsakingos institucijos belieka palinkėti, kad būtų pakankamai atsižvelgta į šią problemą ir priimami sistemingi sprendimai, kurie ateityje duotų realios naudos vežėjams, valstybei ir patiems būsimiems vairuotojams.



NAUJAUSI KOMENTARAI

kauniete

kauniete portretas
mano sunus islaike visus normatyvus ie egzaminus. Isvyko i pirmaji reisa vokietija. Pasirodo reikia ten moketi us kelius nemazus pinigus, masina pasitaike tehniskai netvarkinga, navigacija bloga. Kas gali tokiomis salygomis dirbt?Todel truko ir truks vairuotoju, kadangi firmos kurios samdo, nesudaro paciu elementariausiu salygu dirbt. Isvaziavai ir toliau tavo bedos

Brrr

Brrr portretas
Kas uz tokias algas gali vaziuoti jau net baltarusai nebeatvaziuoja cia vairuoti.Gyveni kabinoj po 6sav.o alga-beveik minimumas.....todel ir nejna niekas

vokietka

vokietka portretas
mano draugiu vyrai, kurie turi vizas y Rusija firmose yra aukso vertes,jie gauna ir atitinkamus atlyginimus...Pries 5metelius nieko netureje pazystami, emus vyrui dirbti tolimuju reisu vairuotoju-tik is jo uzdarbio ir nameliuka pasistate, pirtele,jau2masiniuka perka,nereik taupyti maistui ar drabuziams-atlyginimai tikrai super, darbas-kiek galiu spresti is pasakojimu-oi nelengvas....
VISI KOMENTARAI 8

Galerijos

Daugiau straipsnių