Transporto kamščių išvengti padės virtualūs šviesoforai

Vidutinis vairuotojas amerikietis transporto kamščiuose per metus vidutiniškai praleidžia savaitę. Tad Ozanas Tonguzas, telekomunikacijų tyrėjas iš Carnegie Mellon universiteto Pitsburge bando pamėgdžioti būdą, kuriuo skruzdės, termitai ir bitės informuoja apie pirmumo teisę judėti judriose kolonijose ir aviliuose.

O. Tonguzo kompanija „Virtual Traffic Lights“ neseniai pristatė algoritmą, padedantį reguliuoti eismą judriose sankryžose. Automobiliams artėjant prie sankryžos, naudodami trumpojo nuotolio komunikaciją jie greitai apsikeičia informacija apie mašinų skaičių ir kelionės kryptį. Didžiausiai transporto priemonių grupei automobilių viduje užsidega žalia šviesa. Automobiliai kitoje grupėje mato raudoną šviesą ir turi palaukti, rašo NewScientist.com.

Kai tik didžiausia automobilių grupė pravažiuoja sankryžą, žalia šviesa užsidega kitai didžiausiai grupei. Per pastaruosius trejus metus atliktos simuliacijos parodė, kad tokia sistema piko valandomis priemiesčiuose gyvenantiems žmonėms į darbą miesto centre leistų atvažiuoti per 40–60 proc. trumpesnį laiką.

Privačios grupės ir Nacionalinė greitkelių ir eismo saugumo administracija nuo 2009 metų projektui jau skyrė 2 mln. dolerių finansavimą.

Tyrėjai dabar kuria algoritmus, kurie atsižvelgtų ir į sankryžose esančius pėsčiuosius bei dviratininkus. Plataus masto sistemos bandymus ketinama pradėti kitąmet.


Šiame straipsnyje: vairavimaseismasšviesoforas

NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių