Transporto istorija: kaip veikė įkalnės stabdis prieš 100 metų

Dauguma šiuolaikinių sunkvežimių turi įkalnės stabdį. Be jo vairuotojams būtų gerokai sunkiau pradėti važiuoti, kuomet sunkvežimis stovi įkalnėje. Pats išradimas pakankamai senas, keitėsi tik jo technologija.

„Scania“ koncernas siūlo susipažinti su jų muziejuje eksponuojamu vienu pirmųjų įkalnių stabdžiu (nuotraukoje). Tai buvo metalinis strypas, kuris buvo valdomas vielos pagalba. Šis mechanizmas apsaugodavo sunkvežimius nuo riedėjimo atgal. Tokia technologija buvo naudojama 20 a. pradžioje.

Metalinis strypas viename gale įsiremdavo į galinę ašį, kitame – į kelio paviršių. Šis prietaisas buvo valdomas iš vairuotojo kabinos. Jis leisdavo pradėti važiuoti nenaudojant stabdžių pedalo. Kuomet transporto priemonė pradėdavo važiuoti ir pasiekdavo reikiamą greitį, vairuotojas vielos pagalba šį stabdį pakeldavo.

Laikui bėgant variklių galia didėjo ir šio prietaiso buvo pradėta atsisakinėti. Vairuotojai pradėjo naudotis stovėjimo stabdžiu ir sankabos bei akceleratoriaus pedalais.

Šiais laikais tokios sistemos vėl aktyviai naudojamos ir yra integruojamas į bendrą stabdžių sistemą.



NAUJAUSI KOMENTARAI

tai įkalnės

tai įkalnės portretas
stabdis nuotraukoje ta blondinė ?
VISI KOMENTARAI 1
  • Skelbimai
  • Pranešk
    naujieną
  • Portalo
    svečias
  • Klausk
    specialisto
  • Diskusijos
  • Orai
  • TV
    programa
  • Pažintys
  • Žaidimai
  • Horoskopai
  • Naujienlaiskis
  • RSS
  • Facebook
  • Twitter

Galerijos

Daugiau straipsnių