- DMN inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
„Volvo Trucks“ supažindina su dar viena technine naujove – dinaminio vairavimo sistema „Volvo Dynamic Steering“. Tai yra įprastas hidraulinis vairo stiprintuvas su elektros varikliu, sumontuotu prie vairo mechanizmo. Šios inovacijos rezultatas – tikslus valdymas, sukuriantis sunkvežimio vairuotojui saugesnę, patogesnę ir malonesnę darbo aplinką.
„Ši patentuota technologija padeda sunkvežimio vairuotojui bet kokiomis važiavimo sąlygomis. Greitkeliuose dinaminė vairavimo sistema suteikia nepranokstamą kryptinį stabilumą. Net ir esant mažam greičiui sunkiai pakrautą sunkvežimį taip lengva vairuoti, kad galite tai daryti tiesiog vienu pirštu“, – teigia Claesas Nilssonas.
Elektros variklis, prijungtas prie vairo mechanizmo veleno, yra didelė technologinė naujovė. Šis variklis, veikiantis kartu su sunkvežimio hidrauliniu vairo stiprintuvu, turi iki 25 Nm sukimo momentą, o jį tūkstančius kartų per sekundę reguliuoja elektroninis valdymo blokas.
„Pagrindinė elektros variklio užduotis – suteikti puikius vairavimo pojūčius kiekvieną važiavimo akimirką. Pavyzdžiui, dinaminio vairavimo sistemos jutikliai pastebi, kad vairuotojas nori važiuoti tiesiai ir automatiškai užtikrina, kad jokie kelio paviršiaus nelygumai neturėtų poveikio vairui“, – teigia projekto vadovas Gustavas Neanderas. Jis prideda, kad net ir esant mažam greičiui, elektros variklis užtikrina ypač lengvą sunkvežimio vairavimą. „Netgi sunkiai pakrautą sunkvežimį, važiuojantį bekele, galima vairuoti be didelių pastangų. Sunkvežimių vairuotojai, kurie išbandė sistemą jos kūrimo metu, liko sužavėti.“
Vairavimas bet kokiomis sąlygomis
Dinaminio vairavimo sistemos privalumai atsiskleidžia jau pirmosiomis važiavimo akimirkomis, kai esant mažam greičiui elektros variklis perima vairuotojo raumenų darbą. Taip vairuotojas gali atsipalaiduoti ir vairuoti nevargindamas savo pečių ir rankų. Be to, „Volvo Dynamic Steering“ automatiškai centruoja vairaratį ir važiuojant atbuline eiga.
Sistema slopina kelio paviršiaus nelygumus, pavyzdžiui, duobes. Tai reiškia, kad važiavimas yra stabilesnis, nes vairuotojui nereikia nuolat koreguoti vairo padėties.
Greitkeliuose toks tikslus valdymas reiškia padidėjusį kryptinį stabilumą, dėl kurio vairuotojas gali vairuoti neįsitempęs ir užtikrintai valdyti sunkvežimį važiuodamas bet kokiu greičiu. Dinaminio vairavimo sistema pasirūpina, jog dėl nelygumų, kurie yra neišvengiami šiandieniniuose keliuose, beveik nereikia sukinėti vairaračio koreguojant kryptį.
Sistema pati greitai įvertina kelio nuolydžio ar šoninio vėjo poveikį sunkvežimiui ir automatiškai jį neutralizuoja, todėl vairuotojas gali važiuoti tiesiai, nesukinėdamas vairo norėdamas suvaldyti judėjimą į šoną. Dėl to padidėja saugumas kelyje ir patogumas vairuotojui.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Eismo sąlygas naktį sunkins rūkas
Penktadienio naktį eismo sąlygas sunkins rūkas, įspėja Automobilių kelių direkcija. 16 val. duomenimis, dėl dulksnos ir silpno lietaus didžiojoje Lietuvos dalyje magistralinių, krašto ir rajoninių kelių dangos buvo šlapios. Klaipėdo...
-
Į ekonomiškiausio titulą pretenduoja ir dyzeliniai, ir hibridiniai automobiliai3
Jau trečią savaitę vykstančiame konkurse „Metų automobilis 2014” vis didesnio šalies gyventojų dėmesio susilaukia ne tik pretendentai į „Tautos automobilį 2014“. Pastaruoju metu, kai degalinėse paliekamos sumos sudaro ...
-
Keičiamas eismas Vakarinio aplinkkelio, Sidaronių ir Šešuolių gatvėse
Vilniaus miesto savivaldybė informuoja, kad nuo lapkričio 21 dienos keičiamas eismas Vakarinio aplinkkelio, Sidaronių, Šešuolių gatvėse. Iš Sidaronių g. ir Viršuliškių skg. išvažiavimai bus galimi deši...
-
Šiemet vilkikų sukeltiems eismo įvykiams atlyginti BTA jau skyrė 23 mln. litų
Ne gyvybės draudimo bendrovės BTA duomenimis, per 2013 m. 10 mėnesių vilkikų patiriamoms žaloms atlyginti bendrovė skyrė daugiau kaip 23 milijonus litų. O tai yra 5 procentais daugiau nei pernai tuo pačiu laikotarpiu. Vilkikų eismo įvyk...
-
Rytoj 10 Vilniaus autobusų ir troleibusų stotelių savanoriai dalins gerves ir tulpes4
VŠĮ „Savanorių centras“ rytoj Vilniuje rengs akciją „Labas rytas, Vilniau!“, kurios metu 40 savanorių dešimtyje Vilniaus autobusų ir troleibusų stotelių išdalins 3000 gervių ir tulpių. Pasak centro vadov...
-
Rekonstruos dar vieną transeuropinio tinklo kelio E77 ruožą
"Avesko kelių" įmonių grupei priklausanti kelių tiesimo ir tiltų statybos įmonė "Šiaulių plentas" už 32,867 mln. litų rekonstruos transeuropinį kelią Ryga-Kaliningradas. Automobilių kelių direkcija pranešė, jog...
-
Naktį eismo sąlygas sunkins rūkas
Trečiadienio naktį eismo sąlygas sunkins rūkas, perspėja Automobilių kelių direkcija. Be to, vietomis gali palyti, temperatūra kai kur nukris iki 0 laipsnių. 16 val. duomenimis, antradienį Telšių apskrityje bei Akmenės rajone magistralini...
-
Ar Kauno autobusuose ir troleibusuose – saugu?8
Statistika teigia, kad nusikalstamų veikų viešajame transporte mažėja. Vis dėlto visuomenę vis dar sukrečia ciniški chuliganizmo, vagysčių atvejai, o kartais net kraujo dėmės troleibuso salone. ...
-
Kelių direkcijos vadovas: pavasarį penktadalis kelių gali būti nepravažiuojami
Lietuvos automobilių kelių direkcijos vadovas perspėjo, kad trūkstant finansavimo keliams, kitą pavasarį penktadalis šalies kelių gali tapti nepravažiuojami. Skirmanto Skrinsko teigimu, po 2009 metų ekonominės krizės metinis kelių finansavi...
-
Vakarinio aplinkkelio II etapas užbaigtas, projekto vertė – 211 mln. Lt
Vilniuje Vakarinio aplinkkelio II etapo statybos darbus, pradėtus prieš kiek daugiau nei dvejus metus, rangovams pavyko pabaigti šešiais mėnesiais anksčiau. Automobiliams nuo šiandien jau atverta šešių eismo ...