Taupumo rezervų ieškos Lietuvos ir Lenkijos keliais

Automobilis be degalų, išskyrus kol kas dar labai menkai paplitusius varomus elektra, nevažiuoja. O kuro kainoms pasiekus rekordines aukštumas vis daugiau automobilių lieka stovėti kiemuose, nors jų savininkai labai norėtų važiuoti...

Todėl vairuotojai, mokantys taupyti ir taupantys degalus, tampa ne tik daugelio transporto įmonių vadovų, kurie pastaruoju metu vis daugiau dėmesio skiria degalų taupymui, svajone. Kaip kelionėje pasiekti kuo didesnę degalų ekonomiją – būdų ir galimybių daug, tačiau jos nevisad duoda laukiamų rezultatų. Kad ir kiek pažangių priemonių bebūtų įdiegta, vis dėlto pagrindinis faktorius ir lėmėjas – vairuotojas.

Įgūdžiai, patvirtinti praktika

„Ekonominiai žygiai automobiliais, kuriuose siekiama duotą maršrutą įveikti su kuo mažesnėmis degalų sąnaudomis, tapo jau gražia tradicija, - sako vienas šių žygių įkvėpėjų ir pagrindinių organizatorių, Lietuvos žurnalistų autoklubo narys Valdas Juozas Vilūnas. – Surengėme jau beveik 10 ekonominių žygių, kurių atskiri dalyviai važiavo gerokai taupiau, nei vidutines degalų sąnaudas deklaruoja jų vairuotų automobilių gamintojai. Ir tai buvo pasiekta ne dirbtinai sukurtų sąlygų dėka, o bendro naudojimo keliuose, laikantis visų galiojančių eismo taisyklių“.

Žinoma, ne visi ekonominių žygių dalyviai įstengė nustebinti automobilių gamintojus, tačiau tokių jų nugalėtojų ir prizininkų pasiekti tikrai įspūdingi rezultatai byloja apie didžiules galimybes važiuoti pigiau. Deja, šių galimybių dar neišnaudojame.

„Priežasčių – ne viena ir ne dvi, - teigia Lietuvos techninės apžiūros įmonių asociacijos „Transeksta“ direktorius ir žygio komisaras Gintautas Šlėderis. - Aksioma, jog svarbiausi veiksniai, įtakojantys taupumą, yra automobilio agregatų techninė būklė ir vairavimo stilius. Per didelės kuro sąnaudos baudžia ne tik pinigine išraiška - mokant už suvartotus degalus, alyvą, bet ir už remontą dėl intensyvesnio detalių dilimo. Teoriškai labiau išprususiam vairuotojui aišku, jog įveikti padidėjusius mechaninius nuostolius dėl trinties reikalinga ir didesnė variklio galia, ir atitinkamai didesnis degalų kiekis tai galiai išvystyti.“

Prieš vasaros sezoną progą atnaujinti ekonominio važiavimo įgūdžius jo dalyviams suteiks balandžio 26-27 dienomis rengiamas ekonominis žygis maršrutu Vilnius – Gdanskas – Vilnius. 

Per dvi dienas – daugiau nei 1200 km.

Naujų pasiekimų taupant kurą, diegiant šalies vairuotojams taupaus važiavimo pamokas bei besirūpinant atsinaujinančios energijos šaltiniais šio žygio dalyviams ketvirtadienį įvykusioje spaudos konferencijoje linkėjo Lietuvos biomasės energetikos asociacijos prezidentas Remigijus Lapinskas, pabrėžęs, jog pirmojo šiemetinio ekonominio žygio dalyvių laukia tikrai nelengvas 1269,25 km ilgio maršrutas Lietuvos ir Lenkijos asfalto keliais, vinguriuojančiais labai vaizdingomis apylinkėmis. 

Nors žygio maršrutas – per 1200 km., tačiau tai ne ilgiausias ekonominis žygis, kuriuos kaip paprastai padedamas rėmėjų rengia VšĮ „Saugus ratas“. Beveik trim šimtais kilometrų daugiau sukorė pernykščio analogiško žygio dalyviai, keliavę po visas tris Baltijos šalis, tačiau šiemetinis nebus lengvesnis. Neveltui žygio organizatoriai įgalioja visus ekipažus turėti Lenkijos kelių žemėlapį ir elektroninį navigacijos prietaisą. 

Detaliau susipažinti su žygio maršrutu jo dalyviai galės tik gavę kelio knygas prieš balandžio 26 d. 7.00 val. renginio startą „Neste Oil“ degalinėje (Savanorių pr. 187, Vilnius). 

Balandžio 27d. 20.00 val. čia ir finišuos žygio dalyviai, o renginio organizatoriai nugalėtojus ir prizininkus paskelbs tos pačios dienos vakarą.
Varžysis klasėse

Siekiant didesnio varžybinio elemento bei labiau suvienodinti visų dalyvių galimybes, su skirtingais automobiliais startuosiantys žygio dalyviai varžysis klasėse:

1. E1 klasė - Benzininiai iki 1400 ccm
2. E2 klasė - Benzininiai 1400 – 2000 ccm
3. E4 klasė -  Benzininiai su turbinomis
4. ED4 klasė - Turbodyzeliniai iki 1200 ccm
5. ED5 klasė -  Turbodyzeliniai iki 1600 ccm
6. ED6 klasė -  Turbodyzeliniai nuo 1600 iki 2000 ccm
7  ED7 klasė - Turbodyzeliniai  nuo 2000 ccm
8. H1 klasė -  Hibridiniai

Norint ne tik mokytis važiuoti taupiai, bet ir kuo mažiau teršti mus supančią aplinką, šiemet varžybų nuostatuose atsirado naujovė - visi dalyvių automobiliai turi atitikti ne žemesnius kaip Euro 4 aplinkosauginius reikalavimus.

Kaip ir anksčiau, už įvairias pražangas žygio dalyviai bus baudžiami ne papildomomis laiko, o skirtingomis mililitrų papildomo kuro baudomis.   

Bendri tikslai

Ekonominio žygio organizatorių pastangas mokyti važiuoti taupiai jau ne pirmus metus palaiko „Vilniaus energija“ ir pasaulinį padangų pramonės lyderį „Michelin“ atstovaujanti „Michelin Poland.“ 

„Mus sieja daugelis bendrų tikslų. Ir renginio organizatoriai, ir mes stengiamės ne tik taupyti, bet ir rūpintis mus supančia švaresne aplinka, - sakė Lietuvos šilumos tiekėjų asociacijos prezidentas Vytautas Stasiūnas. - Vairuotojai tausoja aplinką vartodami mažiau benzino, šilumos tiekimo įmonės – naudodamos mažiau gamtinių dujų. Keisdami jas vietiniu, dvigubai už dujas pigesniu  biokuru, mažiname ne tik užterštumą, bet ir šilumos kainas“. 
Šilumos tiekėjų asociacijos prezidentas džiaugiasi, kad šiemet ekonominio ralio maršrutai drieksis ir po Lenkiją. Žygeiviai galės įsitikinti, kad daugiabučių renovacija - įmanoma, jei dirbama kryptingai. Pasak V. Stasiūno namų atnaujinimo srityje Lenkija gali tapti pavyzdžiu Lietuvai. Kaimynai 1998-2011 m. renovavo daugiau nei 60 proc. pasenusių daugiabučių namų. 

Padangos – ne tik saugumo garantas

Kad tinkamai parinktos padangos tampa ne tik saugumo, bet ir taupumo kelyje garantu – žino daugelis. Ekonominio žygio padangomis tituluojamų atstovė „Michelin Polska“ šiemet itin rekomenduoja karščiausią naujovę – „Michelin Primacy 3“ padangas,  ne tik užtikrinančias puikų sukibimą visomis kelio sąlygomis, bet ir leidžiančias džiaugtis kitomis jų savybėmis – degalų mažų sąnaudų ir ilgaamžiškumo garantijomis. Neveltui šias padangas 60-ties inžinierių komanda kūrė daugiau nei 3 metus. 

„Michelin Primacy 3“ privalumus jau spėjo įvertinti ir didžiausi automobilių gamintojai, kurie pasirinko būtent jas ir montuoja ant naujų, nuo konvejerio nuriedančių „Ford Mondeo“, „Audi A6“, „Volvo V60 Hybrid“, „Renault Clio 4“, „Golf VII“, 5 serijos BMW ir S klasės „Mercedes“ automobilių, - sako „Michelin Poland“ atstovė Ewa Konopka.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių