- DMN inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Finišavus dvi dienas trukusiam ekonominiam raliui, kurį surengė VšĮ „Saugus ratas“ ir kurio 1269,25 km ilgio maršrutas driekėsi Lietuvos ir Lenkijos asfalto keliais, Žilvino Babiansko ir Domo Gaidamavičiaus veiduose nuovargio atspalvį beregint pakeitė sunkiai iškovotos pergalės triumfo atspindžiai.
Šis „Moller Auto Vilnius“ darbuotojų ekipažas, vairavęs „Volkswagen Golf TDI“ automobilį, ne tik nugalėjo masiškiausioje ED 5 klasėje, bet ir šventė pergalę absoliučioje įskaitoje.
Nugalėtojai visą 1269,25 km ilgio ekonominio ralio trasą įveikė sudeginę tik 49,59 litro dyzelino (100 km kelio – 3,907 litro).
„Rezultatas galėjo būti dar įspūdingesnis, o kuro sąnaudos dar mažesnės, jei ne šeštajame laiko kontrolės punkte gauta bauda, - įspūdžiais dalinosi D. Gaidamavičius. – Visgi džiugu, kad praktikoje dar kartą pavyko patvirtinti 1,6 litro darbo tūrio „Volkswagen“ dyzelinių motorų, apie kuriuos, kaip ir apie jų dar galingesnius brolius, jau sklinda legendos, galimybes.“
Tokio pobūdžio raliuose už pavėlavimą į laiko kontrolės punktą ar kitas pražangas dalyviai baudžiami ne papildomų sekundžių, o degalų papildomų gramų, kurių jie iš tiesų nesudegino, baudomis. Dalis tokių baudų, kurių šiame ilgame ir sunkiame žygyje išvengė vos du ekipažai, tenka net ne dėl pačių dalyvių kaltės ar aplaidumo. Penktadienį kone pusė ralio ekipažų 10-15 minučių buvo įstrigę viename Mozūrijos kelių priešais sankryžą su magistrale. Tik kai ja prašvilpė iš Seinų po susitikimo su vietos lietuviais grįžtantis Lenkijos prezidento Bronislavo Komarovskio kortežas, ralio dalyviai suprato netikėto trukdžio viduryje baltos dienos priežastį...
„Žinant nemenkas automobilių spūstis Lenkijos keliuose, tokių ar panašių trukdžių neįmanoma išvengti. Todėl sveikindamas žygio laimėtojus ir prizininkus labiausiai džiaugiuosi, kad didelis renginys buvo sklandžiai suplanuotas, kad visi jo dalyviai sėkmingai išlaikė visus išbandymus ir praturtėję dviejų dienų varžybų emocijomis sėkmingai finišavo, - kalbėjo vienas pagrindinių renginio organizatorių, Lietuvos žurnalistų autoklubo narys Valdas Juozas Vilūnas.
Absoliutiems ralio laimėtojams Ž. Babianskui ir D. Gaidamavičiui Lietuvos techninės apžiūros įmonių asociacijos „Transeksta“ direktorius Gintautas Šlėderis įteikė asociacijos pereinamąjį prizą, kuris pagal nuostatus taptų jį triskart laimėjusio ekipažo nuosavybe.
„Tačiau tai, kad jis visą dešimtmetį taip ir keliauja iš rankų į rankas, rodo, kad ekonominiai žygiai pamažu išugdė nemenką būrį mokančių važiuoti itin taupiai ir tuo pačiu mažiau teršti mus supančią aplinką. Tai turbūt ir yra pagrindinis tokių renginių tikslas“, - kalbėjo G. Šlėderis.
Plius 56 gramai
Per daugiau nei 1200 km sudeginti 56 gramai daugiau dyzelino – didelis tai ar menkas skirtumas?
Visiškai nereikšmingas, tikras mažmožis, atsakytume žvelgdami iš eilinio vairuotojo pozicijų. Tai tik kelių galbūt bereikalingų akceleratoriaus spūstelėjimų pasekmė, tačiau užkirtusi galimybę patyrusiam ekonominių ralių dalyvių, „Alkesta Auto“ atstovų Ąžuolo Žadeikos ir Lauros Ludziš ekipažui užkopti ant aukščiausiojo nugalėtojų pakylos laiptelio.
Būtent 56 gramais dyzelino dviejų dienų maratone daugiau nei nugalėtojai sudeginęs šis mišrus ekipažas, vairavęs 1,5 litro dyzelinį motorą turinčią „Renault Megane“, užėmė antrąją ir absoliučios įskaitos, ir tokią pat ED klasės vietas. Antriesiems prizininkams 100 km prireikė 3, 963 litro dyzelino.
Dar mažesnis – tik 42 gramų dyzelino šimtui kilometrų kelio skirtumas skyrė trečiuosius prizininkus, „Veho“ atstovus Žilviną Patamsą ir Evaldą Kiaušą, vairavusius turbodyzelinį 2,2 litro darbo tūrio motorą turintį „Honda“ automobilį.
Bendrosios įskaitos nugalėtojai ir prizininkai be taurių, diplomų ir kitų prizų džiaugėsi ir įspūdingų „Michelin Primacy 3“ padangų, kurias jiems skyrė renginio partnerė „Michelin Polska“, komplektais.
„Michelin Primacy 3“ padangas itin rekomenduojame, nes jos ne tik užtikrina puikų sukibimą su danga esant bet kokioms gamtinėms sąlygomis, bet ir garsėja kaip energiją labiausiai taupančios padangos, - įteikdamas jas kalbėjo „Michelin Polska“ atstovas Lietuvoje Arnas Stasevičius.
Ralis be pralaimėjusių
„Ekonominiuose raliuose dalyvauju nuo 2001 metų, tačiau kiekvienas jų kažkuo išskirtinis, su tik jam vienam būdingais bruožais, - kalbėjo nuolatinis tokių ralių dalyvis, dukart iškovojęs pereinamąją „Transekstos“ taurę Stasys Grigaliūnas. – Ką tik pasibaigęs išsiskyrė itin sudėtinga trasa ir tuo, kad būtent jame iš anksto negalėjai nieko nei planuoti, nei numatyti, o tai ir išlieka atmintyje ilgiausiai“.
S. Grigaliūnas su Audriumi Glėbumi šįkart atstovavo „VTA Transekstai“ ir su 2,0 litro darbo tūrio TD variklį turinčiu „Volkswagen Passat“ užėmė pirmąją vietą ED6 klasėje.
Beje, šis ir dar du – Ą. Žadeikos – L. Ludziš ir Audriaus Gružinsko – Renatos Odinienės („Citroen C4“) ekipažai finišavo Vilniuje viso žygio metu taip ir nepapildę degalų bakų.
Pirmosiomis vietomis klasėse džiaugėsi ir Renaldo Gabarto – Viesturo Kundzinšo („Nissan Micra“) ir šeimyninis Artūro bei Vaidos Pakėnų ekipažai (Nissan Micra Dig-S“).
Su tokiu pat kaip ir nugalėtojų automobiliu šiame ralyje debiutavo Giedrius Jasonas su Sauliumi Klimu. Debiutas pranoko lūkesčius. Trečioji vieta masiškiausioje ED 5 klasėje ir ketvirtoji bendrojoje įskaitoje – apie tokį startą gali svajoti daugelis.
Su „Hyundai i30“ ekonominiame ralyje debiutavo ir „gazas.lt“ atstovai Tomas Digaitis su Mykolu Vadišiu. Jie buvo penkti ED 5 klasėje ir šešti bendrojoje įskaitoje.
„Dar nespėjau perkratyti ir suvokti visų žygio įspūdžių, tačiau jie nebejotinai puikūs“, - kalbėjo labiau pratęs imti, o ne duoti interviu T. Digaitis.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Eismo sąlygas naktį sunkins rūkas
Penktadienio naktį eismo sąlygas sunkins rūkas, įspėja Automobilių kelių direkcija. 16 val. duomenimis, dėl dulksnos ir silpno lietaus didžiojoje Lietuvos dalyje magistralinių, krašto ir rajoninių kelių dangos buvo šlapios. Klaipėdo...
-
Į ekonomiškiausio titulą pretenduoja ir dyzeliniai, ir hibridiniai automobiliai3
Jau trečią savaitę vykstančiame konkurse „Metų automobilis 2014” vis didesnio šalies gyventojų dėmesio susilaukia ne tik pretendentai į „Tautos automobilį 2014“. Pastaruoju metu, kai degalinėse paliekamos sumos sudaro ...
-
Keičiamas eismas Vakarinio aplinkkelio, Sidaronių ir Šešuolių gatvėse
Vilniaus miesto savivaldybė informuoja, kad nuo lapkričio 21 dienos keičiamas eismas Vakarinio aplinkkelio, Sidaronių, Šešuolių gatvėse. Iš Sidaronių g. ir Viršuliškių skg. išvažiavimai bus galimi deši...
-
Šiemet vilkikų sukeltiems eismo įvykiams atlyginti BTA jau skyrė 23 mln. litų
Ne gyvybės draudimo bendrovės BTA duomenimis, per 2013 m. 10 mėnesių vilkikų patiriamoms žaloms atlyginti bendrovė skyrė daugiau kaip 23 milijonus litų. O tai yra 5 procentais daugiau nei pernai tuo pačiu laikotarpiu. Vilkikų eismo įvyk...
-
Rytoj 10 Vilniaus autobusų ir troleibusų stotelių savanoriai dalins gerves ir tulpes4
VŠĮ „Savanorių centras“ rytoj Vilniuje rengs akciją „Labas rytas, Vilniau!“, kurios metu 40 savanorių dešimtyje Vilniaus autobusų ir troleibusų stotelių išdalins 3000 gervių ir tulpių. Pasak centro vadov...
-
Rekonstruos dar vieną transeuropinio tinklo kelio E77 ruožą
"Avesko kelių" įmonių grupei priklausanti kelių tiesimo ir tiltų statybos įmonė "Šiaulių plentas" už 32,867 mln. litų rekonstruos transeuropinį kelią Ryga-Kaliningradas. Automobilių kelių direkcija pranešė, jog...
-
Naktį eismo sąlygas sunkins rūkas
Trečiadienio naktį eismo sąlygas sunkins rūkas, perspėja Automobilių kelių direkcija. Be to, vietomis gali palyti, temperatūra kai kur nukris iki 0 laipsnių. 16 val. duomenimis, antradienį Telšių apskrityje bei Akmenės rajone magistralini...
-
Ar Kauno autobusuose ir troleibusuose – saugu?8
Statistika teigia, kad nusikalstamų veikų viešajame transporte mažėja. Vis dėlto visuomenę vis dar sukrečia ciniški chuliganizmo, vagysčių atvejai, o kartais net kraujo dėmės troleibuso salone. ...
-
Kelių direkcijos vadovas: pavasarį penktadalis kelių gali būti nepravažiuojami
Lietuvos automobilių kelių direkcijos vadovas perspėjo, kad trūkstant finansavimo keliams, kitą pavasarį penktadalis šalies kelių gali tapti nepravažiuojami. Skirmanto Skrinsko teigimu, po 2009 metų ekonominės krizės metinis kelių finansavi...
-
Vakarinio aplinkkelio II etapas užbaigtas, projekto vertė – 211 mln. Lt
Vilniuje Vakarinio aplinkkelio II etapo statybos darbus, pradėtus prieš kiek daugiau nei dvejus metus, rangovams pavyko pabaigti šešiais mėnesiais anksčiau. Automobiliams nuo šiandien jau atverta šešių eismo ...