- DMN inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Būsimi vairuotojai, besiruošiantys vairavimo egzaminus „Regitroje“ laikyti eksternu, vairavimo mokykloje privalo baigti tik praktinę – 30-ies akademinių valandų vairavimo dalį.
Teoriniai daliai, kuri vairavimo mokyklose trunka 40 akademinių valandų, mokiniai gali ruoštis ir savarankiškai. Mokymasį eksternu daugelis pasirenka laiko taupymo sumetimais arba dėl nepatogaus paskaitų laiko.
Reikalingi dokumentai
Pagrindinis reikalavimas, norintiems laikyti „Regitroje“ vairavimo teorijos egzaminą, kuriam buvo pasiruošta savarankiškai – turėti ne žemesnį kaip vidurinį išsilavinimą. Iš anksto užsiregistravus ir atvykus į “Regitros“ egzaminų centrą laikyti teorijos egzamino, su savimi reikia turėti: asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą, galiojančią sveikatos patikrinimo medicininę pažymą, pirmosios medicininės pagalbos kursų baigimo pažymėjimą, o taip pat vidurinės mokyklos baigimo pažymėjimą arba diplomą, jei esate jį įgiję.
Medicininę pažymą ir sveikatos žinių atestavimo pažymėjimą būsimi vairuotojai gali gauti vairavimo mokykloje, iš anksto susižinoję, kada organizuojami sveikatos patikrinimas ir pirmosios pagalbos kursų paskaita.
Mokinantis vairavimo teorijos savarankiškai, papildomo teorijos egzamino vairavimo mokykloje baigti nereikia. Praktiniam vairavimui pasirinktoje vairavimo mokykloje galima registruotis tik išlaikius teorijos egzaminą „Regitroje“.
Kaina teoriją mokinantis savarankiškai
Kursų kaina, mokinantis vairavimo mokykloje su grupe ir mokinantis savarankiškai skiriasi nežymiai – 150-250 Lt mažiau mokės tie, kurie vairavimo teoriją mokysis eksternu.
Vairavimo mokyklų tinklo „Tiesės.lt“ atstovo P. Jankūno manymu, kainų skirtumas lemia mažąją apsisprendimo mokytis savarankiškai dalį ir pažymi, kad pagrindinis argumentas mokytis eksternu visgi yra laikas, o taip pat charakterio savybės – mokytis savarankiškai dažniau ryžtasi vyresnio amžiaus, savimi pasitikintys žmonės.
Galimybę mokintis savarankiškai vertina teigiamai
Pasak apklaustųjų, tokia mokymosi forma ypač reikalinga tiems, kurie neturi galimybės lankyti paskaitų nustatytomis dienomis ir laiku – auginantiems mažamečius vaikus, dirbantiems pagal slenkantį grafiką bei laikinai išvykstantiems iš Lietuvos. Paklausti, kurio būdu ruošiasi vairavimo teorijos egzaminui, būsimieji vairuotojai nurodė, jog dažniausiai naudojasi specializuotų mokomųjų interneto portalų paslaugomis ir KET taisykles mokosi bei KET bilietus sprendžia internete.
Mokosi virtualioje erdvėje
Vienas iš populiariausių tokio tipo portalų KETbilietai.lt suteikia galimybę pasirinkus konkrečią temą mokytis KET bilietus, išspręsti išmoktos temos testą bei, išsprendus testus iš visų temų, spręsti pagrindinį testą iš maždaug tūkstančio klausimų duomenų bazės.
Tiesa, galimybė virtualiai mokytis vairavimo teorijos yra mokama: vienos dienos prisijungimas prie KET testų, mokant trumpąja SMS žinute, kainuos vieną litą.
Pastebima, jog internete atsiranda vis daugiau puslapių, kur mokytis bei spręsti KET bilietus galima ir nemokamai. KETbilietai.lt rinkodaros vadovas Antanas Minkevičius, paklaustas, kaip vertina spartų tokio tipo nemokamų programų atsiradimą atsakė, jog šiuo metu tendencinga verslą perkėlinėti į virtualią erdvę, tačiau jis nėra linkęs komentuoti ar nemokamos programos yra patikimos. „Įsigaliojus KET pakeitimams KETbilietai.lt sistemoje bilietai atnaujinami per 24 val., puslapio administratoriai lankytojams, parašiusiems komentarą, pateikia atsakymus apie konkrečią situaciją arba KET punktą – už šį darbą yra mokama“ - dėstė A. Minkevičius. Todėl, jo nuomone, lankytojams turėtų būti suprantama, kodėl galimybė naudotis sistema kainuoja vieną litą už dieną.
Specialistų vertinimas
Paklaustas, ar mokiniai pasiruošę teorijos vairavimo egzaminui savarankiškai išlaiko jį prasčiau nei tie, kurie mokėsi vairavimo mokykloje su grupe, „Regitros“ egzaminų metodikos skyriaus specialistas Algimantas Tarabilda teigė, jog tokia tendencija nėra pastebima. Ir siūlo atkreipti dėmesį labiau į tai, kas ir kokiu principu yra mokinama, atsižvelgiant į tai, kad daugelis teorijos egzaminą laiko išmokę klausimus atmintinai.
Tokios pat nuomonės laikosi ir P. Jankūnas. Todėl jo nuomone, yra ypač svarbu vairavimo teorijos mokytis vairavimo mokykloje kartu su grupe, o ne savarankiškai. Jo teigimu, klausimus ir atsakymus mokiniai išmoksta mintinai, o ne realiai suvokia taisyklių esmę. „Kiekviena taisyklė turi daug punktų ir reikalavimų, kuriuos išaiškina ir pažymi instruktorius pamokų metu grupėje. To mokinys bilietuose neperskaitys ir situacijos gerai nesuvoks“, -pažymi P. Jankūnas.
Visiems, kurie vairavimo teoriją pasirinkimo mokytis eksternu, rekomenduojama žymėtis neaiškias KET taisyklių ir KET bilietų vietas, – jūsų vairavimo mokyklos instruktorius privalo atsakyti į visus jums rūpimus klausimus.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Eismo sąlygas naktį sunkins rūkas
Penktadienio naktį eismo sąlygas sunkins rūkas, įspėja Automobilių kelių direkcija. 16 val. duomenimis, dėl dulksnos ir silpno lietaus didžiojoje Lietuvos dalyje magistralinių, krašto ir rajoninių kelių dangos buvo šlapios. Klaipėdo...
-
Į ekonomiškiausio titulą pretenduoja ir dyzeliniai, ir hibridiniai automobiliai3
Jau trečią savaitę vykstančiame konkurse „Metų automobilis 2014” vis didesnio šalies gyventojų dėmesio susilaukia ne tik pretendentai į „Tautos automobilį 2014“. Pastaruoju metu, kai degalinėse paliekamos sumos sudaro ...
-
Keičiamas eismas Vakarinio aplinkkelio, Sidaronių ir Šešuolių gatvėse
Vilniaus miesto savivaldybė informuoja, kad nuo lapkričio 21 dienos keičiamas eismas Vakarinio aplinkkelio, Sidaronių, Šešuolių gatvėse. Iš Sidaronių g. ir Viršuliškių skg. išvažiavimai bus galimi deši...
-
Šiemet vilkikų sukeltiems eismo įvykiams atlyginti BTA jau skyrė 23 mln. litų
Ne gyvybės draudimo bendrovės BTA duomenimis, per 2013 m. 10 mėnesių vilkikų patiriamoms žaloms atlyginti bendrovė skyrė daugiau kaip 23 milijonus litų. O tai yra 5 procentais daugiau nei pernai tuo pačiu laikotarpiu. Vilkikų eismo įvyk...
-
Rytoj 10 Vilniaus autobusų ir troleibusų stotelių savanoriai dalins gerves ir tulpes4
VŠĮ „Savanorių centras“ rytoj Vilniuje rengs akciją „Labas rytas, Vilniau!“, kurios metu 40 savanorių dešimtyje Vilniaus autobusų ir troleibusų stotelių išdalins 3000 gervių ir tulpių. Pasak centro vadov...
-
Rekonstruos dar vieną transeuropinio tinklo kelio E77 ruožą
"Avesko kelių" įmonių grupei priklausanti kelių tiesimo ir tiltų statybos įmonė "Šiaulių plentas" už 32,867 mln. litų rekonstruos transeuropinį kelią Ryga-Kaliningradas. Automobilių kelių direkcija pranešė, jog...
-
Naktį eismo sąlygas sunkins rūkas
Trečiadienio naktį eismo sąlygas sunkins rūkas, perspėja Automobilių kelių direkcija. Be to, vietomis gali palyti, temperatūra kai kur nukris iki 0 laipsnių. 16 val. duomenimis, antradienį Telšių apskrityje bei Akmenės rajone magistralini...
-
Ar Kauno autobusuose ir troleibusuose – saugu?8
Statistika teigia, kad nusikalstamų veikų viešajame transporte mažėja. Vis dėlto visuomenę vis dar sukrečia ciniški chuliganizmo, vagysčių atvejai, o kartais net kraujo dėmės troleibuso salone. ...
-
Kelių direkcijos vadovas: pavasarį penktadalis kelių gali būti nepravažiuojami
Lietuvos automobilių kelių direkcijos vadovas perspėjo, kad trūkstant finansavimo keliams, kitą pavasarį penktadalis šalies kelių gali tapti nepravažiuojami. Skirmanto Skrinsko teigimu, po 2009 metų ekonominės krizės metinis kelių finansavi...
-
Vakarinio aplinkkelio II etapas užbaigtas, projekto vertė – 211 mln. Lt
Vilniuje Vakarinio aplinkkelio II etapo statybos darbus, pradėtus prieš kiek daugiau nei dvejus metus, rangovams pavyko pabaigti šešiais mėnesiais anksčiau. Automobiliams nuo šiandien jau atverta šešių eismo ...