Spalį Lietuvą pasieks naujasis „Subaru WRX STI“ sedanas

Spalį oficialiųjų „Subaru“ atstovų salonuose turėtų pasirodyti naujausias modelis – greičiausio serijinio sedano pasaulyje titulą pelnęs WRX STI.

Šių metų balandį Vokietijos Niurburgringo trasoje keturiskart pasaulio ralio čempionas Tommis Makinenas 20,832 km distanciją standartiniu automobiliu įveikė per 7 min. ir 55 sek. Tai 1 sek. geriau nei prieš metus toje pačioje trasoje „Porsche Panamera“ modeliu su 500 AG varikliu pasiektas rezultatas.

Naujasis WRX STI modelis „Subaru“ istorijoje bus išskirtinis. Pirma, gamintojai vėl grįžta prie sedano kėbulo. Kai 2007 m. pasirodė naujos kartos „Subaru Impreza“, „karščiausia“ jos versija – WRX STI – irgi tapo hečbeku. Antra, nuo šiol WRX ir WRX STI modeliai atskiriami nuo „Impreza“ „šeimos“.



Anksčiau abi turbokompresorinius benzininius variklius turėjusios versijos būdavo vadinamos galingiausiomis kompaktinės klasės „Impreza“ atmainomis. Dabar „Impreza“ lieka 1.5 ir 2.0 litro benzininius bei 2.0 litro turbodyzelinius variklius turinčiu modeliu. O abi galingiausios modifikacijos, priskiriamos „hot hatch“ kategorijai, tampa atskira „Subaru“ modelių medžio „šaka“.

Nors šis modelis sedano kėbulu nėra naujiena (JAV rinkoje „Impreza“ sedanas buvo pardavinėjamas ir anksčiau), naujasis WRX STI skiriasi nuo savo pirmtako. Dar platesni sparnai, sportiškesnės radiatoriaus grotelės, dinamiškumo įspūdį sustiprinantys ortakiai, o užpakalinėje autonobilio dalyje – originalus difuzorius su rūko žibintu. Ir, žinoma, įspūdingas užpakalinis oro aptakas. Beje, paprasčiausią WRX STI versiją bus galima užsisakyti ir be jo.

Kaip ir anksčiau, po variklio gaubtu slypi turbokompresorinis 2457 cm3 darbo tūrio benzininis variklis, kurio maksimali galia – 300 AG (esant 6.000 aps./min.), o sukimo momentas – 407 Nm (esant 4.000 aps./min.).

Iki 100 km/val. WRX STI sedanas įsibėgėja per 5,2 sek., didžiausias jo greitis – 255 km/val., o vidutinės degalų sąnaudos – 10,5 l/100 km.

Mūsų rinkoje WRX STI bus siūlomas tik su 6 laipsnių mechanine transmisija. Vairuotojo reguliuojamas centrinis diferencialas leidžia keisti priekinimas ir užpakaliniams ratams perduodamos galios santykį – standartiškai priekinei ašiai tenka 41, užpakalinei – 59 procentai galios. Taip pat šis modelis turės „SI-Drive“ sistemą: tai variklio darbo reguliavimo programa, leidžianti naudotis taupiu „Intelligent“, sportišku „Sport“ arba maksimaliai automobilio galią išnaudojančiu „Sport Sharp“ režimu.

Nors tokio tipo automobiliai paprastai perkami nelabai galvojant apie jų praktiškumą, WRX STI yra tikrai maloni išimtis. Kai ši modifikacija buvo gaminama hečbeko kėbulu, vairuotojai akcentavo, kad šalia vairuotojui keliamo malonumo atsirado ir komforto jausmas. Sportiška ir standi automobilio pakaba vis dėlto nėra pernelyg „kieta“, kuo pasižymi kai kurie kiti panašaus stiliaus automobiliai. Be to, ir vairuotojas, ir keleiviai įvertins WRX STI salono erdvę, praktiškai nulenkiamus užpakalinių sėdynių nugarėlių atlošus, 420 litrų talpos bagažinę.

Komfortu leis mėgautis automatinė klimato kontrolės sistema, standartinės įrangos sąraše esanti „laisvų rankų“ įranga, garso aparatūra su 10 garsiakalbių bei papildomos įrangos jungtimi, 18 colių lengvojo lydinio ratlankiai, „Xenon“ tipo priekiniai žibintai, „Alcantara“ ir oda aptrauktos sportinės sėdynės, beraktė įėjimo ir variklio paleidimo sistema. Automobilio saugumą užtikrins priekinės ir šoninės saugos oro pagalvės bei šoninės oro užsklandos, ABS, EBD, VDC ir kitos elektroninės sistemos. Klientams bus siūlomos 5 kėbulo spalvų pasirinkimo galimybė – balta, pilka, mėlyna, raudona ir juoda.  


Šiame straipsnyje: Subaru

NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių