Saulės energija varomas lėktuvas pradėjo paskutinį skrydžio etapą

Šveicarijoje sukurtas saulės energija varomas lėktuvas „Solar Impulse“ antradienį pakilo iš pietvakarių Prancūzijos, pradėdamas savo pirmojo tarpžemyninio skrydžio, per kurį šis orlaivis nuskrido iš Europos į Šiaurės Afriką ir grįžo atgal, paskutinį etapą.

Lakūnas Bertrand’as Piccard’as pakėlė lėktuvą iš vieno aerodromo netoli Tulūzos ir pasuko atgal į Šveicarijos miestą Pajerną, iš kurio startavo gegužės 24 dieną, pradėjęs kelionę į Maroko sostinę Rabatą per Madridą.

Modernaus lėktuvo, kuris pagal sparnų plotį prilygsta didžiuliam laineriui „Airbus A340“, bet sveria ne daugiau nei vidutinis šeimyninis automobilis, sparnuose įtaisyta 12 tūkst. saulės baterijų, sukančių keturis variklius. Šis orlaivis gali skraidyti nenutūpdamas ilgiau nei parą, naudodamas akumuliatoriuose sukauptą energiją ir neeikvodamas nė lašo degalų.

„Solar Impulse“ teko savaitę laukti Tulūzoje, kol nusistovės palankūs orai. Antradienį jis pakilo į giedrą padangę ir turėtų atskristi į Pajerną apie 18 val. Grinvičo (21 val. Lietuvos) laiku.

Baigus paskutinį etapą, ši 6 tūkst. kilometrų kelionė bus iki šiol tolimiausias „Solar Impulse“ skrydis. Šis lėktuvas pernai tapo pirmuoju savo klasės orlaiviu, nuskridusiu iš Paryžiaus į Briuselį.

Skrydžio vaizdai tiesiogiai transliuojami B.Piccard’o, kuris taip pat yra apskridęs aplink Žemės rutulį karšto oro balionu, vadovaujamo projekto tinklalapyje www.solarimpulse.com. Šiame projekte taip pat dalyvauja lakūnas Andre Borschbergas, pakaitomis su B.Piccard’u pilotavęs „Solar Impulse“ per vėliausią jo skrydį.

Ši kelionė turi tapti pasiruošimu 2014 metais skrydžiui aplink pasaulį nauju patobulintu saulės energija varomu lėktuvu.

Organizatorių paskelbtame pranešime sakoma, kad „Solar Impulse“ jau pademonstravo savo technologijų patikimumą ir įrodė taupiai naudojantis energiją.

„Solar Impulse“ pirmąkart į istoriją pateko 2010 metų liepą kaip pirmasis pilotuojamas vien saulės energija varomas lėktuvas, išbuvęs ore ilgiau nei parą.

Jam priklauso ilgiausiai trukusio šios klasės orlaivių skrydžio rekordas, pasiektas išbuvus ore virš Šveicarijos 26 valandas 10 minučių ir 19 sekundžių, taip pat aukščio rekordas - 9 235 metrai.



NAUJAUSI KOMENTARAI

xsas

xsas portretas
atrodo jis gali skristi tik tol kol nesibaigia baterijos,nes is saules elemetu jam energijos nepakanka
VISI KOMENTARAI 1

Galerijos

Daugiau straipsnių