Šalčių metu neužvedančių automobilius padaugėja 3 kartus

Oro temperatūrai nukritus žemiau 15 laipsnių šalčio neužvedamų automobilių skaičius padidėja maždaug tris kartus. Su tokiomis problemomis dažniausiai susiduriama pirmųjų staigių šalčių metu, kai vairuotojai dar nėra tinkamai paruošę automobilių žiemos vairavimo sezonui.

„Per šalčius dažniausiai su problemomis suduria didžiųjų miestų gyventojai, kurie automobilius laiko ne garažuose ar požeminėse aikštelėse, o kiemuose ar gatvėse prie namų. Vairuotojai dažniau neužveda senesnių nei 10 metų, ypač dyzelinu varomų automobilių. Radę užšalusius automobilius, dauguma vairuotojų prašo kaimynų ar draugų pagalbos, norėdami pasikrauti savo akumuliatorių nuo kito automobilio akumuliatoriaus. Primename vairuotojams, kad ne visais atvejais tai yra saugu“, – sako „PZU Lietuva“ Žalų departamento direktorius Modestas Žilionis.

Pasak „Melga“ serviso vadovo Gintaro Ledžiaus, krauti akumuliatorių nuo kitos transporto priemonės akumuliatoriaus nerekomenduojama naujesnius nei 10 metų automobilius turintiems vairuotojams, nes dėl krovimo metu atsirandančio stipraus įtampos šuolio gali sugesti automobilio elektronika. Vis dėlto iki 2000 metų pagamintiems automobiliams toks užkūrimo būdas gali padėti. Svarbu laikytis vienos taisyklės – prieš įjungiant elektros srovę, automobilio srovės „tiekėjo“ savininkas turėtų įjungti visas šviesas ir šildymą, kurie maksimalioai padidintų įtampą ir krovimo metu būtų kuo mažesnis jos svyravimas.

Jei automobilio akumuliatorius po nakties šalčių nerodo jokių gyvybės ženklų, tuomet geriausiai kviesti techninę pagalbą, kuri saugiai nugabens automobilį iki remonto dirbtuvių. Jei akumuliatorius dar „gyvas“, bet automobilis neužsiveda, prieš užvedant automobilį patariama trumpam įjungti šviesas.

Kol kas dauguma vairuotojų gana aplaidžiai žiūri į automobilio patikrą prieš žiemą. „Paprastai vairuotojai išsamiai apžiūrai automobilius atveža tik prieš tolimesnes keliones į užsienį  – išsiruošę slidinėti į kalnus, ar ketindami ieškoti saulės Portugalijoje. Paradoksalu, kad dažniausiai profilaktiškai tikrinami naujesni automobiliai. Apskritai pastebime tendenciją, kad vairuotojai suskumba tikrintis automobilį tik susidūrę su pirmomis problemomis, tad Lietuvoje dažniausiai negalioja sena patarlė, kad roges žiemai reikia ruošti dar vasarą. Be to, automobilius žiemai dažniau ruošia ir patikrai atveža būtent moterys“, – sako „Melgos“ direktorius Audrius Čabanas.

Specialistai atkreipia dėmesį, jog esant šaltiems orams būtina papildoma automobilio priežiūra, o jį užvedant padeda keletas praktinių gudrybių:

Akumuliatorius yra jautriausia šalčiui automobilio dalis, ypač, jei jo eksploatavimo laikas eina į pabaigą. Akumuliatorių reikėtų keisti kas tris metus, o įsigyjant naują vertėtų investuoti į aukštesnės kokybės gaminį. 

Akumuliatorius išeikvos mažiau energijos, jei prieš pasukant degimo raktelį įminsite sankabos pedalą.

Šalčių metu nelaikykite automobilio kuro bako apytusčio, nes jame kondensuojasi drėgmė. Be to, apypilnis bakas jums pravers, jei sugesite ir reikės laukti pagalbos – bent nesėdėsite šaltame autobiliyje iki atvyks pagalba, o užklimpus pusnyse turėsite pakankamai kuro, kad galėtumėte išvažiuoti iš kliūčių ruožo.

Nereikia taupyti perkant pigesnius tepalus. Žiemai geriau įsigyti kiek brangesnius sintetinius ar pusiau sintetinius mažo klampumo tepalus. Taip pat pasitikrinkite kuro filtrą.

Patikrinkite variklio aušinimo skysčio kokybę, kad staiga užklupus šalčiams, pasenęs skystis neužšaltų ir nesugadintų variklio.

Specialiu skysčiu sutepkite automobilio spyneles ir durų gumos tarpines.

Prieš žiemos sezoną pasirūpinkite žiemos šalčiams pritaikytu langų plovimo skysčiu.

Svarbu patikrinti kaitinamąsias žvakes, nes juo jų kokybės priklauso automobilio užvedimas šalčių metu.

Jei automobilis neužsiveda, kreipkitės į profesionalią pagalbą kelyje.


Šiame straipsnyje: žiemaautomobilisšaltis

NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių