Rudenį vairuotojai sulauks tikslesnės informacijos apie sąlygas kelyje

Šiemet Lietuvos keliuose bus modernizuota 50 kelių oro sąlygų stotelių – dėl to dar labiau pagerės surenkamų duomenų apie eismo sąlygas patikimumas. Šių stotelių modernizavimas ir įjungimas į praėjusį rudenį startavusią Eismo informacijos sistemą garantuos geresnį vairuotojų informavimą apie kelio dangos būklę, matomumą, kritulių intensyvumą ir kitus svarbius klausimus, kylančius kelyje.

„Naujos kelių oro sąlygų stotelės galės teikti tikslesnę informaciją apie oro temperatūrą bei drėgmę, kritulių intensyvumą, matomumo nuotolį, vėjo kryptį ir greitį, kelio dangos paviršiaus būklę: vandens, sniego ir ledo ant kelio paviršiaus storį, sukibimo koeficientą“, – teigia modernizaciją atliekančios intelektualių inžinerinių sprendimų bendrovės „Fima“ sprendimų departamento direktorius Rokas Šlekys. Problemų kelia tai, jog šiuo metu keliuose esančios stotelės yra pagamintos prieš 13 metų ir yra technologiškai pasenusios. Be to, jos yra keleto skirtingų gamintojų, jų modifikacijos skiriasi, tad sunku garantuoti darnų sistemos funkcionavimą.   

Kelių oro sąlygų stotelių modernizaciją planuojama atlikti iki šių metų rugpjūčio pabaigos. Šiuo metu Lietuvos valstybinės reikšmės keliuose yra beveik 100 kelių oro sąlygų stotelių. Daugiau nei 40 iš jų yra modernios ir buvo įrengtos pernai, kartu su automatine oro sąlygų stebėjimo įranga, vaizdo kameromis bei eismo intensyvumo skaitikliais. Likusioms senesnėms 50 skirtingų gamintojų stotelių reikia atnaujinimo. 

Keliuose esančius įrenginius jungia Eismo informacijos sistema, kaupianti duomenis apie kelius ir jų būklę. Ateityje šią sistemą planuojama tobulinti plečiant jos funkcionalumą: įdiegiant kintamus kelio ženklus, įrengiant vaizdo kameras bei modernias automobilių svėrimo kelyje sistemas, kurios padėtų nustatyti ir taikyti baudas transporto priemonėms, viršijančioms svorio limitą konkrečiame kelyje.

Kelių oro sąlygų stotelių modernizavimo darbai tęsia įgyvendinamą Valstybinės reikšmės kelių eismo informacinės sistemos projektą, kurio pagrindinis etapas, Eismo informacinės sistemos įdiegimas, buvo baigtas 2011 metų rudenį. Tai pirmoji tokia sistema Baltijos šalyse, leidžianti realiuoju laiku stebėti situaciją šalies keliuose apsilankius portale www.eismoinfo.lt. 

„Šis interneto tinklapis tapo labai populiarus jau nuo pirmosios jo veikimo dienos. Vartotojai ne tik naudojasi Eismo informacinės sistemos teikiama informacija, bet ir aktyviai siūlo, kaip ją patobulinti. Pastebėta, kad kartais skirtingų oro sąlygų stotelių duomenų teikimas nesutampa, todėl, norint užtikrinti patikimą sistemos funkcionavimą bei tikslių duomenų teikimą vartotojams, būtina dalį jų modernizuoti“, – teigia Lietuvos automobilių kelių direkcijos (LAKD) prie Susisiekimo ministerijos eismo informacijos ir valdymo skyriaus vedėjas Gintaras Cilcius.




NAUJAUSI KOMENTARAI

aaa

aaa portretas
Šaunu aišku žinoti, kas vyksta Lietuvos keliuose, kai sėdi šiltai namuose prie kompiuterio. Bet kai esi kelionėje iš to nauda maža. Kažin, kada Lietuvoje pradės veikti TMC (Traffic message channel) ?

To aaa

To aaa portretas
Pritariu. Kazkaip noretusi, kai sedi prie vairo tos informacijos: kur remontas, kur kamsciai (kartais ir Lietuvoje jie buna) ir kt. Kazkada nezinodamas nuo Kelmes vykau iki kryzkalnio - prasikeikiau. Aplink butu greiciau, saugiau ir masinai sveikiau
VISI KOMENTARAI 2

Galerijos

Daugiau straipsnių