„Renault-Douai“ švenčia 40 metų jubiliejų

„Georges Besse“ automobilių gamykla, veikianti šiauriniame Prancūzijos mieste Douai, švenčia savo 40-ies metų veiklos jubiliejų.

Tai vienintelė „Renault grupei“ priklausanti automobilių gamykla, gaminanti „New Scénic“, „New Grand Scénic“ ir „New Mégane Coupé-Cabriolet“ automobilių modelius.

Douai mieste įsikūrusi gamykla yra didžiausia „Renault“ gamykla visoje Prancūzijoje pagal darbuotojų skaičių (personalą sudaro 5100 darbuotojų) bei pagal pagaminamų automobilių skaičių (2009 m. pagaminta 170 000 automobilių). Per pastaruosius 40 metų gamykla iš viso pagamino 9,2 milijonus transporto priemonių.

Nuo 1970 metų šioje gamykloje buvo pagaminti didžiausios sėkmės rinkoje sulaukę automobilių modeliai, tokie kaip „Renault 11“, „Renault 19“ ir neseniai rinkai pristatytos trys „Renault Scénic“ modelių kartos.

„Renault-Douai“ buvo įkurta 1970 metais, siekiant padidinti grupės gamybinius pajėgumus Prancūzijoje. Nuo 1960 iki 1970 metų „Renault“ automobilių pardavimai pasaulyje padvigubėjo ir tuometinės gamyklos nepajėgė patenkinti padidėjusios paklausos. Todėl septintajame dešimtmetyje grupė atidarė keletą naujų gamyklų: 1962 m. pastatyta gamykla Valjadolido mieste (Ispanija), 1964 m. gamykla įkurta Sandovilyje (Prancūzija), o 1969 m. –  Bursoje (Turkija)

Douai regionas, kuriame „Renault“ atidarė savo gamyklą, buvo smarkiai paveiktas kasybos ir tekstilės industrijas sukrėtusios krizės. Šią vietovę bendrovė pasirinko dėl patogios geografinės padėties pačioje Vakarų Europos širdyje.

Darbai prasidėjo 1970 m. gegužės 26 d., o tų pačių metų rugsėjį buvo pasamdyti pirmieji darbuotojai. Pradžioje gamykla gamino automobilių kėbulų dalis kitiems fabrikams, tačiau nuo 1974 m. gruodžio buvo pradėti gaminti ir patys automobiliai. Pirmasis šioje gamykloje dienos šviesą išvydęs automobilis buvo „Renault 5“. 1976 metais „Douai“ pradėjo specializuotis vidutinio dydžio sedanų gamyboje: iš pradžių buvo gaminami „Renault 14“, vėliau, 1981 m., pradėti gaminti „Renault 9“ modeliai, 1983 m. „Renault 11“, 1986 m. „Renault 21“, o 1988 m. – „Renault 19“. 1995 m. gamykla pradėjo gaminti pirmos kartos „Mégane“ modelius.

1996 metais Douai gamykla pirmoji pasaulyje pagamino kompaktišką daugiafunkcinį MPV modelį – pirmos kartos „Scénic“, kuris sukėlė tikrą revoliuciją Europos automobilių rinkoje. 2003 – 2009 metais šiame automobilių fabrike taip pat buvo gaminami antros kartos „Scénic“ modeliai. Šiuo metu Douai gamykla gamina „New Scénic“, „Grand Scénic“ bei „New Mégane Coupé-Cabriolet“ automobilius. 

„Renault Douai“: svarbiausi skaičiai

2010 m. gamyklos darbuotojų skaičius: 5100

Kasdien pagaminamų automobilių skaičius: 1000

2009 m. pagamintų automobilių skaičius: 170 000

Nuo gamyklos atidarymo pagamintų automobilių skaičius: 9,2 milijonai

Aplinkosaugos sertifikatas: ISO 14 001

„Renault“ veikla Nord-Pas-de-Calais regione:

„Renault“ yra didžiausia pramoninės gamybos bendrovė visame šiaurės Prancūzijos Nord-Pas-de-Calais regione. Šiame regione grupei priklauso keturios gamyklos: „Georges Besse“ gamykla Douai mieste („Scénic“, „Grand Scénic“ ir „Mégane Coupé-Cabriolet“), „Maubeuge Construction Automobile“ („Kangoo“, „Kangoo be bop“, „Kangoo Express“), „Française de Mécanique“, veikianti Douvrino mieste (1,2 l talpos benzino varikliai) ir „STA Ruitz“ (automatinės pavarų dėžės). Visos keturios gamyklos griežtai laikosi aplinkosaugos reikalavimų ir yra sertifikuotos kaip atitinkančios ISO 14001 standartą.

Vadovaudamasi savo šūkiu „Laikas keistis“ (angl. „Drive the Change“), „Renault“ ruošiasi naujam veiklos etapui Nord-Pas-de-Calais regione. 2011 metais grupė pradės gaminti „Kangoo Express ZE“ modelį – pirmąjį elektra varomą lengvąjį automobilį, kuris bus prieinamas visiems norintiems jį įsigyti.

„Renault“ Prancūzijoje

„Renault“ bendrovė įvairiose šalyse turi 38  pramonines gamyklas, iš kurių 14 veikia Prancūzijoje. Pirmoje 2010 m. pusėje, šiose 14 gamyklų iš viso dirbo 30 000 darbuotojų. Per šį laikotarpį jose pagaminta 347 237 automobilių.

Chronologija:

1970 m.   Atidaryta „Douai“ gamykla
1975 m.   Pradedama „Renault 5“ gamyba
1976 m.   Pradedama „Renault 14“ gamyba
1980 m.   „Fuego“ gamybos pradžia
1982 m. Pradedamas gaminti „Renault 9“, kuris 1982 m. paskelbtas „Metų automobiliu“
1983 m.   Prasideda „Renault 11“ gamyba
1986 m.   „Renault 21“ gamybos pradžia
1988 m. Pradedamas gaminti „Renault 19“, kuris 1990 m. tapo „Metų automobiliu“
1993 m.   „Renault Douai“ gamykla pakeičia pavadinimą į  „Georges Besse“
1994 m.   Pradedamos eksploatuoti Hitachi 5400T staklės
1995 m.   Prasideda „Mégane“ gamyba
1996 m.   Pradedamas gaminti „Scénic“, 1997 metais pelnęs „Metų automobilio“ titulą
1997 m.   „Georges Besse“ gamykla pagal Prancūzijos įstatymus įteisinama kaip partnerystė
2000 m.   Pradedamas gaminti „Scénic RX4“
2002 m.   Pradedamas gaminti penkių durelių sedanas „Mégane II“; Pastatoma nauja kėbulų gamykla ir vaško įpurškimo dirbtuvė (iš viso investuota 500 milijonų eurų)
2003 m.   Pradedami gaminti „Scénic II“ ir „Mégane II Coupé-Cabriolet“modeliai
2004 m.   „Grand Scénic“ gamybos pradžia
2006 m.   Pagaminamas tūkstantasis „Scénic II“ automobilis
2009 m.   Pristatomi „Scénic“ ir  „Grand Scénic III“ modeliai
2010 m.   Pristatomas „Mégane Coupé-Cabriolet“


Šiame straipsnyje: Renault

NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių