- DMN inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Kasmet teisė vairuoti Lietuvoje suteikiama kelioms dešimtims neįgaliųjų asmenų. Jų siekį laisvai judėti padeda įgyvendinti keletas vairavimo mokyklų, rengiančių kursus neįgaliesiems. Valstybės įmonė „Regitra“ šiems vairuotojams sudaro išskirtines sąlygas laikyti egzaminus.
Išskirtiniai klientai
Pasak „Regitros“ Egzaminų metodikos skyriaus vyriausiojo specialisto Algimanto Tarabildos, valstybės įmonė bendradarbiauja su mokymo įstaigomis, kurios rengia vairavimo mokymo kursus neįgaliesiems, su jomis derinami ir egzaminų organizavimo klausimai.
„Žmonės su negalia yra mūsų išskirtiniai klientai, mes stengiamės prisitaikyti prie jų galimybių,“- sako A.Tarabilda.
Jei į egzaminus užsiregistruoja žmogus, turintis judėjimo negalią, egzamino laikas ir net vieta gali būti derinama individualiai.
„Jei žmogus gali keliauti savarankiškai, jis pats atvyksta į egzaminus „Regitroje“, o tais atvejais, kai atvykti negali – mūsų egzaminuotojai vyksta į įstaigas, kur rengiami vairavimo neįgaliesiems kursai. Kartais egzaminas gali užtrukti ir keletą dienų – viena diena skiriama teorijos žinioms, kita – praktiniams įgūdžiams patikrinti,“- pasakoja A.Tarabilda.
Tokia praktika dažniau taikoma, kai įgyti vairavimo teisę siekia asmenys rajonuose. Didmiesčiuose dažniausiai į egzaminus „Regitroje“ atvyksta visa grupė mokinių iš neįgaliųjų vairavimo mokymo įstaigos.
Vairavimo egzaminas paprastai vyksta su vairavimo įstaigos automobiliu, kuriuo negalią turintis žmogus ir mokėsi vairuoti. Vairuotojus egzaminuojanti valstybės įmonė savo automobilių parke neturi transporto priemonių, pritaikytų neįgaliesiems. „Taip yra dėl to, kad specialiai įrengtas automobilis gali tikti tik keletui žmonių, o kitais atvejais jį tektų pritaikyti kiekvieno vairuotojo poreikiams. Juk kiekvieno žmogaus negalia yra individuali,“- sako A.Tarabilda.
Galimybė vairuoti tapo būtinybe
„Regitros“ specialistų teigimu, žmonių su negalia siekis judėti nepriklausomai yra kur kas didesnis nei kitų vairuotojų, o jų įgūdžiai puikiai valdyti transporto priemonę per egzaminus neretai nustebina egzaminuotojus.
Vairavimo kursus neįgaliesiems organizuojančios Lietuvos žmonių su stuburo pažeidimais asociacijos prezidentas Edmundas Buklys pažymi, jog žmonėms, turintiems judėjimo sutrikimų, galimybė vairuoti nuosavą automobilį šiandien tampa būtinybe. „Nors tvirtinama, kad viešasis transportas yra pritaikytas neįgaliesiems, pabandykime įsivaizduoti, ar lengva žmogui vežimėlyje juo pasinaudoti, ypač piko metu,“- sako E.Buklys.
Pasak E.Buklio, vairuoti automobilį apsisprendžia įvairaus amžiaus žmonės su negalia, nors daugumos pradedančiųjų vairuotojų amžius - iki 30 metų, vis daugiau žmonių ryžtasis išmokti vairuoti ir perkopę 40 ar 50 metų ribą.
Kiekvienas atvejis - unikalus
Dažniausias žmonėms kylantis klausimas – kokios negalios ir ligos riboja teisę vairuoti. Tai sprendžia sveikatos priežiūros įstaigos medikai, atlikę sveikatos patikrinimą privalomą visiems vairuotojams.
Pasak „Regitros“ specialistų, atsižvelgiant į medikų pateiktas išvadas sveikatos pažymoje, vairuotojams su negalia neretai išduodami vairuotojo pažymėjimai, kuriuose nurodomi ir tam tikri apribojimai (pvz., greitis - iki 100 km/h, automobilio modifikacija, ar reikalingas ortopedinis įrenginys, ir kt.). Būtent sveikatos pažymoje nurodoma, ar asmenys patys gali vairuoti lengvuosius automobilius su automatine pavarų dėže, ar jie turi būti techniškai pritaikyti ir su rankiniu valdymu.
„Neretai medikai net nežino, kaip užpildyti sveikatos pažymą. Jiems tenka spręsti ne tik su medicina susijusį klausimą, bet ir techninį, susijusį su automobiliu. Ne kiekvienas medikas turi žinių, kaip ir kas konkrečiai turi būti pakeista transporto priemonėje, kad juo galėtų važiuoti konkretus asmuo su negalia,” – sako A. Tarabilda.
Lietuvoje žmonėms su negalia vairavimo kursai pradėti rengti tik daugiau nei prieš dešimtmetį.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Eismo sąlygas naktį sunkins rūkas
Penktadienio naktį eismo sąlygas sunkins rūkas, įspėja Automobilių kelių direkcija. 16 val. duomenimis, dėl dulksnos ir silpno lietaus didžiojoje Lietuvos dalyje magistralinių, krašto ir rajoninių kelių dangos buvo šlapios. Klaipėdo...
-
Į ekonomiškiausio titulą pretenduoja ir dyzeliniai, ir hibridiniai automobiliai3
Jau trečią savaitę vykstančiame konkurse „Metų automobilis 2014” vis didesnio šalies gyventojų dėmesio susilaukia ne tik pretendentai į „Tautos automobilį 2014“. Pastaruoju metu, kai degalinėse paliekamos sumos sudaro ...
-
Keičiamas eismas Vakarinio aplinkkelio, Sidaronių ir Šešuolių gatvėse
Vilniaus miesto savivaldybė informuoja, kad nuo lapkričio 21 dienos keičiamas eismas Vakarinio aplinkkelio, Sidaronių, Šešuolių gatvėse. Iš Sidaronių g. ir Viršuliškių skg. išvažiavimai bus galimi deši...
-
Šiemet vilkikų sukeltiems eismo įvykiams atlyginti BTA jau skyrė 23 mln. litų
Ne gyvybės draudimo bendrovės BTA duomenimis, per 2013 m. 10 mėnesių vilkikų patiriamoms žaloms atlyginti bendrovė skyrė daugiau kaip 23 milijonus litų. O tai yra 5 procentais daugiau nei pernai tuo pačiu laikotarpiu. Vilkikų eismo įvyk...
-
Rytoj 10 Vilniaus autobusų ir troleibusų stotelių savanoriai dalins gerves ir tulpes4
VŠĮ „Savanorių centras“ rytoj Vilniuje rengs akciją „Labas rytas, Vilniau!“, kurios metu 40 savanorių dešimtyje Vilniaus autobusų ir troleibusų stotelių išdalins 3000 gervių ir tulpių. Pasak centro vadov...
-
Rekonstruos dar vieną transeuropinio tinklo kelio E77 ruožą
"Avesko kelių" įmonių grupei priklausanti kelių tiesimo ir tiltų statybos įmonė "Šiaulių plentas" už 32,867 mln. litų rekonstruos transeuropinį kelią Ryga-Kaliningradas. Automobilių kelių direkcija pranešė, jog...
-
Naktį eismo sąlygas sunkins rūkas
Trečiadienio naktį eismo sąlygas sunkins rūkas, perspėja Automobilių kelių direkcija. Be to, vietomis gali palyti, temperatūra kai kur nukris iki 0 laipsnių. 16 val. duomenimis, antradienį Telšių apskrityje bei Akmenės rajone magistralini...
-
Ar Kauno autobusuose ir troleibusuose – saugu?8
Statistika teigia, kad nusikalstamų veikų viešajame transporte mažėja. Vis dėlto visuomenę vis dar sukrečia ciniški chuliganizmo, vagysčių atvejai, o kartais net kraujo dėmės troleibuso salone. ...
-
Kelių direkcijos vadovas: pavasarį penktadalis kelių gali būti nepravažiuojami
Lietuvos automobilių kelių direkcijos vadovas perspėjo, kad trūkstant finansavimo keliams, kitą pavasarį penktadalis šalies kelių gali tapti nepravažiuojami. Skirmanto Skrinsko teigimu, po 2009 metų ekonominės krizės metinis kelių finansavi...
-
Vakarinio aplinkkelio II etapas užbaigtas, projekto vertė – 211 mln. Lt
Vilniuje Vakarinio aplinkkelio II etapo statybos darbus, pradėtus prieš kiek daugiau nei dvejus metus, rangovams pavyko pabaigti šešiais mėnesiais anksčiau. Automobiliams nuo šiandien jau atverta šešių eismo ...