Reaktoriai atgabenti į „Mažeikių naftą"

Pentadienį vakare du įspūdingo dydžio reaktoriai pagaliau baigė savo kelionę. Itin didelio gyventojų dėmesio sulaukęs krovinys atgabentas į bendrovę „Mažeikių nafta". Reaktoriai bus naudojami gaminant mažiau sieros turintį dyzeliną.

„Krovinys sėkmingai pasiekė savo kelionės tikslą“, – patvirtino krovinį gabenusios bendrovės „Arijus" atstovė Violeta Ulevičienė.

Reaktoriai barža atplukdyti iš Ispanijos Gijono uosto. Vieno reaktoriaus svoris - apie 535 tonos, ilgis 33 metrai, o aukštis beveik 6 metrai.

Reaktoriai iš Klaipėdos jūrų uosto pajudėjo birželio 17 dieną. Krovinio gabenimo maršrutas nusidriekė per Klaipėdos, Kretingos, Plungės, Skuodo ir Mažeikių rajonus.

Reaktorius „Mažeikių nafta" įsigijo, įgyvendindama gamyklos modernizacijos programą bei siekdama įvykdyti ES aplinkosauginius reikalavimus, įsigaliosiančius nuo kitų metų. Įrenginiai skirti dyzelino su mažesniu sieros kiekiu gamybai. Švaresnis kuras neterš aplinkos, sumažins neigiamą išmetamų dujų poveikį žmonių sveikatai.

Abu reaktoriai gabenami tamsiuoju paros laiku. Tokį krovinį vežančio transporto greitis yra vidutiniškai 5 km per valandą. Reaktoriai gabenami ne regiono, o daugiausia krašto keliais.

Lietuvoje tokio dydžio krovinys dar nebuvo gabentas.

„Mažeikių nafta", belaukdama įspūdingo krovinio, surašė reaktorių kelionės per Vakarų Lietuvą dienoraštį. Pateikiame įdomesnius įvykius:

Birželio 17-oji, 23.55 val. - birželio 18-oji, 3.10 val. Nuvažiuotas atstumas - 39,2 kilometrai.

Sunkiasvorių reaktorių gabenimo operacija tapo puikia atrakcija Klaipėdos miestui. Patys didžiausi smalsuoliai pažiūrėti į Malkų terminalo prieigose stovintį krovinį-milžiną rinkosi dar gerokai prieš vidurnaktį. Kiekvieną sunkiasvorės kolonos pravažiuotą kilometrą mieste fiksavo daugybė profesionalių ir mėgėjiškų kamerų, fotoaparatų. Ypač daug smalsuolių rikiavosi prie kiekvieno sudėtingesnio posūkio ir žiedų. Visi laukė intrigos, sensacijos, bet buvo nuvilti - rekordinio dydžio krovinys 1-ojo etapo tikslą pasiekė sėkmingai.

23.55 val. - krovinys pajuda ir sėkmingai įveikia pirmąjį posūkį. Pirmąjį „Mammoet" vilkiką vairuoja olandų ekipažas, antrąjį - suomiai. Vairuotojai - savo darbo žinovai, tad į projektų vadovų racijas greitai atskrieja transportavimo koordinatoriaus nurodymas judėti greičiau.

0.13 val. - policijai Jūrininkų pr. tenka skubiai krapštyti nesupratingus smalsuolius, užėmusius specialiai reaktoriams pravežti nutiestą pralaidą. Žiūrovai greit išsilaksto, pravažiuojama be trikdžių.

0.40 val. - Šilutės pl. dar vienas nesusipratimas su krovinio kelyje netikėtai atsidūrusiu vairuotoju. Policija greitai pašalina kliūtį. Projekto vadovai kiek nerimauja dėl Šilutės pl. esančios požeminės perėjos tvirtumo: reaktoriai ją pravažiuoja sėkmingai, taip pat sėkmingai apvažiuojamas pirmasis - Baltijos - žiedas.

0.50 min. - Sendvario žiede abu vilkikai apvažiuoja garbės ratą, nes taip lengviau išlenkti posūkį iš Šilutės plento į Tilžės gatvę, ir... čia pirmąkart stabtelima ilgesnei pauzei. Suderintus grafikus „aplenkusi" kolona turi palaukti, kol pravažiuos traukinio sąstatas ir geležinkelininkai krovinio transportavimui paruoš Tilžės pervažą. Smalsuoliai turi į ką paganyti akis: kas fotografuojasi prie didžiųjų vilkikų, kas stebi subruzdimą pervažoje. Žmonių, kaip per „Jūros šventę". Pervaža netrukus įveikiama sėkmingai. Sėkmingai apvažiuojamas Jakų žiedas.

1.36 val. - kolona iš Klaipėdos Liepojos plentu pasuka Jokūbavo kryptimi. Operacijos vadovų komplimentai policijos pareigūnams - nuo kelio itin operatyviai pašalinamos bet kokios kliūtys: ar tai būtų nuvirtęs kelio ženklas, ar išsiblaškęs ežiukas... Jį pareigūnai išgelbsti jau Jokūbave.

1.55 val. - rekordinis krovinys privažiuoja tiltą per Baukštės upelį, kuris uždengtas specialia plieno rampa. Jų specialiai šiai operacijai buvo pagamintos net dvi. Plieninės konstrukcijos pirmąją kelionės naktį buvo sumontuotos ant esamų Baukštės ir Babrūnės upelių. Abi konstrukcijos atlaikė reaktorių svorį ir, vos jiems pravažiavus, buvo skubiai išmontuotos ir vežamos maršruto priekyje dar laukiantiems tiltams tvirtinti. Beje, ties tiltu per Baukštę nutrūko nuo pat Klaipėdos krovinį lydėjusių ratuotų smalsuolių grandinė, nes, praleidus reaktorius, eismas kelyje vėl buvo sustabdytas. 

2.10 val. - reaktoriai pasiekia ir ramiai kerta miegantį Plikių kaimą.

2.22 val. - kolona įvažiuoja į Jokūbavą. Čia laukia vienas didžiausių išbandymų: vilkikai turės įveikti statų posūkį į kairę. Su kryžkelėje gyvenančiais žmonėmis operacijos vadovai sako iš anksto suderėję, kad dėl rekordinio krovinio gerokai nukentės jų sodai. Jokūbaviškiai neprieštaravo. Sako, jau ne pirmas kartas... Posūkiui kelionės grafike numatyta visa valanda. Šalia jo vėl būriuojasi smalsuolių būreliai. Patyręs „Mammoet" ekipažas susitvarko vos per keliolika minučių.

2.45 val. - kelionė žvyrkeliu Dupulčių link. Toks maršrutas neatsitiktinis - reaktoriai turi apvažiuoti Kretingą. Važiuojama lėčiau ir atsargiau.

Apie 3 val. - pasiekiama pirmoji maršruto stotelė - Dupulčiai. Reaktorių-rekordininką ima „lankyti" kaimo žmonės - suaugusieji, jaunimas, vaikai. Prie mašinų rengiamos fotosesijos.

5.30 val. - į Dupulčių apylinkes atvyksta VST darbuotojai. Jie pirmiausia apžiūri ir įvertina krovinį, dėl kurio teko gerokai paplušėti, o tada jau imasi tvarkyti „nukarpytas" elektros linijas. Tam, kad reaktoriai saugiai pravažiuotų pirmojo etapo maršrutą, elektros energijos tiekimas dar pavakarę buvo nutrauktas 400 vartotojų. Iki kelionės pabaigos tokį nepatogumą dar teks patirti maždaug 2000 elektros energijos naudotojų.

 



NAUJAUSI KOMENTARAI

SUSIJĘ STRAIPSNIAI

Galerijos

Daugiau straipsnių