Privilegija, kuria nebus kam naudotis

Liepos viduryje sostinės taryba apsispręs, ar atleisti nuo automobilių statymo mokesčio mažus ir ekologiškus automobilius. Dauguma privilegijų laukiančių vairuotojų gali nurimti - į laimingųjų sąrašą pretenduoja vos trys automobilių gamintojai, rašo „Vilniaus diena".

„Smartų" - apie 100

Pagal miesto savivaldybėje parengtą projektą, lengvata bus taikoma vairuotojams, kurių transporto priemonės ne ilgesnės kaip 2,7 m, o variklių išmetamų teršalų kiekis atitinka ekologijos standartą EURO-4. Šiuos du parametrus atitinka vos trijų gamintojų automobiliai: „Smart", „Aixam" ir „Obvio".

„Apie tokį svarstomą projektą nieko nežinojau, tačiau esu girdėjusi, kad automobiliams „Smart" užsienyje taikomos lengvatos. Už stovėjimą tenka mokėti kasdien, tad džiaugiuosi, kad ir Vilniaus valdžią aplankė geros mintys. Esu už tai, kad automobiliai kuo mažiau terštų aplinką", - patenkinta kalbėjo 20-metė „Smarto" vairuotoja Agnė Janulytė.

Ekonomiką studijuojanti mergina taptų tik viena iš nedaugelio savivaldybės privilegijų sulauksiančių vairuotojų. „Regitros" duomenimis, Lietuvoje iš viso yra apie 100 automobilių „Smart". Naujas toks automobilis kainuoja 30 tūkst. litų.

Ne itin populiarus

Šių keturračių gamintojas yra koncernas „Mercedes-Benz", tačiau savo atstovybės Lietuvoje jis neturi. Vilniuje, Klaipėdoje ir Nidoje 10 „Smartų" nuomojanti įmonė „Satrus" šiuos mažylius pirko Vokietijoje.

„Artimesnė atstovybė buvo Varšuvoje, tačiau pasiūlytos kainos buvo apie 15 proc. didesnės. Lietuvoje „Smartams" techninės priežiūros paslaugas teikia „Mercedes-Benz" atstovybė, tačiau jų kainos kosminės. Jeigu reikia kokių detalių, perkame iš privačių importuotojų", - „Vilniaus dienai" teigė „Satruso" nuomos vadovas Remigijus Rauluševičius.

Iš savivaldybės atrinktos trijulės lietuviams geriausiai žinomas „Smarto" vardas, kiti du pavadinimai, ko gera, girdėti tik automobilių fanatikams. „Reikia pripažinti: nors tai ekonomiška ir ekologiška transporto priemonė, 100 km sunaudojanti 2,9 l dyzelino, į aplinką išskirianti tik 77 g/km anglies dvideginio, tačiau automobiliai  „Aixam" Lietuvoje nėra populiarūs", - sakė šiam gamintojui atstovaujančios bendrovės „Keturciklis" direktorius Ričardas Bartuškevičius.

Automobiliu nevadina

Šiemet Lietuvoje parduotas tik vienas nuo 33 tūkst. litų kainuojantis automobilis „Aixam", pernai - 8. Tai geriausias rezultatas nuo 2003-ųjų, kai „Keturciklis" mūsų šalyje klientams pasiūlė šių ekologiškų mašinyčių.

Daugumoje šalių automobilius „Aixam" gali vairuoti bet kas. Lietuvoje nuo liepos 1 d. šis keturratis priskirtas AM kategorijai (mopedų klasei), jos pažymėjimą gali turėti kiekvienas, sulaukęs 15 metų. „Nors „Aixam" turi stogą, langus, šildymą ir kitus komforto įrenginius, galima sakyti, kad tai ne automobilis, o tiesiog transporto priemonė. Ji labai lengva, sveria iki 400 kg ir priskiriama kitai kategorijai nei, tarkime, „Smart", - aiškino R.Bartuškevičius.

Trečias gamintojas, atsidūręs Vilniaus savivaldybės laimingųjų sąraše, - braziliškas „Obvio". Naujas automobilis „Obvio" kainuoja apie 138 tūkst. litų. Kol kas lietuviai su šia mašina neturi nieko bendra, o pagrindinė šių automobilių pardavimo rinka yra JAV.

Apačioje – „Obvio“ ir „Aixam“ automobiliai.



NAUJAUSI KOMENTARAI

SUSIJĘ STRAIPSNIAI

Galerijos

Daugiau straipsnių