- DMN inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
„Volvo Trucks“ pristato variklį, pritaikytą griežtiems „Euro 6“ aplinkosaugos standartams. Azoto oksidų emisija sumažėjo 77 proc., o išmetamosiose dujose esančių kietųjų dalelių kiekis sumažintas perpus. 460 AG „Volvo D13“, esantis daugiau nei trečdalyje visų „Volvo” sunkvežimių, yra pirmasis variklis, sukurtas pagal „Euro 6“ reikalavimus.
„Volvo FH“ sunkvežimio variklių gamą papildo naujasis 460 AG „Euro 6“ variklis, pritaikytas greitam ir ekonomiškam krovinių gabenimui. Pirmieji sunkvežimiai su naujaisiais varikliais bus pristatyti 2013 metų pavasarį“, – sakė „Volvo Trucks“ variklių strategijos ir planavimo skyriaus vadovas Matsas Franzénas.
Naujų „Euro 6“ reikalavimus atitinkančių sunkvežimių paklausa kol kas yra kukli. Nors transporto priemones jau galima sertifikuoti pagal naujas taisykles nuo 2012 m. vasario, praeis dar dveji metai, kol šie reikalavimai taps privalomi visiems naujiems sunkvežimiams. Dėl griežtų emisijos reikalavimų diegiami pažangūs variklių sprendimai, reikalaujantys daug naujų komponentų. Didesnę jų kainą vežėjams iš dalies gali kompensuoti įvairios finansinės paskatos ir lengvatos, taikomos gabenant krovinius regionuose ir tolimaisiais reisais Europoje.
„Šiuo metu sunku numatyti būsimą paklausą. Siūlydami savo populiaraus variklio modifikaciją pagal „Euro 6“ standartus, mes patenkiname didelės savo klientų dalies poreikius. Kiti „Euro 6“ reikalavimus atitinkantys varikliai bus pristatyti gerokai prieš šių reikalavimų įsigaliojimą 2014 m. sausio 1 d.“, – sakė M. Franzénas.
Išbandyta ir patikrinta technologija
„Euro 6“ standartus atitinkantis „Volvo D13“ variklis sukurtas remiantis „Volvo“ išbandyta ir patikrinta „Euro 5“ variklio technologija. Kaip ir jo pirmtakas, „Volvo D13“ yra vienaeilis šešių cilindrų variklis su siurbliais–purkštuvais ir katalizine išmetamųjų dujų apdorojimo sistema (SCR). Tam, kad variklis atitiktų naujuosius išmetamųjų dujų emisijos reikalavimus, jame taip pat įdiegtos išmetamųjų dujų recirkuliavimo (EGR) bei dyzelino dalelių filtro (DPF) sistemos, kurias „Volvo Trucks“ jau keletą metų naudoja JAV ir Japonijos rinkose parduodamuose sunkvežimiuose. Lyginant su „Euro 5“ varikliu, „Euro 6“ variklio azoto oksidų emisija sumažinta 77 proc., o išmetamų kietųjų dalelių kiekis sumažėjo per pusę.
Pagrindinis dėmesys degalų ekonomijai ir patikimumui
SCR sistema, kuri išmetamosiose dujose esančius azoto oksidus paverčia nekenksmingomis azoto dujomis ir vandens garais, kartu su kietųjų dalelių filtru yra integruota į vieną bloką. Šis kompaktiškas blokas užima labai nedaug vietos. Dalelių filtras sulaiko ir sudegina išmetamosiose dujose esančias mikroskopines kietąsias daleles, o jo regeneracija vyksta automatiškai eksploatavimo metu. Pagrindinė EGR paskirtis – padidinti išmetamųjų dujų temperatūrą kai variklis nėra pakankamai įšilęs ir negali įkaitinti išmetamųjų dujų bent iki 250 °C. Esant tokiai temperatūrai SCR sistema veikia optimaliai. Kitaip nei tradicinėse EGR sistemose, kuriose recirkuliuotos išmetamosios dujos atvėsinamos, kad sumažėtų variklio temperatūra ir į aplinką patektų mažiau azoto oksidų, „Euro 6“ variklyje įdiegta EGR sistema važiuojant greitkeliu dažniausiai nėra naudojama, todėl važiavimo metu ji neturi įtakos degalų sąnaudoms.
Apie „Euro 6“
Į aplinką išmetama tik viena penktoji „Euro 6“ išmetamų azoto oksidų. Į aplinką patenka dvigubai mažiau kietųjų dalelių, palyginti su „Euro 5“. Emisijos standarto reikalavimus bus privaloma atitikti aplinkos temperatūrai esant iki –7 °C. Išmetamųjų teršalų teisės aktuose reglamentuojama: azoto oksidai (NOx), kietosios dalelės (masė), kietosios dalelės (skaičius), amoniakas (NH3), anglies monoksidas (CO) ir angliavandeniliai (HC).
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Eismo sąlygas naktį sunkins rūkas
Penktadienio naktį eismo sąlygas sunkins rūkas, įspėja Automobilių kelių direkcija. 16 val. duomenimis, dėl dulksnos ir silpno lietaus didžiojoje Lietuvos dalyje magistralinių, krašto ir rajoninių kelių dangos buvo šlapios. Klaipėdo...
-
Į ekonomiškiausio titulą pretenduoja ir dyzeliniai, ir hibridiniai automobiliai3
Jau trečią savaitę vykstančiame konkurse „Metų automobilis 2014” vis didesnio šalies gyventojų dėmesio susilaukia ne tik pretendentai į „Tautos automobilį 2014“. Pastaruoju metu, kai degalinėse paliekamos sumos sudaro ...
-
Keičiamas eismas Vakarinio aplinkkelio, Sidaronių ir Šešuolių gatvėse
Vilniaus miesto savivaldybė informuoja, kad nuo lapkričio 21 dienos keičiamas eismas Vakarinio aplinkkelio, Sidaronių, Šešuolių gatvėse. Iš Sidaronių g. ir Viršuliškių skg. išvažiavimai bus galimi deši...
-
Šiemet vilkikų sukeltiems eismo įvykiams atlyginti BTA jau skyrė 23 mln. litų
Ne gyvybės draudimo bendrovės BTA duomenimis, per 2013 m. 10 mėnesių vilkikų patiriamoms žaloms atlyginti bendrovė skyrė daugiau kaip 23 milijonus litų. O tai yra 5 procentais daugiau nei pernai tuo pačiu laikotarpiu. Vilkikų eismo įvyk...
-
Rytoj 10 Vilniaus autobusų ir troleibusų stotelių savanoriai dalins gerves ir tulpes4
VŠĮ „Savanorių centras“ rytoj Vilniuje rengs akciją „Labas rytas, Vilniau!“, kurios metu 40 savanorių dešimtyje Vilniaus autobusų ir troleibusų stotelių išdalins 3000 gervių ir tulpių. Pasak centro vadov...
-
Rekonstruos dar vieną transeuropinio tinklo kelio E77 ruožą
"Avesko kelių" įmonių grupei priklausanti kelių tiesimo ir tiltų statybos įmonė "Šiaulių plentas" už 32,867 mln. litų rekonstruos transeuropinį kelią Ryga-Kaliningradas. Automobilių kelių direkcija pranešė, jog...
-
Naktį eismo sąlygas sunkins rūkas
Trečiadienio naktį eismo sąlygas sunkins rūkas, perspėja Automobilių kelių direkcija. Be to, vietomis gali palyti, temperatūra kai kur nukris iki 0 laipsnių. 16 val. duomenimis, antradienį Telšių apskrityje bei Akmenės rajone magistralini...
-
Ar Kauno autobusuose ir troleibusuose – saugu?8
Statistika teigia, kad nusikalstamų veikų viešajame transporte mažėja. Vis dėlto visuomenę vis dar sukrečia ciniški chuliganizmo, vagysčių atvejai, o kartais net kraujo dėmės troleibuso salone. ...
-
Kelių direkcijos vadovas: pavasarį penktadalis kelių gali būti nepravažiuojami
Lietuvos automobilių kelių direkcijos vadovas perspėjo, kad trūkstant finansavimo keliams, kitą pavasarį penktadalis šalies kelių gali tapti nepravažiuojami. Skirmanto Skrinsko teigimu, po 2009 metų ekonominės krizės metinis kelių finansavi...
-
Vakarinio aplinkkelio II etapas užbaigtas, projekto vertė – 211 mln. Lt
Vilniuje Vakarinio aplinkkelio II etapo statybos darbus, pradėtus prieš kiek daugiau nei dvejus metus, rangovams pavyko pabaigti šešiais mėnesiais anksčiau. Automobiliams nuo šiandien jau atverta šešių eismo ...