Prasidėjus žiemai avarijų dvigubai padaugėja

Sinoptikams prognozuojant žiemos artėjimą, skaičiuojama, kad staiga atšalus orams, susidarius plikledžiui ar prasidėjus sniegui, lijundrai, šlapdribai – draudžiamųjų transporto įvykių skaičius išauga 50 proc. Daugiausiai eismo įvykių registruojama didžiuosiuose šalies miestuose – Vilniuje, Kaune ir Klaipėdoje. Vidutinė eismo įvykių žala siekia 2500 Lt.

„Kiekvieną rudenį staigios oro permainos – plikledis, šlapdriba, lijundra ar sniegas – įneša nemažai sumaišties į šalies gatves ir kelius. Vieni pirmųjų gamtos poveikį pajunta ankstyvą rytmetį keliaujantys didmiesčių vairuotojai: daugiausiai įvykių fiksuojama ant tiltų, slidžiose sankryžose, staigiuose kelio posūkiuose ir išvažiavimuose iš kiemų. Užmiesčio keliuose pasitaiko daugiau išvažiavimo į priešpriešinę eismo juostą ir nuslydimo nuo kelio atvejų.

Daugumos miesto eismo įvykių priežastis – saugaus atstumo nesilaikymas, o užmiestyje – nesaugus pagal pasikeitusias eismo ir oro sąlygas greitis“, – sako „PZU Lietuva“ Žalų departamento direktorius Modestas Žilionis.

„PZU Lietuva“ duomenimis, daugiausiai eismo įvykių fiksuojama didžiuosiuose miestuose, kur didžiausi transporto srautai. Miesto gatvėse dominuoja smulkūs eismo įvykiai, kuomet susiduria du, o kartais ir daugiau automobilių. Užmiestyje eismo įvykiai sudėtingesni, ten automobiliai važiuoja didesniu greičiu, juos sunkiau suvaldyti esant kritinėms situacijoms.

Rudenį staiga pasikeitus orams labiausiai rizikuoja vairuotojai, laiku nepasikeitę automobilio padangų į žiemines. Draudikai atkreipia dėmesį, kad jei avarijos priežastimi bus vasarinės ar nudėvėtos (mažesniu nei 3 mm gylio protektoriaus raštu) padangos, draudikas atlygins žalą nukentėjusiajam, tačiau įgis įstatyminę teisę išmokėtą draudimo išmoką išieškoti iš avarijos kaltininko. Jei automobilis bus apdraustas Kasko draudimu, įvykis bus laikomas nedraudžiamuoju.

„Esant slidžiai kelio dangai gerokai ilgėja stabdymo kelias, todėl vairuotojams derėtų rinktis tik saugų greitį. Paprastai važiuojant 50 km/h greičiu sausu asfaltu, stabdymo kelias yra apie 14 metrų. Važiuojant šlapiu asfaltu jis pailgėja 70 proc., o esant snieguotai dangai, stabdymo kelias yra 3,5 karto ilgesnis.

Sudėtingiausia automobilį sustabdyti lijundros metu – iki sustojant automobilis nurieda 4,5 ilgesnį kelią (iki 64 metrų) negu sausame kelyje. Rudenį eismo sąlygas komplikuoja ir prastesnis matomumas, prie kurio vairuotojai pripranta ne iš karto. Todėl saugus greitis yra ypač svarbus“, – sako M. Žilionis.


Šiame straipsnyje: Avarijų skaičiusžiema

NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių