Prancūziškų vienatūrių dvikova: ko jie verti?

Tinka tik vaikams į darželį ir uošvei į sodą vežioti? Pasirodo, jie sugeba ne tik tai! Renault Grand Scenic ir Peugeot 5008 – ne tik praktiški šeimyniniai vienatūriai, bet ir šiuolaikiški bei elegantiški automobiliai.

Vienatūris – tai lyg ilgalaikė sutartis pirkti butą paėmus paskolą. Tik šis butas – ant ratų. Dideli modeliai – tai tarsi investicija į ateitį. Protingas vyras perka automobilį, kuris būtų praktiškas buityje ir ūkyje. Į vienatūrį galima prikrauti neįtikėtinai daug – į jį ne tik sudėsime atostogų bagažą, bet ir susodinsime visą netikėtai pagausėjusią šeimą. Ir neteks sukti sau galvos, kad tam reikėtų didesnės mašinos. Šiuose automobiliuose telpa net septyni keleiviai. Aišku, tai labai praktiška. Būtent tokio automobilio dairotės ir jūs? Gal tuomet tai galėtų būti Peugeot 5008 arba Renault Grand Scenic.

Šiems vienatūriams nebaisios jokios užduotys

Šiuolaikiški, elegantiški, praktiški – visos šios savybės prieštarauja išankstinei nuomonei, kad vienatūriai yra tikri džiaugsmo žudikai. Šio mažojo testo automobiliai pakankamai dinamiški – vienas jų turi net turbininį variklį. Be to, abu pasižymi puikiais pervežimo talentais – juose tilps ir kalnų dviračiai, ir krepšininkų komanda, o už papildomus pinigus įsigijus dar dvi sėdynes, užteks vietos ir treneriui su gydytoju. Žodžiu, bet kokia transportavimo užduotis abiems prancūziškiems kompaktiniams vienatūriams lengvai įkandama.

Jeigu Peugeot modelis bus naudojamas kaip penkiavietis, jo bagažinė talpins šiek tiek daugiau nei Renault Grand Scenic. Daugiau taškų Peugeot gauna ir už tai, kad juo patogiau vežti krovinius, kuomet būtina išnaudoti maksimalią talpą. O išėmus ir antrąją sėdynių eilę, krovinių skyrius padidėja net iki 2063 litrų talpos.Vienatūrių salonai skiriasi. Sulanksčius 5008-ojo sėdynes, jos pranyksta automobilio grindyse ir prieš akis atsiveria didelė bagažinė, turinti lygų dugną.

Grand Scenic konstruktoriai tokio sudėtingo sprendimo atsisakė. Be pėdsakų paslėpti pavyks tik dvi trečios eilės sėdynes, o nulenkus antros eilės sėdynių atlošus lieka laiptelis. Tai nėra itin patogu, kai reikia vežti didesnį daiktą.

Kaip šiuose erdvėlaiviuose keliaudami jaučiasi keleiviai?

Suaugusiems patogiau važiuoti ant galinių Renault vienatūrio sėdynių, nes Peugeot sėdynių sėdimoji dalis yra trumpesnė ir dėl to ne tokia patogi. Tačiau 5008-asis modelis atsigriebia, kai reikia įsirangyti ant trečios eilės sėdynių. Peugeot specialistai antros eilės sėdynes apginklavo itin gudriu mechanizmu, kuriuo šiek tiek kilstelėjus sėdimąją dalį jos pastumiamos į priekį. O štai Grand Scenic vienatūris neturi jokių suktų sprendimų, kurie padėtų lengviau pasiekti trečios eilės sėdynes, be to, ant jų ankšta. Tiesa, ant abiejų automobilių trečios eilės sėdynių tilps ne aukštesni kaip 1,70 keleiviai.

Abu prancūzai skiriasi ir savo varikliais. 5008-asis turi 1.6/120 AG motorą, o Scenic varomas keturių cilindrų 1.4/130 AG agregato su turbina. Tad nenuostabu, kad pastarasis važiuoja guviau, tyliau ir yra lengviau valdomas. Ypač tai juntama, kai lyginamas abiejų vienatūrių įsibėgėjimas. Scenic galingai išsiveržia į priekį ir toli palieka 5008-ąjį. Tiesa, sprinteris Renault – ne itin ekonomiškas. Nors jo greičių dėžė turi šešias pavaras ir perjungimo suflerį, jis sunaudoja 0,4 litro daugiau negu 5008-asis, kurio greičių dėžė tik penkių pavarų.

Šešta pavara jam išteis labai praverstų, nes greitkelyje Peugeot variklis, viršijęs 4000 aps./min. tampa ypač triukšmingas.

Grand Scénic manieros geresnės, ypač važiuojant prastais keliais. Jo pakaba minkštesnė, salone keleiviai jaučiasi komfortiškiau. Salono interjero apdaila kokybiškesnė, prietaisų skydelis turi aiškų skaitmeninį spidometrą ir tachometrą. Futuristinio stiliaus skydelis puikiai dera prie šiuolaikiško ir modernaus interjero.

Ne ką prasčiau atrodo ir 5008-asis. Beje, jis kainuoja šiek tiek mažiau, o su visomis užduotimis susitvarko taip pat gerai kaip ir Renault vienatūris. Tik jo variklis dirba garsiau ir automobilis nėra toks komfortiškas. Be to, bazinės komplektacijos Renault turi atstumo jutiklius, elektrinius langų kėliklius gale ir CD grotuvą. O mėgstantiems taupyti tai išties svarbūs argumentai.

Galutinis įvertinimas

1 vieta - RENAULT GRAND SCENIC, 349 taškai

Įtikinama vienatūrių pionieriaus Renault pergalė. Kokybiškesnis, turi galingą turbininį variklį ir vykusiai suderintą važiuoklę. Tik naudoja per daug degalų.

2 vieta - PEUGEOT 5008, 325 taškai

5008-asis ne toks erdvus ir komfortiškas, tačiau funkcionalus, nors bagažo skyrius ir šiek tiek mažesnis. Naujojo Peugeot privalumai – mažesnė kaina ir degalų sąnaudos.

Išvada

Du vienatūriai, dvi skirtingos salono erdvės koncepcijos, bet akivaizdūs skirtumai išryškėja tik detalėse. Vis dėlto 5008-asis pralaimėjo. Peugeot gamintojai praleido momentą ir nesugebėjo laiku nukopijuoti Renault privalumų. Nors Scenic šiek tiek brangesnis, jis yra ir didesnis, ir ant antros sėdynių eilės erdviau, ir gali pasipuikuoti galingu turbovarikliu. Turėdamas bazinį paprastą benzininį motorą, vienatūris Peugeot liūtas atsiliko – proga laimėti taip ir liko neišnaudota.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių