Pokštai apie legendinius „Lada“ automobilius

Pajuokų objektas, Fiat 124 pagrindu pagamintas „Lada“ sedanas, dar yra žinomas kaip „darbinis arklys“. Kuris šeimyninis sedanas, pagamintas pagal 1967 Metų Automobilį, pardavė daugiau nei 18 milijonų vienetų per 40 metų ir baigs gamybą tiktai šių metų pabaigoje? Atsakymas yra automobilis, kuris nebeimportuojamas į Didžiąją Britaniją daugiau nei 14 metų, bet savo klestėjimo metu buvo daugybės pokštų šaltinis - „Lada“.  

Originalus šablonas šiai tikrai automobilių ikonai buvo 1966 metų „Fiat 124“, automobilis atitinkamai įkainotas už jo tvarkymą, komfortą ir universalumą bei pagarsėjęs savo biologiškai skaidomu kėbulu. 

Ši paskutinė savybė atsirado dėka kėbulo gaminimo iš plieno, kuris buvo tiekiamas iš Sovietų Sąjungos, dėl Italijos komunistų partijos išsiderėtų sąlygų tarp „Fiat“ ir „AvtoVaz“. Mainais už didelius kiekius prastos kokybės metalo, „Fiat“ suteikė SSRS ekspertizę gaminti šiuolaikišką ir eksportui tinkantį automobilį. 

„VAZ 2101“ debiutavo 1969, bet „Fiat“/„AvtoVaz“ susitarimas neleido jo pardavinėti teritorijose, kur „Fiat“ siūlė savąjį 124 ir taip buvo iki 1974 metų, kol „Satra Motors“ pradėjo importuoti atnaujintą „Ladą“ į Didžiąją Britaniją.

Tuomet „Satra Motors“ pagrindinis ramstis „Moskvich 412“ susilaukė nepageidaujamo viešumo dėl labai prasto keleivių saugumo. „Lada“ buvo aiškiai tobulesnis šiuo atžvilgiu ir susilaukė pagirų dėl šiuolaikiškesnio dizaino. 

Kaip pigus penkiavietis, „Lada“ neturėjo daug konkurentų ir jei važiavimas juo greitkeliu buvo patirtis,  tinkamiausia mazochistams, tą patį galima pasakyti ir apie „Morris Marina“. „Lada“ 1200 sedanas kainavo tiek pat kiek „Mini 1000“, tačiau turėjo didelę bagažinę, vietos penkiems keleiviams ir standartinę įrangą, įskaitant cigarų pridegiklį ir laminuotą priekinį stiklą. 

70-ųjų pabaigoje „Lada“ tapo neatsiejama britų automobilių peizažo dalimi. Nuo miesto mini taksi iki puikios dovanos per TV šou. 

Griežtėjant išmetamųjų teršalų taisyklėms, paskutiniai importai į Didžiąją Britaniją padaryti 1997. Tačiau pardavimai Kubai, Karibams ir Egiptui tęsėsi. „Lada Classic“ gamyba gal ir baigsis šių metų gale, padarydamas vietos naujajam 2116, bet 124 klonas ir toliau liks pažįstamas reginys Afrikoje ir Azijoje dar daug metų. Lėtas, paprastas, tačiau autentiškas „pasaulio automobilis“, apie kurio rekordinius pardavimų britų industrija gali tik pasvajoti. Neblogai, kaip daugelio pakuokos objektui.

Na, o pabaigai keli populiarūs juokeliai:

- Kaip vadinasi Lada kabrioletas?
- Atliekų konteineriu.


- Kaip vadinasi Lada kabrioletas su dviem išmetimo vamzdžiais?
- Karučiu.


- Kodėl Lada galinis langas šildomas?
- Tam, kad nešaltų rankos, kai ją stumi.


- Kaip vadiname Lada kalno viršuje?
- Stebuklu.


- Kokia Lada yra su stabdžiais?
- Padaryta pagal užsakymą.


Šiame straipsnyje: LadaAvtoVAZ

NAUJAUSI KOMENTARAI

koks asilas rašė

koks asilas rašė  portretas
„Fiat“ suteikė SSRS ekspertizę gaminti šiuolaikišką ir eksportui tinkantį automobilį.

llllllllllllll

llllllllllllll portretas
Kvailokas straipsnis, nes visų šiandien skaitančių naujienas tėvai svajojo turėti tokį "trantą". Mašina pagal savo laikmetį tikrai nebuvo prasta. Šiandien apie "sovietinių" laikų gyvenimą rašoma arba kvailai, arba politizuotai. Ir tas ir kitas garbės rašantiems neprideda.
VISI KOMENTARAI 2

Galerijos

Daugiau straipsnių