Pirmasis Lietuvoje surinktas troleibusas važiuoja be „ūsų“

Penktadienį Vilniaus troleibusų parke į dienos šviesą išriedėjo pirmasis Lietuvoje surinktas troleibusas „Amber“. Papuoštas įprastomis sostinės troleibusų spalvomis - raudona ir balta - troleibusas po parką ratus suko neprijungtais „ūsais“, o su pakrautu akumuliatoriumi.

Būtent ši naujojo troleibuso galimybė – važiuoti ne tik pririštam prie elektros laidų, išskiriama, kaip transporto priemonės ypatumas.

„Vienas iš pagrindinių pranašumų yra tas, kad troleibusas iki vieno kilometro gali važiuoti laisvąja eiga, nesinaudodamas kontaktiniu tinklu. Tai leis aplenkti mieste susidariusias kliūtis, pavyzdžiui, avarijas, - pasakojo „Vilniaus troleibusų“ direktorius Vidmantas Striška. – Troleibusai nebeturės stovėti išsirikiavę vieni prieš kitą“.

Teigiama, kad sostinėje surinktas troleibusas sunaudos 10-15 proc. mažiau elektros energijos nei šiuo metu Vilniumi važinėjantys „Škoda“ troleibusai.

„Amber“ simboliniu vardu pavadintas troleibusas yra žemagrindis, transporto priemonėje yra vietų invalidų vežimėliams.

Troleibusas sostinėje buvo surinktas per 15 dienų, tačiau procesui nuo idėjos kilimo iki įgyvendinimo prireikė visų metų. „Iki galutinės komplektacijos dar reikės apie mėnesio. Turime sumontuoti keleivių skaičiavimo įrangą, stebėjimo kameras bei kitus modernios transporto priemonės atributus“, - teigė V.Striška.

Naujasis „Amber“ troleibusas keleivius sostinėje turėtų pradėti vežioti sausio mėnesį. Pakeitimų turėtų sulaukti ir troleibuso dizainas. Žadama pakeisti iš Kijevo atkeliavusio korpuso priekinę ir galinę dalis.

„Vilniaus troleibusų“ vadovas prasitarė, kad troleibusų surinkimo galimybėmis jau susidomėjo ir užsienio transporto paslaugų tiekėjai. „Gavome užklausimą iš Bulgarijos. Jie nori susirinkti šešis troleibusus. Taip pat italai domisi galimybe į autobuso kėbulą įdėti elektrinę dalį“, - pasakojo V.Striška.

Naujojo „Amber“ troleibuso apžiūrėti atvykęs sostinės meras Artūras Zuokas teigė, kad Lietuvoje surinkti troleibusai padėtų sutaupyti lėšų. „Perkant troleibusą konkurso būdu, jo kaina svyruoja nuo 1 mln. iki 1,2 mln. litų. Šio prototipo savikaina 700-720 tūkst. litų“, – skaičiavo Vilniaus vadovas.

Pasak A.Zuoko, troleibusų surinkimo įgūdžius ateityje būtų galima išnaudoti surenkant elektrinius autobusus.



NAUJAUSI KOMENTARAI

XXL

XXL portretas
Kas sugalvojo Amber pavadinimą yra arba neišprusęs ar serga lengva forma tam tikra liga. Nejau lietuvių kalboje trūksta žodžių?

jo

jo portretas
pavadinimas debiliskas

SL

SL portretas
Aldona, tai taves tai nepaklause del pavadinimo
VISI KOMENTARAI 39
  • Skelbimai
  • Pranešk
    naujieną
  • Portalo
    svečias
  • Klausk
    specialisto
  • Diskusijos
  • Orai
  • TV
    programa
  • Pažintys
  • Žaidimai
  • Horoskopai
  • Naujienlaiskis
  • RSS
  • Facebook
  • Twitter

Galerijos

Daugiau straipsnių