Pavasarį keičiant padangas būtina pasidomėti ir jų amžiumi

Lietuvos vairuotojai iki balandžio 10 d. turėtų žiemines automobilio padangas pakeisti vasarinėmis. Draudimo bendrovės „PZU Lietuva“ specialistai atkreipia vairuotojų dėmesį, kad šiltajam periodui skirtos padangos turėtų būti ne tik tinkamo protektoriaus gylio, bet ir tinkamo „galiojimo“ amžiaus.

Pagal Kelių eismo taisykles, nuo balandžio 10 d. iki lapkričio 1 d. mūsų šalyje draudžiama eksploatuoti transporto priemones su dygliuotomis padangomis. Vasaros metu vairuotojai gali eksploatuoti automobilius su vasarinėmis arba universaliomis padangomis.  

Draudimo įmonės Žalų departamento direktoriaus Modesto Žilionio, keičiant automobilio padangas būtina įvertinti protektoriaus gylį – vasarinėms padangoms jis tur būti ne mažesnis nei 1,6 mm. Nudilusios padangos ypač pavojingas šlapiame kelyje. Tačiau saugiai kelionei ne mažiau svarbus faktorius yra padangos amžius – senesnių padangų guma sukietėja ir tinkamai nebesukimba su kelio danga. 

„Padangų susidėvėjimas matuojamas ne tik protektoriaus gylio sumažėjimu, t.y. važinėti pavojinga ne tik „plikomis“ padangomis. Ne ką mažiau pavojaus kelia kad ir tinkamo protektoriaus gylio, tačiau netinkamo amžiaus padangos. 4-5 metų senumo padangos, nors ir mažai naudotos, neberekomenduojamos eksploatuoti, nes medžiaga, iš kurios jos pagamintos, praranda elastingumą, sukietėja, taigi ir tinkamai nebesukimba su kelio danga. Su tokiomis „galiojimo laiką“ išeikvojusiomis padangomis vairuotojas kelyje jaučiasi panašiai kaip su nudilusiomis. Tai kelia didžiausią pavojų – smarkiai pailgėja stabdymo kelias ir automobilis tampa nevaldomas“, - teigia Žalų departamento direktorius Modestas Žilionis.

Jis pabrėžė, kad būta atvejų, kuomet draudikai eismo įvykius pripažino nedraudžiamaisiais, nes vairuotojai vairavo automobilius su netinkamomis padangomis, kurios ir buvo avarijos priežastis.

Specialistai teigia, kad vidutiniškai padangos yra eksploatuojamos tris sezonus. Padangų saugojimas, jų nenaudojant kelerius metus nėra parankus pačiam padangų savininkui, nes jis mano turįs naujas padangas, tačiau jos „sensta“ ir nevažiuodamos.  Dėl šios priežasties patariama pasidomėti padangų amžiumi, perkant jas iš asmenų, o ne parduotuvėse.

„Goodyear Dunlop“ atliktas Europos vairuotojų tyrimas parodė, kad ne tik Lietuvoje, bet ir visoje Europoje vairuotojai gana mažai žino apie padangas ir jų tinkamumą naudoti. Atlikus apklausą Europos šalyse, net 34 proc. apklaustųjų pasisakė išvis nesantys įsitikinę, ar jų padangos tinkamos vasaros ar žiemos sezonui.

Padangų nusidėvėjimą  tikrina pusė apklaustų Europos vairuotojų (51 proc. vyrų ir 52 proc. moterų). Beje, vyrai dažniau nei moterys  stengiasi pratęsti dėvėtų padangų sezoną dar vienus metus – 32 proc. vyrų ir 25 proc. moterų linkę rizikuoti tokiu būdu.





NAUJAUSI KOMENTARAI

Papildymas

Papildymas portretas
dar patartina pasidomėti ir automobilio amžiumi, nes neretas pamiršta, kad automobilius derėtų keisti ne ką rečiau, kaip kojines - kas du, maksimum - tris metus. Ir būtinai tik į naują!!! S.Brunza

Pranas

Pranas portretas
Normalios siuolaikines padangos gali nuvaziuoti apie 100.000 km. Nedaug vaziuojantis lietuvis vidutiniskai nuvaziuoja apie 12.000 km. (cia statistika) per metus - tarkim, apie 9.000 vasarinemis padangomis ir apie 3.000 km. - zieminemis. Per 3 metus, kaip parasyta straipsnyje, bus isnaudota 25-30% padangu resurso. Aisku, kad draudikai kartu su gamintojais iesko naujo budo ilysti i suvargusio vairuotojo kisene.

klj

klj portretas
tai kai kurie padangų pardavėjai prekiauja padangomis ir 5 metų senumo, faktas. pažiūrėkite jų akcijas. pvz.:195/70R14 NOKIAN Hakkapeliitta Q gamyba, 2005m. 358ltl/vnt
VISI KOMENTARAI 7

Galerijos

Daugiau straipsnių