Panevėžio aplinkkelio rekonstrukcija padės sumažinti skaudžių autoįvykių skaičių

Avaringame Panevėžio miesto aplinkkelyje dar šiais metais turi būti įrengti nauji greitį mažinantys kalneliai, lankstūs šviesą atspindintys stulpeliai, greičio matavimo prietaisas.

Pavojingose vietose bus uždrausta lenkti, ketinama apriboti ir maksimalų automobilių greitį.

„Tai tik kelios naujos saugumo priemonės, dėl kurių susitarė Susisiekimo ministerija ir Policijos departamentas. Norint maksimaliai sumažinti žmonių žūčių skaičių, aplinkkelį rengiamasi rekonstruoti“, – teigė susisiekimo ministras Eligijus Masiulis.
 
Specialistai išnagrinėjo galimus kelio rekonstrukcijos variantus ir padarė išvadą, kad siekiant sutrumpinti projekto rengimo ir statybos terminus bei išvengti ilgai trunkančių žemės paėmimo visuomenės reikmėms procedūrų, efektyviausia būtų ant esamos kelio žemės sankasos suformuoti Lietuvoje naują, bet Skandinavijos šalyse dažnai taikomą 2+1 tipo kelią (vadinamą reversinį kelią).
 
Tokiuose keliuose dvi eismo juostos skirtos važiuoti viena kryptimi ir viena juosta kita kryptimi, o transporto srautai atskiriami apsauginiu atitvaru maždaug kas 2 km keičiant važiavimo viena kryptimi juostų skaičių. Taip panaikinama transporto priemonių priešpriešinio susidūrimo galimybė bei sumažėja eismo įvykių, besibaigiančių mirtimi, tikimybė.
 
Rekonstrukcijos metu būtų sutvarkytos visos kelyje esančios sankryžos su valstybinės reikšmės ir vietiniais keliais. Būtų panaikinta galimybė pavojingai sukti į kairę septyniose sankryžose, o dar trys sankryžos iš viso panaikintos. Apsisukti vairuotojai galėtų vienoje iš keturių naujų modernių žiedinių sankryžų arba būsimoje dviejų lygių sankryžoje su Panevėžio miesto J. Janonio gatve.
 
Per 2011 m. bus atliktas siūlomų sprendinių ir jų alternatyvų techninis ir ekonominis įvertinimas bei nustatytas galutinis žemės paėmimo visuomenės reikmėms poreikis.
 
„Atlikus įvertinimą bus galima spręsti dėl darbų terminų ir finansavimo šaltinių. Statyba galėtų būti atliekama panaudojant Europos Sąjungos lėšas. Preliminari viso 22,3 km ilgio kelio rekonstrukcijos darbų vertė siektų apie 60−80 mln. litų“, – sakė E. Masiulis.
 
Norint sumažinti avaringumą kelininkai kai kuriuos darbus atliks dar šiais metais. Panevėžio aplinkkelyje prieš sankryžą su magistraliniu keliu Panevėžys–Pasvalys–Ryga dar šiais metais turėtų atsirasti greitį mažinantys kalneliai, kelio ženklas „Nesustojus važiuoti draudžiama“.
 
Dar šiais metais ties pavojinga sankryža su keliu Panevėžys–Skaistgiriai–Pušalotas maksimalus automobilių greitis bus apribotas iki 50 kilometrų per valandą. Čia bus įrengtas informacinis greičio matavimo prietaisas.
 
Pavojingose aplinkkelio kreivėse, įkalnėse ir prieš pavojingas sankryžas bus uždrausta lenkti, bus baigta įrengti lanksčius, šviesą atspindinčius stulpelius horizontaliu ženklinimu pažymėtose salelėse. Kelyje atsiras keturi informaciniai skydai, kuriuose bus skelbiama avaringumo statistika.   
 
Panevėžio aplinkkelio nuovaža ties Ežerėlio gyvenviete ateityje turėtų būti panaikinta. Policijos teigimu, ši nuovaža kelia didelę grėsmę saugiam eismui. Kelininkai taip pat siūlo naikinti galimybę išsukti iš pagrindinio kelio arba įvažiuoti į jį ir kitose aplinkkelio vietose.    
 
2005–2010 m. 22,3 km ilgio Panevėžio aplinkkelyje įvyko 38 avarijos, kurių metu žuvo 18 žmonių, 59 buvo sužeisti. Vien šiais metais keturiose skaudžiose avarijose žuvo 5 žmonės.
Todėl susisiekimo ministras paprašė policijos sustiprinti eismo kontrolę pavojinguose ruožuose.
 
Dauguma avarijų įvyksta dėl vairuotojų aplaidumo – jie nesilaiko saugaus greičio, pavojingai lenkia neleistinose vietose. Pažymėtina, kad dauguma avarijų įvyksta dienos metu, esant puikiam matomumui ir sausai kelio dangai.
 
Pastaraisiais metais kelininkai aplinkkelyje jau įdiegė keletą papildomų saugumo priemonių: pavojinguose ruožuose atsirado apšvietimas, pastatytas greičio matuoklis, sutvarkyti išvažiavimai iš šalutinių kelių. Juose atsirado lašo formos salelės ir greitį mažinantys kalneliai. Aplinkkelyje įrengta tvora nuo laukinių gyvūnų. Pagrindiniame kelyje esančios sankryžos buvo frezuojamos grioveliais ir dažomos raudonai, taip siekiant išvengti pavojingų lenkimų. Šios priemonės padėjo panaikinti 2007 m. aplinkkelyje buvusią „juodąją dėmę“.   

Avaringame Panevėžio miesto aplinkkelyje dar šiais metais turi būti įrengti nauji greitį mažinantys kalneliai, lankstūs šviesą atspindintys stulpeliai, greičio matavimo prietaisas.

Pavojingose vietose bus uždrausta lenkti, ketinama apriboti ir maksimalų automobilių greitį.

„Tai tik kelios naujos saugumo priemonės, dėl kurių susitarė Susisiekimo ministerija ir Policijos departamentas. Norint maksimaliai sumažinti žmonių žūčių skaičių, aplinkkelį rengiamasi rekonstruoti“, – teigė susisiekimo ministras Eligijus Masiulis.
 
Specialistai išnagrinėjo galimus kelio rekonstrukcijos variantus ir padarė išvadą, kad siekiant sutrumpinti projekto rengimo ir statybos terminus bei išvengti ilgai trunkančių žemės paėmimo visuomenės reikmėms procedūrų, efektyviausia būtų ant esamos kelio žemės sankasos suformuoti Lietuvoje naują, bet Skandinavijos šalyse dažnai taikomą 2+1 tipo kelią (vadinamą reversinį kelią).
 
Tokiuose keliuose dvi eismo juostos skirtos važiuoti viena kryptimi ir viena juosta kita kryptimi, o transporto srautai atskiriami apsauginiu atitvaru maždaug kas 2 km keičiant važiavimo viena kryptimi juostų skaičių. Taip panaikinama transporto priemonių priešpriešinio susidūrimo galimybė bei sumažėja eismo įvykių, besibaigiančių mirtimi, tikimybė.
 
Rekonstrukcijos metu būtų sutvarkytos visos kelyje esančios sankryžos su valstybinės reikšmės ir vietiniais keliais. Būtų panaikinta galimybė pavojingai sukti į kairę septyniose sankryžose, o dar trys sankryžos iš viso panaikintos. Apsisukti vairuotojai galėtų vienoje iš keturių naujų modernių žiedinių sankryžų arba būsimoje dviejų lygių sankryžoje su Panevėžio miesto J. Janonio gatve.
 
Per 2011 m. bus atliktas siūlomų sprendinių ir jų alternatyvų techninis ir ekonominis įvertinimas bei nustatytas galutinis žemės paėmimo visuomenės reikmėms poreikis.
 
„Atlikus įvertinimą bus galima spręsti dėl darbų terminų ir finansavimo šaltinių. Statyba galėtų būti atliekama panaudojant Europos Sąjungos lėšas. Preliminari viso 22,3 km ilgio kelio rekonstrukcijos darbų vertė siektų apie 60−80 mln. litų“, – sakė E. Masiulis.
 
Norint sumažinti avaringumą kelininkai kai kuriuos darbus atliks dar šiais metais. Panevėžio aplinkkelyje prieš sankryžą su magistraliniu keliu Panevėžys–Pasvalys–Ryga dar šiais metais turėtų atsirasti greitį mažinantys kalneliai, kelio ženklas „Nesustojus važiuoti draudžiama“.
 
Dar šiais metais ties pavojinga sankryža su keliu Panevėžys–Skaistgiriai–Pušalotas maksimalus automobilių greitis bus apribotas iki 50 kilometrų per valandą. Čia bus įrengtas informacinis greičio matavimo prietaisas.
 
Pavojingose aplinkkelio kreivėse, įkalnėse ir prieš pavojingas sankryžas bus uždrausta lenkti, bus baigta įrengti lanksčius, šviesą atspindinčius stulpelius horizontaliu ženklinimu pažymėtose salelėse. Kelyje atsiras keturi informaciniai skydai, kuriuose bus skelbiama avaringumo statistika.   
 
Panevėžio aplinkkelio nuovaža ties Ežerėlio gyvenviete ateityje turėtų būti panaikinta. Policijos teigimu, ši nuovaža kelia didelę grėsmę saugiam eismui. Kelininkai taip pat siūlo naikinti galimybę išsukti iš pagrindinio kelio arba įvažiuoti į jį ir kitose aplinkkelio vietose.    
 
2005–2010 m. 22,3 km ilgio Panevėžio aplinkkelyje įvyko 38 avarijos, kurių metu žuvo 18 žmonių, 59 buvo sužeisti. Vien šiais metais keturiose skaudžiose avarijose žuvo 5 žmonės.
Todėl susisiekimo ministras paprašė policijos sustiprinti eismo kontrolę pavojinguose ruožuose.
 
Dauguma avarijų įvyksta dėl vairuotojų aplaidumo – jie nesilaiko saugaus greičio, pavojingai lenkia neleistinose vietose. Pažymėtina, kad dauguma avarijų įvyksta dienos metu, esant puikiam matomumui ir sausai kelio dangai.
 
Pastaraisiais metais kelininkai aplinkkelyje jau įdiegė keletą papildomų saugumo priemonių: pavojinguose ruožuose atsirado apšvietimas, pastatytas greičio matuoklis, sutvarkyti išvažiavimai iš šalutinių kelių. Juose atsirado lašo formos salelės ir greitį mažinantys kalneliai. Aplinkkelyje įrengta tvora nuo laukinių gyvūnų. Pagrindiniame kelyje esančios sankryžos buvo frezuojamos grioveliais ir dažomos raudonai, taip siekiant išvengti pavojingų lenkimų. Šios priemonės padėjo panaikinti 2007 m. aplinkkelyje buvusią „juodąją dėmę“.   


Šiame straipsnyje: aplinkkelis

NAUJAUSI KOMENTARAI

  • Skelbimai
  • Pranešk
    naujieną
  • Portalo
    svečias
  • Klausk
    specialisto
  • Diskusijos
  • Orai
  • TV
    programa
  • Pažintys
  • Žaidimai
  • Horoskopai
  • Naujienlaiskis
  • RSS
  • Facebook
  • Twitter

Galerijos

Daugiau straipsnių