Nuo kovo 1-osios – nauji reikalavimai autobusų patikrai

Nuo šių metų kovo 1-osios įsigalios nauji Techninių motorinių transporto priemonių ir jų priekabų reikalavimai. Nemažai pakitimų yra susiję su autobusų patikra.

„Nauji reikalavimai autobusų patikrai Valstybinės kelių transporto inspekcijos įsakyme išskirti į atskirą grupę. Numatoma, kad bus kruopščiau tikrinami informaciniai ženklai, esantys transporto priemonėse, garso sistemos ir pan.“, - aiškina Transporto studijos direktoriaus pavaduotojas Ramūnas Vėlavičius.

Nuo kovo 1-osios keleiviams vežti skirtos M2 ir M3 klasių transporto priemonės, išskyrus skirtas nekomerciniam keleivių vežimui ir priskiriamas limuzinams, privalės atitikti reikalavimus, nustatytus JT EEK taisyklėse Nr. 36, 52, 107 arba Europos Sąjungos direktyvoje 2001/85/EB.

Jos gali neatitikti vieno ar kelių reikalavimų, nustatytų JT EEK taisyklėse Nr. 36, 52, 107 arba Europos Sąjungos direktyvoje 2001/85/EB, jei tie neatitikimai yra susiję su originalia transporto priemonės konstrukcija bei nustatyta tvarka įteisinti.

Taip pat numatyti nauji reikalavimai mokykliniams autobusams. „M“ raide pažymėti autobusai privalės atitikti Kelių eismo taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2002 m. gruodžio 11 d. nutarimu Nr. 1950 nustatytus apipavidalinimo reikalavimus, taip pat mokyklinių autobusų ženklinimo įspėjamosiomis mirksinčiomis oranžinėmis šviesomis reikalavimų apraše, patvirtintame Valstybinės kelių transporto inspekcijos prie Susisiekimo ministerijos viršininko 2012 m. gegužės 31 d. įsakymu Nr. 2B-224 nustatytus reikalavimus.

Pasak R. Vėlavičiaus, bus kruopščiau tikrinamos autobusų ventiliacinės sistemos, taip pat keleivių informavimo ženklų buvimas. „Tik iš pirmo žvilgsnio gali pasirodyti, jog keleivių informavimo ženklai salone nėra labai svarbu. Tačiau jei jų nėra, gali kilti grėsmė keleivių saugumui“, - aiškina R. Vėlavičius.

Pasak jo, kol kas dokumentas, kur būtų išaiškinta, kaip vyks autobusų apžiūra nuo kovo 1-osios, dar nėra parengtas. Tačiau iki kovo 1-osio jis atsiras.

Transporto studijos direktoriaus pavaduotojas paneigia anksčiau pasirodžiusius teiginius, jog techninės apžiūros nuo kovo 1-osios brangs. „Kol kas nėra jokio pagrindo didinti techninės apžiūros įkainių“, - sako R. Vėlavičius.

Priminsime, jog nauji reikalavimai patvirtinti įgyvendinant 2010 m. liepos 5 d. Komisijos direktyvą 2010/48/ES dėl motorinių transporto priemonių ir jų priekabų techninės apžiūros.

Ja siekiama suderinti techninės apžiūros procedūras ir techninius reikalavimus visoje ES erdvėje, suvienodinant techninėje apžiūroje taikomus tikrinimo metodus, trūkumų traktavimą ir pastarųjų žymėjimą išduodamose dokumentuose. Panašiai, kaip jau yra padaryta su vairuotojų pažymėjimais ir registracijos liudijimais.

Direktyva nustato, kad siekiant saugaus eismo keliuose, aplinkos apsaugos ir sąžiningos konkurencijos tikslų svarbu užtikrinti, kad naudojamos transporto priemonės būtų tinkamai prižiūrimos ir tikrinamos, kad per visą jų naudojimo laiką būtų išsaugotos ir pernelyg nepablogėtų jų eksploatacinės savybės, nustatytos tvirtinant tipą.



NAUJAUSI KOMENTARAI

zalias

zalias portretas
europa nevazineja su 20 metu ir daugiau tr priemonemis, na jo nesinori gyvent Lietuvoi, viskas daroma kad tik ta eilini zmogeli ...........
VISI KOMENTARAI 1

Galerijos

Daugiau straipsnių