- DMN inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Birželio 1 d., 10 val. Rygoje, Rotušės aikštėje bus duotas startas tarptautiniam Press raliui, kuriuos Lietuvos žurnalistų autoklubas be pertraukų rengia nuo 1996 metų.
Prie šių renginių istorijoje pirmąkart dviejų kaimyninių respublikų – Lietuvos ir Latvijos – keliais vyksiančių lenktynių starto linijos vienintelį ralyje elektrinį „Fiat Panda“ išvairuos BTV „Skanaus pokalbio“ laidos vedėja Nomeda Marčėnaitė.
„Iki šio ralio didžiausios mano lenktynės, kuriose teko dalyvauti, buvo „Omnitel 1000 km lenktynių“ programoje kasmet vietą randančios TV žvaigždžių lenktynės, kurių nostalgiją tebejaučiu iki šiol, - pasakoja N. Marčėnaitė. – Gerai prisimenu, kaip Jono Dereškevičiaus muštruojama šioms varžyboms rengiausi Kačerginės „Nemuno žiedo“ trasoje. Iš pradžių kartu su šturmano kėdėje įsitaisiusiu J. Dereškevičiumi, vėliau – jam stebint važiavimus iš šalies. Iki šiol atmintyje įstrigę žinomo trenerio žodžiai, ištarti po eilinės treniruotės : „Žinai, Nomeda, gal būtum nebloga lenktynininkė, tačiau tau trukdo visiškas baimės jausmo neturėjimas...“
Šį įspėjimą ir kartu palinkėjimus prisimenu iki šiol ne tik įvairiose naujų automobilių lenktynėse, kurias organizuoja dileriai ir kuriose ne kartą teko dalyvauti. Tačiau didesnio baimės jausmo taip ir neatsirado. Nesu beatodairiška adrenalino fanatikė. Man daug didesnį įspūdį daro automobilio jautrumas į stipresnį momentinį akceleratoriaus spūstelėjimą, veržlumu alsuojanti jo jėga, juste plūstanti iš po variklio dangčio, nei beatodairiškas lėkimas kiek mustangas neša. Todėl ypač tarp sprortininkų vienu metu buvęs populiarus posakis „gazas-dugnas“ manęs nei žavi, nei teikia džiaugsmo.
Nomedos vairuotojos stažas artėja prie dvidešimtmečio. Žavi pokalbių vedėja su nostalgija prisimena pirmąjį „žiguliuką“ be vairo stiprintuvo, vėliau daugelį vakarietiškų, kuriuos teko vairuoti. Nomedai patiko ir jos turėti „Toyota Corolla“, ir šio gamintojo visureigis, ir „Mazda 323“, kuria dabar važinėja, o bene labiausiai – „Mini Cooper“ – toks staigus, menevringas ir tarsi prikaltas „stovintis ant kelio“.
Dailininkė ir televizijos žurnalistė neįsivaizduoja dienos be automobilio vairo.
„Mano namai nuo Vilniaus centro nutolę per 22 kilometrus, - sako Nomeda. – Tad kasdieną, žiemą ir vasarą, ten ir atgal, o kartais – ir ne po vieną kartą, dar keli ratai po Vilnių, žiūrėk ir arti šimto ar net daugiau. O kiekvieną vasarą daugiau nei 1000 kilometrų kelionės man seniai įprastas dalykas“.
Nomeda sako niekada neskaičiavusi ridos, kurią teko sukarti per beveik jau du dešimtmečius, praleistus prie vairo. Tačiau ji, sprendžiant pagal kasdieninį kilometražą, turėtų būti išties įspūdinga. Ir tik dvi nedidelės avarijos, kurių geriau nebūtų buvę, kaip sako Nomeda, ir kurių beveik nepavyksta išvengti dažnam nemažai laiko praleidžiančiam prie vairo.
N. Marčėnaitė tarptautiniame Press ralyje vairuos didžiausią šio renginio naujovę – be jokio triukšmo važiuojantį elektrinį „Fiat Panda“, kurį pagamino nagingi Lietuvos meistrai, vadovaujami Artūro Mrazausko ir kuris, ypač žiūrovams skirtuose etapuose, kokie birželio 2-ąją rengiami Rietave ar Plungėje, kels papildomą susidomėjimą. Tai bus istorinis momentas, mat pirmąsyk Lietuvos ir Latvijos automobilių sporto istorijoje prie starto linijos stos elektromobilis.
Ar elektrinis „Fiat „Panda“ taps Nomedos svajonių automobiliu, kurio ji sakė dar neturinti, sužinosime tik po ralio.
„Turiu tik svajonių vyrą“, - kaip visada linksmai nusiteikusi kalbėjo Press raliui besiruošianti tikra TV žvaigždė.
Pasiteiravus kas galėtų pretenduoti į Nomedos svajonių vyro titulą, „Skanaus pokalbio“ vedėja nesutriko ir ilgai negalvodama išvardino tris būtiniausias savybes : geras, švelnus, su humoro jausmu...
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Eismo sąlygas naktį sunkins rūkas
Penktadienio naktį eismo sąlygas sunkins rūkas, įspėja Automobilių kelių direkcija. 16 val. duomenimis, dėl dulksnos ir silpno lietaus didžiojoje Lietuvos dalyje magistralinių, krašto ir rajoninių kelių dangos buvo šlapios. Klaipėdo...
-
Į ekonomiškiausio titulą pretenduoja ir dyzeliniai, ir hibridiniai automobiliai3
Jau trečią savaitę vykstančiame konkurse „Metų automobilis 2014” vis didesnio šalies gyventojų dėmesio susilaukia ne tik pretendentai į „Tautos automobilį 2014“. Pastaruoju metu, kai degalinėse paliekamos sumos sudaro ...
-
Keičiamas eismas Vakarinio aplinkkelio, Sidaronių ir Šešuolių gatvėse
Vilniaus miesto savivaldybė informuoja, kad nuo lapkričio 21 dienos keičiamas eismas Vakarinio aplinkkelio, Sidaronių, Šešuolių gatvėse. Iš Sidaronių g. ir Viršuliškių skg. išvažiavimai bus galimi deši...
-
Šiemet vilkikų sukeltiems eismo įvykiams atlyginti BTA jau skyrė 23 mln. litų
Ne gyvybės draudimo bendrovės BTA duomenimis, per 2013 m. 10 mėnesių vilkikų patiriamoms žaloms atlyginti bendrovė skyrė daugiau kaip 23 milijonus litų. O tai yra 5 procentais daugiau nei pernai tuo pačiu laikotarpiu. Vilkikų eismo įvyk...
-
Rytoj 10 Vilniaus autobusų ir troleibusų stotelių savanoriai dalins gerves ir tulpes4
VŠĮ „Savanorių centras“ rytoj Vilniuje rengs akciją „Labas rytas, Vilniau!“, kurios metu 40 savanorių dešimtyje Vilniaus autobusų ir troleibusų stotelių išdalins 3000 gervių ir tulpių. Pasak centro vadov...
-
Rekonstruos dar vieną transeuropinio tinklo kelio E77 ruožą
"Avesko kelių" įmonių grupei priklausanti kelių tiesimo ir tiltų statybos įmonė "Šiaulių plentas" už 32,867 mln. litų rekonstruos transeuropinį kelią Ryga-Kaliningradas. Automobilių kelių direkcija pranešė, jog...
-
Naktį eismo sąlygas sunkins rūkas
Trečiadienio naktį eismo sąlygas sunkins rūkas, perspėja Automobilių kelių direkcija. Be to, vietomis gali palyti, temperatūra kai kur nukris iki 0 laipsnių. 16 val. duomenimis, antradienį Telšių apskrityje bei Akmenės rajone magistralini...
-
Ar Kauno autobusuose ir troleibusuose – saugu?8
Statistika teigia, kad nusikalstamų veikų viešajame transporte mažėja. Vis dėlto visuomenę vis dar sukrečia ciniški chuliganizmo, vagysčių atvejai, o kartais net kraujo dėmės troleibuso salone. ...
-
Kelių direkcijos vadovas: pavasarį penktadalis kelių gali būti nepravažiuojami
Lietuvos automobilių kelių direkcijos vadovas perspėjo, kad trūkstant finansavimo keliams, kitą pavasarį penktadalis šalies kelių gali tapti nepravažiuojami. Skirmanto Skrinsko teigimu, po 2009 metų ekonominės krizės metinis kelių finansavi...
-
Vakarinio aplinkkelio II etapas užbaigtas, projekto vertė – 211 mln. Lt
Vilniuje Vakarinio aplinkkelio II etapo statybos darbus, pradėtus prieš kiek daugiau nei dvejus metus, rangovams pavyko pabaigti šešiais mėnesiais anksčiau. Automobiliams nuo šiandien jau atverta šešių eismo ...