NEZ ralio kroso čempionate, taškai ant “i” bus sudėti Ukmergėje

NEZ (šiaurės Europos zonos šalių) ralio kroso čempionatas įpusėjo. Praėjusį savaitgalį Vilkyčių automobilių sporto komplekse (Šilutės r.), įvyko III NEZ‘o etapas. Dėl garbingiausių trofėjų kovojantys Lietuvos lenktynininkai, kurie nepraleido nei vienų jau įvykusių etapų varžybų Danijoje ir Norvegijoje,  tikėjosi fortūnos malonės ir „namų sienų“ pagalbos. Deja ne viskas gavosi taip kaip buvo planuota.

Galima pasidžiaugti, jog Vilkyčių trasos šeimininkas ir čia vykusių varžybų organizatorius Kazimieras Gudžiūnas (pilotuojantis „NEZ 4WD“ klasės „Ford Puma“) finale atvažiavo trečias ir uždirbtų taškų jam pakako, kad galėtų išsilaikyti pirmoje čempionato suvestinės eilutėje. Nors NEZ šalių įskaitoje pirmauja norvegai, tačiau išties labai džiugu, jog elitine vadinamoje „4WD“ įskaitoje pirmauja lietuvis. Antras po trijų etapų žengia Arvydas Galinis pilotuojantis „Ford Focus“. Po dviejų važiuotų varžybų jis sukaupė 18 taškų čempionate.

Dar vienos grumtynės „taškas į tašką“ vyksta „NEZ 1600“ klasės įskaitoje. „ESmotorsport“ komanda ir jos pilotas Ernestas Staponkus su „VW Polo“ prieš varžybas Villkyčiuose intensyviai ruošėsi dėl vieno tikslo: „1600“ automobilių įskaitoje jis tik 7 taškų persvara buvo atsilikęs nuo klasės lyderio, latvio Reinio Nitišso („Peugeot 206“). Trečiame NEZ‘o etape Ernestui žūt būt reikėjo pergalės.

„Kova tarp manęs ir Reinio labai įdomi. Smagu lenktyniauti, kai trasoje nuolatos reikia pulti arba gintis. Kaip parodė šiandienos kontroliniai laikai ir kvalifikacija (du kartus E. Staponkus laimėjo kvalifikacijas bei parodė geriausią kontrolinį laiką klasėje, red. past.), esu šiek tiek greitesnis, bet varžovo tikrai negaliu nuvertinti. Jis puikiai supranta kas bus jei laimėsiu, todėl mane „spaudžia“ kiek tik gali“, - po kvalifikacijų serijos sakė Lietuvos lenktynininkas.

Tiesa kvalifikacijų metu, „ESmotorsport“ pilotas Ernestas Staponkus per plauką išvengė rimtos avarijos.  Trečio važiavimo metu, jo priekinį automobilio buferį galine dalimi kliudė lenkimo manevrą mėginęs atlikti Laurynas Diržininkas su „LADA“. Laurynas kuriam laikui prarado automobilio kontrolę ir, „susikibęs“ su norvegijos sportiniko „Opel Corsa“, atsitrenkė į apsauginius atitvarus. Abi mašinos buvo stipriai apgadintos: išlaužti ratai, suniokotos pakabos, ką jau kalbėti apie kėbulų būklę... E. Staponkaus „VW Polo“ spėjo išvengti šio, kelias sekundes trukusio chaoso ir su nestipriai aplamdytu automobilio buferiu užbaigė kvalifikaciją.  Nors buvo manančių, jog E. Staponkus atliko nesportinį manevrą ir L. Diržininko automobilį pastūmė tyčia, tačiau už 50 metrų varžybų valdymo poste įvykį stebėję sporto komisarai jokios pražangos neįžvelgė.

Finalinio važiavimo metu, „ESmotorsport“ komandos „VW Polo“ startavo iš pirmosios eilės, šalia rikiavosi ir pagrindinis varžovas – Reinis Nitišs su „Peugeot 206“. Prieš akis 7 distancijos ratai po kurių ir turėjo paaiškėti kas vertas šių metų čepiono titulo klasėje „NEZ 1600“. Deja, bet fortūna iš kovinės E. Staponkaus mašinos išlipo ir persėdo į varžovų automobilius.

„Po nesėkmingo eksperimento su padangomis nepavyko gerai startuoti. Tai viena... Antra – dar prieš įvažiuojant į pirmą posūkį šonais „susikibau“ su norvegijos sportininko automobiliu. Trečia – įvažiavęs į pirmą posūkį patekau į visą virtinę žaidybinių kontaktų, atitrenkiau į atitvarus, greitis stipriai krito, tuo metu pro šoną pralėkė iš paskos važiavę varžovai. Nusiritau iki 4 vietos ir pasivyti lyderį nebeliko jokių šansų.“, - po ypač nesėkmingo finalinio važiavimo pasakojo sportininkas. Pirmas šachamtinę vėliavą išvydo ir dar labiau savo poziciją NEZ ralio kroso čempionate sutvirtino latvis Reinis Nitišs. Nedidelę sensaciją sukūręs, antras finišavo Laurynas Diržininkas. Jam pavyko atstatyti sudaužytą automobilį ir pasiekti ypač aukštą rezultatą. Trečias atvažiavo Kasparas Navickas su „Škoda Fabia“.


Už ketvirtą poziciją Vilkyčių etape, Ernestas Staponkus pelnė tik 13 taškų. Nors jis išliko antroje NEZ suvestinės eilutėje, tačiau likus vos vienam etapui, nuo pagrindinio konkurento sportininkas jau atsilieka 14 taškų.

E. Staponkus: „Norint tapti čempionu, man beliko vienas, bet tik teorinis šansas: jei dėl rimto technikos gedimo R. Nitišs nepasiektų finišo paskutiname etape, o man pavyktų atvažiuoti pirmam, tuomet čempiono titulą pelnyti būtų įmanoma. Tačiau aš tikrai nenoriu tokios kovos baigties. Nuo pirmo etapo su labai stipriu varžovu kaunamės garbingai, tad po 3 metų pertraukos mane tenkintų ir šiaurės Europos zonos šalių vicečempiono titulas. Kai į čempioantą įdėta tiek darbo ir dosnių rėmėjų lėšų, su tuo susitaikyti nėra lengva, tačiau visi besidomintys automobilių sportu žino: mūsų „reikale“ įvykiai keičiasi labai greitai.“

Paskutinis NEZ (šiaurės Europos zonos šalių) ralio kroso čempionato etapas įvyks jau šį savaitgalį, Liepos 21-22 dienomis Ukmergės „Versmės“ trasoje. Varžybų organizatoriai ir Lietuvos sportininkai kviečia atvykti ir palaikyti saviškius. Žinant jog daugelį, dėl prizinių vietų NEZ čempionate kovojančių  lanktynininkų skiria vos keli taškai, azartiška kova ir reginiai - garantuoti.


Šiame straipsnyje: raliskroso čempionatas

NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių