Nebeliks klaidinančių lėktuvų bilietų kainų

Nuo gruodžio mėnesio skrydžių bendrovės ir kelionių agentūros nebegalės vilioti keleivių, reklamuodamos aviabilietų kainas be mokesčių. Trečiadienį Europos Parlamentas balsuodamas pritarė reglamentui, nustatančiam bendras taisykles, teikiant oro susisiekimo paslaugas Bendrijoje, kuris įpareigos ES skrydžių bendroves iškart skelbti visą bilieto kainą su mokesčiais.

„Stingant aiškaus teisinio reglamentavimo, keleiviai nepakankamai informuojami apie skrydžio kainas ir todėl neretai priversti mokėti daugiau, nei tikėjosi iš pradžių. Vartotojas klaidinamas, kai bendrovė jam siūlo bilietą už 1 ar 2 eurus, o galutinė kaina būna kur kas didesnė, - sako europarlamentaras Arūnas Degutis, pagrindinis šio dokumento pranešėjas. - Keleiviui privalo būti užtikrinta galimybė iš karto žinoti, kas sudaro skrydžio kainą, kad jis galėtų laisvai rinktis."

Reglamentas suteiks daugiau skaidrumo, nes oro vežėjai ir kelionių agentūros bus įpareigotos skelbdamos oro susisiekimo kainas detaliai nurodyti visus į kainą įeinančius pritaikytus mokesčius ir rinkliavas. Į kainą negalės būti įtraukiamos išlaidos, kurių oro vežėjai iš tikrųjų nepatiria.

Europarlamentaras A.Degutis atkreipė dėmesį ir į kitą reglamento nuostatą, ginančią keleivių interesus aviakompanijų bankroto atveju: „Bus griežčiau kontroliuojama aviacijos kompanijų finansinė padėtis, kad įmonei atsidūrus prie bankroto slenksčio, būtų iš anksto imamasi priemonių išvengti galimų neigiamų pasekmių keleiviams. Oro vežėjų finansinę padėtį nuo šiol galės prižiūrėti ne tik pačios šalys narės, bet ir Europos Komisija."

Dėl aštrios konkurencijos ir naftos produktų kainų augimo įvairūs ekspertai prognozuoja oro vežėjų bankrotų bangą, todėl labai svarbu, kad įmonė būtų iš anksto kontroliuojama, išvengiant tyčinio bankroto atvejų. Europos Komisija galės imtis priemonių, kad keleiviai neliktų apgauti ir nuvilti.

Reglamentas, dėl kurio jau sutarta ir su ES Tarybos atstovais, įsigalios dar šiais metais, jį šalys narės privalės taikyti tiesiogiai. Šis dokumentas taip pat padės užtikrinti geresnį skrydžių saugos standartų laikymąsi. Trečiuoju aviacijos paketu vadinamas teisės aktas patobulino liberalizavimo procesą, pradėtą kurti Europos Sąjungoje 1992 metais.



NAUJAUSI KOMENTARAI

SUSIJĘ STRAIPSNIAI

Galerijos

Daugiau straipsnių