Naujų greičio matuoklių rodmenys bus neginčijami

Lietuvos keliuose iki lapkričio pabaigos bus įrengti 50, o per metus - iš viso 150 naujų greičio matuoklių. Jų rodmenys bus laikomi patikimu eismo taisyklių pažeidimo įrodymu.

Technologijų bendrovė „Fima" teigia, kad naujųjų matuoklių „MultaRadar S580" rodmenų vairuotojai negalės užginčyti.

„Visos techninės specifikacijos ir Vilniaus metrologijos centro sertifikatai rodo, kad matuokliai patikimai veikia ir esant 32 laipsniams šalčio", - sakė Lietuvos automobilių kelių direkcijos specialistai.

Rugpjūčio pradžioje technologijų bendrovė „Fima" laimėjo skelbtą konkursą įrengti 139 stacionarius ir 11 mobilių greičio matuoklių. Iškart buvo paskleista klaidinanti informacija, esą matuokliai esant dideliam šalčiui neveiks.

„Pasiūlėme matuoklius už 48 mln. litų ir taip padėjome valstybei ne tik įsigyti kokybišką įrangą, bet ir sutaupyti, nes artimiausi konkurentai siūlė 37 mln. litų didesnę kainą. Tačiau konkurentai ėmėsi nekorektiškų veiksmų ir pradėjo klaidinti visuomenę. Nusprendėme pateikti teisingus faktus apie šią svarbią Lietuvos eismo reguliavimo sistemos dalį", - sakė bendrovės „Fima" generalinio direktoriaus pavaduotojas Valdas Sutkus.

„Fima" Lietuvoje įrengs ir 10 metų prižiūrės 139 „MultaRadar S580" radarus, įmontuotus į specialią šalčiui nelaidžią apsauginę dėžę. „MultaRadar S580" radarų greičio fiksavimo intervalas - 20 - 250 km/h, jie veikia nuo minus 32 iki plius 50 laipsnių Celsijaus temperatūroje. Matuoklių greičio matavimo paklaida, kai greitis siekia 100 km/h - 1 procentas. Lietuvos kelių policija jau naudoja šiuos radarus, šis modelis plačiai naudojamas Skandinavijoje, Islandijoje, Vokietijoje, Meksikoje ir kitose šalyse.

Šiuo metu Vilniuje greičio matuokliai yra įrengti 40-yje vietų, Kaune - 1, Klaipėdoje - apie 15, valstybinėse reikšmės keliuose - 12. Kelių direkcijos duomenimis, Lietuvoje įrengti radarai pasiteisino ir avaringumas vietose, kuriose įrengti matuokliai, sumažėjo iki 100 procentų. Vilniuje greičio matuokliais kasmet užfiksuojama apie 7-8 tūkst. pažeidėjų, nors yra vietų, kuriose radarai užfiksuoja net 100 greičio viršijimo atvejų per vieną dieną.

Greičio matuokliai Lietuvoje diegiami kaip efektyvi priemonė, kuria galima sumažinti eismo įvykių ir žuvusiųjų keliuose skaičių. Dėl viršijamo greičio kasmet šalyje įvyksta apie 1,2 tūkst. eismo įvykių, žūsta apie 300 žmonių, apie 2,5 tūkst. sužeidžiama.

Užsienio patirtis rodo, kad įdiegus greičio matuoklius tokių įvykių sumažėja iki 50 procentų. Didžiojoje Britanijoje jų sumažėjo 40 proc., Švedijoje mirtingumas keliuose įrengus radarus sumažėjo 50 proc., sunkių sužeidimų avarijose skaičius - 25 procentais. 



NAUJAUSI KOMENTARAI

SUSIJĘ STRAIPSNIAI

Galerijos

Daugiau straipsnių