- Jonas Okmanas, Autobil.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Geltonas sportinis bolidas – visai nepanašus į jokį „Renault“ modelį, ir vis dėlto - tai "Renault Megane RS“. Jis yra prancūzų kompanijos flagmanas, kurio techniniai duomenys gali stebinti ir superautomobilių gerbėjus.
Vien ko vertos šios mašinos techninės charakteristikos – 2.0 l turbininis variklis – 265 AG, sukimo momentas – 360 Nm.
Tai nors ir nedrąsi, bet pakankamai objektyvi „Renault“ užuomina į „Ferrari“ ar „Lamborgini“.
Galima pasakyti ir taip, kad „Megane RS“ yra „Lamborghini“ vargšams, kadangi jo kaina toli gražu nepanaši į itališkus „monstriukus“.
„Megane RS“ kaina yra apie 100 tūkst. Lt. Bazinę „RS“ modifikaciją galima nusipirkti už maždaug 90 tūkst. Lt. Pagrindiniai konkurentai rinkoje įvardijami „Volkswagen Scirocco R“, „Ford Focus RS“, Seat Leon Cupra”(su 265 AG) ir „Alfa Romeo Giulietta QV” (235 AG) ir dar keli. Kuris iš jų pats geriausias – spręsti pačiam skaitytojui. Juolab, kad ir kainuoja jie visi panašiai.
Išvaizda stebėtina, vien ko vertas milžiniškas dujų išmetimo vamzdis, sumontuotas tiesiai per galinės dalies centrą, dėmesį traukia ir difuzoriai bei įspūdingo stiliaus galinės dalies dizainas. Ne ką prasčiau modelis atrodo ir iš priekio – žodžiu, ką prancūzai jau moka padaryti, tai moka – „išlaužti“ itin išsiskiriantį dizainą.
Išraiškingumo šiam stiliui dar prideda radiatoriaus grotelės, juodi 18 colių ratlankiai ir „Brembo“ stabdžiai, kurio apkabos, žinoma, yra raudonos. Šiam automobiliui likti nepastebėtam gatvės sraute tiesiog nelemta.
Salone irgi dauguma sprendimų dvelkia „Sport“ stiliumi – aliumininiai stabdžių pedalai, prietaisų skydelis ir … raudoni saugos diržai.
Mašina kurta taip, kad stengtasi atsisakyti visų antraeilių dalykų: prancūzų konstruktorių tikslas buvo – kuo mažesnis svoris.
Važiuojant miesto bendrajame sraute, degalų sąnaudos nėra tokios košmariškos – 10,1 l 100 km, turint omeny tai, kad po variklio dangčiu – 265 „arkliai“. Automagistralėje per daug neskubant sąnaudas galima sumažinti ir iki 8,0 l 100 km.
Važiuojant įprastu režimu, automobilis yra stebėtinai patogus ir netgi ramus. Pakaba, skirtingai nei galima tikėtis iš sportinei trasai skirto automobilio, nevargina važiuojančių pernelyg dideliu kietumu. Su „Megane RS“ gali ramiai važinėti kasdien, o užplūdus azartui – minti iki dugno: tuomet ir atsiskleidžia žvėriškas modelio charakteris.
Taip yra padaryta specialiai: kad ta pačia mašina galėtum ir į darbą nuvažiuoti, ir su draugais surengti „mini“ varžybėles.
Šis modelis gamintojo traktuojamas kaip įprastas hečbekas, skirtas kasdieniam naudojimui, todėl “Megane RS” turi tokio kėbulo tipo privalumus.
Čia sąlyginai erdvus ir talpus salonas, mašina gali be problemų gali keliauti keturi suaugę žmonės.
„RS“ turi talpią bagažinę ir itin puikiai suprantamus valdymo instrumentus ir patogią vairuotojo poziciją. Vien priekinės „Recaro“ sėdynės ko vertos.
Reikėtų nepamiršti, kad “Megane RS” turi 377 litrų dydžio bagažinę, o nuleidus galines sėdynes tūris išauga iki 1420 litrų. Pavyzdžiui, “Golf GTI” bagažinės yra daugiau nei 20 l mažesnė.
Naujovė lyginant su ankstesniais “RS” modeliais ta, kad važiuojant normaliu režimu automobilis išvysto 250 AG. Tačiau su vieno mygtuko paspaudimu automobilis persijungia į kur kas pavojingesnį režimą: persiprogramuoja ESP, kitos elektronikos sistemos.
Galia padidėja iki 265 arklio galių, elektronika vairuotojui duoda daugiau „laisvės“, variklio garsas paaštrėja, akceleratoriaus jautrumas irgi padidėja. Paspaudžiant akceleratorių iki dugno, reikėtų susikoncentruoti ties vairavimu, nes automobilis labai labai greitas. Jis iki 100 km/h gali įsibėgėti tik per 6 sekundes, todėl su tokiu modeliu eksperimentuoti gatvėse yra pakankamai pavojinga ir labai nesaugu.
Geriau pasiieškokite nuošalesnės aikštelės ir ten tikrai pajusite, ko vertas „Megane RS“.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Eismo sąlygas naktį sunkins rūkas
Penktadienio naktį eismo sąlygas sunkins rūkas, įspėja Automobilių kelių direkcija. 16 val. duomenimis, dėl dulksnos ir silpno lietaus didžiojoje Lietuvos dalyje magistralinių, krašto ir rajoninių kelių dangos buvo šlapios. Klaipėdo...
-
Į ekonomiškiausio titulą pretenduoja ir dyzeliniai, ir hibridiniai automobiliai3
Jau trečią savaitę vykstančiame konkurse „Metų automobilis 2014” vis didesnio šalies gyventojų dėmesio susilaukia ne tik pretendentai į „Tautos automobilį 2014“. Pastaruoju metu, kai degalinėse paliekamos sumos sudaro ...
-
Keičiamas eismas Vakarinio aplinkkelio, Sidaronių ir Šešuolių gatvėse
Vilniaus miesto savivaldybė informuoja, kad nuo lapkričio 21 dienos keičiamas eismas Vakarinio aplinkkelio, Sidaronių, Šešuolių gatvėse. Iš Sidaronių g. ir Viršuliškių skg. išvažiavimai bus galimi deši...
-
Šiemet vilkikų sukeltiems eismo įvykiams atlyginti BTA jau skyrė 23 mln. litų
Ne gyvybės draudimo bendrovės BTA duomenimis, per 2013 m. 10 mėnesių vilkikų patiriamoms žaloms atlyginti bendrovė skyrė daugiau kaip 23 milijonus litų. O tai yra 5 procentais daugiau nei pernai tuo pačiu laikotarpiu. Vilkikų eismo įvyk...
-
Rytoj 10 Vilniaus autobusų ir troleibusų stotelių savanoriai dalins gerves ir tulpes4
VŠĮ „Savanorių centras“ rytoj Vilniuje rengs akciją „Labas rytas, Vilniau!“, kurios metu 40 savanorių dešimtyje Vilniaus autobusų ir troleibusų stotelių išdalins 3000 gervių ir tulpių. Pasak centro vadov...
-
Rekonstruos dar vieną transeuropinio tinklo kelio E77 ruožą
"Avesko kelių" įmonių grupei priklausanti kelių tiesimo ir tiltų statybos įmonė "Šiaulių plentas" už 32,867 mln. litų rekonstruos transeuropinį kelią Ryga-Kaliningradas. Automobilių kelių direkcija pranešė, jog...
-
Naktį eismo sąlygas sunkins rūkas
Trečiadienio naktį eismo sąlygas sunkins rūkas, perspėja Automobilių kelių direkcija. Be to, vietomis gali palyti, temperatūra kai kur nukris iki 0 laipsnių. 16 val. duomenimis, antradienį Telšių apskrityje bei Akmenės rajone magistralini...
-
Ar Kauno autobusuose ir troleibusuose – saugu?8
Statistika teigia, kad nusikalstamų veikų viešajame transporte mažėja. Vis dėlto visuomenę vis dar sukrečia ciniški chuliganizmo, vagysčių atvejai, o kartais net kraujo dėmės troleibuso salone. ...
-
Kelių direkcijos vadovas: pavasarį penktadalis kelių gali būti nepravažiuojami
Lietuvos automobilių kelių direkcijos vadovas perspėjo, kad trūkstant finansavimo keliams, kitą pavasarį penktadalis šalies kelių gali tapti nepravažiuojami. Skirmanto Skrinsko teigimu, po 2009 metų ekonominės krizės metinis kelių finansavi...
-
Vakarinio aplinkkelio II etapas užbaigtas, projekto vertė – 211 mln. Lt
Vilniuje Vakarinio aplinkkelio II etapo statybos darbus, pradėtus prieš kiek daugiau nei dvejus metus, rangovams pavyko pabaigti šešiais mėnesiais anksčiau. Automobiliams nuo šiandien jau atverta šešių eismo ...